singel nijd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sassol

Re: singel nijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:47

Ben het met je eens hoor petitparis, maar als je niet eens de oorzaak wegneemt zal het nooit overgaan.

En een paard ervan overtuigen dat opzadelen/aansingelen niet vervelend is lukt ook niet als het zadel nog steeds niet goed ligt.

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 14:31

Sassol schreef:
Denk dat het probleem is dat je het alleen vanuit je eigen perspectief bekijkt.

Paard heeft (i quote) vreselijk irritante singelnijd. Nu doet ze het beter maar dan kijkt ze nog zuur, wat jij geen probleem vindt.

Ik zou het dus wel een probleem vinden dat mijn paard zuur kijkt, want dat betekend dat het paard niet lekker in z'n vel zit, het zadel niet prettig vindt.

En waarom denk jij zelf dan dat jouw paard singelnijd heeft? Er hebben al zoveel mensen gezegt dat je het toch na moet laten kijken, maar daar luister je niet naar. Je wilt alleen tips die je zelf uit kunt voeren.

Je paard heeft ergens last van, hij geeft het aan! Na laten kijken dus!

dankje wel maar ik ben niet opzoek naar mensen die alleen maar commentaar geven,

ik ben opzoek naar mensen die tips geven..
heb het allemaal laten na kijken, en niets is mis...

Sassol

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 16:05

Oh, ik zag alleen iedereen zeggen dat je je paard na moest laten kijken en je ging overal op in, behalve daarop. Nam dus aan dat er met dat advies niks gedaan werd.
Maar heb je een zadelmaker erbij gehaald? Of een osteo? Wat zeiden die?

kusvoorjou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-10 16:07

zadelmaker, en t zadel ligt perfect..
nu nog ff kijken hoe het over paar daagjes gaat, heb morgen les.. dus kijken hoe t dan gaat..
en anders nog maar een paar andere mensjes er bij laten komen..

tylando

Re: singel nijd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:43

gaf toch tips hoe ik het deed om hem eraan te laten wennen?

santos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 01:21

als je zeker weet dat alles goed past en in orde is,zou ik niet straffen, maar belonen, voor goed gedrag.

mijn vorige merrie, had ook behoorlijk singel dwang toen ze bij mij kwam. Heeft me verschillende keren gebeten zelfs. toen de zadelmaker en de osteo me overtuigd hadden dat alles oke was,ben ik haar gaan belonen, als ze zich goed gedroeg. Ik prees haar de hemel in,met lieve woordjes en 1 brokje bix. als ik met het zadel aan kwam, als ik het erop legde, als ik het dekje goed deed en natuurlijk bij het voorzichtig aansingelen.Dit ging niet meteen, maar hielp enorm, alleen werd ze wat schooierig bij het opzadelen :D . Haar gedrag om zich vervelend te gedragen bij het opzadelen, veranderde in gedrag, waarbij ze wat lekkers kon verwachten en dus in haar ogen, iets positiefs.
Voor mij betekende dit, een hoofd wat zich naar mij toe draaide om me te bijten, werd een mond met lippen die een beloning zocht :(:)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 12:21

zo heb ik het dus ook gedaan! *D

Chantal_1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 20:01

Mijn verzorgpaard heeft dit ook, haar leve leven al geloof ik. Ze is nu 17 dus ik denk niet dat ze het nog helemaal afleert. Er komt elke 3 maanden en man kijken hoe ze staat en hoe het zadel ligt, en het ligt dus altijd goed, ze heeft ook nooit plekken op haar schoft of rug ofzo.
@ santos: ik ga zeker proberen met brokjes en belonen. : D