Help me nu. Welk deken???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jooliieen

Re: Help me nu. Welk deken???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-10 17:59

Iedereen bedankt.
Nogmaals: Topic mag beendigd worden! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 21:05

3bengels schreef:
Mijn paard heeft geen deken op. Ook in de winter niet. Paarden hebben in het wild toch ook geen deken op.
Het is maar net wat ze hebben geleerd met een deken op. Als je de deken gaat afbouwen dan hebben ze straks zelfs in de winter geen deken meer nodig. Je maakt alleen hun weerstand minder als ze een deken krijgen.
Als je paard geschoren is is dat een ander verhaal omdat je dan hun eigen bescherming weghaald.

Pff... ik word vaak zo moe van bovenstaande uitspraken... Mijn paard kan ook zonder deken, maar steekt heel veel energie in het warm houden van zichzelf waardoor ze in de winter dun wordt (ja, ze krijgt genoeg ruwvoer en ze is pas 6 jaar oud). Ik leg er liever een deken op dan dat mijn paard mager wordt. Dat heeft niets met aanleren en of weerstand te maken, want zonder deken functioneert ze immers ook prima.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:07

En bovendien, in de natuur wordt er ook niet op ze gereden.

Tamara21

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-10 22:46

Waarom ook geen dekentje opdoen als je hem wel hebt.. Mijn paardje kan niet zonder zijn regendekentjes hoor!!

OlilysEsprit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 20:03

Mitchall schreef:
Eerst je pony afdrogen met een handdoek, dan zweetdeken omdoen.
Na een kwartier het natte zweetdeken afdoen, meestal is het paard dan wel droog :)

zo zou ik het ook doen,
als het paard dan nog niet droog is, dan gewoon eventjes zonder zweetdeken laten opdrogen.