absoluut niet knuffelig, Tips?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Shanelle

Re: absoluut niet knuffelig, Tips?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:05

Die van mij is niet knuffelig, en dat is prima zo. Zou het niet erg vinden moest hij dat wél zijn, en heel soms is hij dat ook wel. Maar verder vind ik het goed dat hij zijn eigen karakter heeft en niet zomaar ALLES toelaat. Zelf dien ik ook niet zo graag als kastok, dus we begrijpen elkaar :)

Adil

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 11:14

Ik denk niet dat dat iets is waartoe je een paard kunt dwingen/trainen, TS.

Als ik kijk naar Shiva...Die is mega-aanhankelijk geworden...Maar Rano, daar doe ik al veel langer wat mee...En die wil niks van knuffelen weten hoor...Ik vind dat helemaal prima...En zoals iemand hier al zei: Ik heb niet het gevoel daardoor geen of slecht contact te hebben met hem...

Wanneer jij dat gevoel hebt, denk ik persoonlijk dat dit ook een andere oorzaak zou kunnen hebben...

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:13

bedankt voor de reacties, ik had niet verwacht dat het zoveel mensen waren die reargeerden!

zoals iedereen al zei, ik respecteer mn paard gewoon zoals ze is. ik heb me er wel bij neergelegt.
het is wel zo dat ze tijdens het rijden door het vuur voor me gaat, en dat is wel handig op een wedstrijdterrein met allemaal andere leuke paarden waar ze ff kennis mee wil maken!
nu ik heb gemerkt dat er zoveel reacties zijn gekomen, wil ik jullie vragen om ook op mn andere topic te reargeren:
[MHK] gezocht: leerzaam jeugdruiterkamp.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 16:14

ben nou wel benieuwd wat je met join ups bedoelde :P

asselinlover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-10 16:29

eehhm in een afgesloten bak, het paard met behulp van longeerlijn voorwaarts laten gaan. todat het zn hoofd laat hangen, en oren op jou richt. dan stoppen met opjagen, en met je rug naar het paard toe gaan staan. en wachten todat hij toenadering zoekt. als paard achter je gaat staan een paar passen naar voren gaan, en kijken of het jou volgt, en als je stopt met lopen ook stopt.
dit was het wel, is dit de goede manier?