verkeerd karakter??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:51

In heel zeldzame gevallen kom je een paard met een echt "rotkarakter" tegen. Maar in de meeste gevallen is het gewoon een geval van baasjes of verzorgers die niet met het paard om kunnen gaan, met alle levensgevaarlijke gevolgen van dien.

Lees de verhalen maar hier op O&G daar gaan je tenen van krullen, de mijne tenminste. En dan zitten ze er nog geeneens op, dan is het alleen nog "paard kan ik niet uit de wei halen" of "paard gaat ervandoor als ik hem naar de bak wil brengen" of "paard valt me aan in de stal"

Een paard een welgemeende trap onder zijn pens verkopen is dierenmishandeling....maar dat het niet consequent optreden levensgevaarlijke situaties met zich meebrengt dat moet je maar voor lief nemen ? Paarden die met elkaar in de wei staan gaan ook niet bepaald zachtzinnig met elkaar om, en geloof me, wij (als mens) kunnen echt niet zo hard slaan of trappen als een paard :D

Als je een paard 1x goed straft, dan is dat genoeg en hoef je het niet te herhalen......frappant dat iedereen zegt dat mijn paarden zo goed opgevoed zijn :P en nu ga ik maar afwachten of iemand de dierenbescherming inschakelt omdat ik mijn paarden mishandel :+

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-10 20:57

KiWiKo schreef:
stap een is goed hulp halen, werkt dat niet of is het echt een onoverkomelijk probleem dan is de slager je beste vriend :)

maar ik zeg voor TS........ weg ermee :)

Maar dat vind ik ook erg kiwiko, dat merk jij ook met je lesgeven neem ik aan, hoe vaak wordt een paard verpest door een goedbedoelend pennymeisje ? vervolgens doorverkocht als "onhandelbaar" ?

Zo heb ik mijn nu 28 jarige schimmeltje ook destijds (25jr geleden) gekocht, onhandelbaar, vorige 3 eigenaressen konden er geen 15 seconden op blijven zitten, ze is in de PC 2x doorverkocht (was een bloedmooie merrie) totdat ze bij een handelaar kwam die haar naar den bosch wilde doen als ik haar niet kocht. Het eerste jaar liep ze alleen op haar achterbenen, ben zelfs de ponyclub uitgetrapt omdat we de lessen teveel verstoorden :D zo van "zoek het zelf maar uit" Ik heb in de afgelopen 25 jaar wel leren zitten ;)

Jessix

Re: verkeerd karakter??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:18

Ik denk dat je heus wel paarden hebt die niet sporen. Ten sloten heb je ook mensen die gewoon geen geweten hebben.

Maar meestal (ook bij mensen) is er toch ergens iets mis gegaan. Vaak is er toch een reden waarom een dier zo is geworden. Daarbij moet je ook bedenken dat wat voor de één traumatisch kan zijn voor de andere niet veel te betekenen heeft.

Dus een fout paard kan zo geboren zijn, maar kan ook zo geworden zijn door iets waar je je vinger misschien wel nooit op zou kunnen leggen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 10:20

ik denk dat je gewoon de klik met een bepaald paard moet hebben!