Het gaat lekker in Almelo!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:31

Karin, ik vind het hartstikke leuk voor iedereen die lekker scoort in Almelo en ik hoop dat de rest van de week ook goed gaat voor iedereen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-06-03 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:25

Ik heb sms-contact met Simone over haar proeven met Nahmax (Z1). Haar eerste proef hadden ze 181 punten terwijl dat minder goed ging dan afgelopen zondag in Hoofddorp (179 pnt). Is op zich natuurlijk maar een klein verschil. De tweede proef was ze inderdaad eerste met 187 punten maar Max ging ook goed. Vandaag ging het weer minder en had ze 177 punten en was 9e. Dus in vergelijking met de wedstrijden in het westen was er in deze rubriek in ieder geval niet lager gejureerd maar ook niet uitzonderlijk veel hoger (op gevoel dan).

Maar de hierboven genoemde punten voor in de L dat lijkt me ook wel heel erg uit de pas lopen. Ben benieuwd hoe zich dat de rest van de week gaat ontwikkelen. Wel interessant om zo'n jury te volgen toch. In het algemeen denk ik dat er best een verschil is in regio zoals dat ook is in juryleden. Hier in het westen wordt ook wel eens met punten gestrooid door een jury maar dan valt het meteen heel erg op.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:26

Pipo schreef:
Vandaag heeft Jessica haar eerste winstpunt binnen!

En de 2e ook

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:54

Vandaag was het weer raak, weer een wintspunt erbij. Ik weet alleen niet of er al tussentijds gepromoveerd is, dat zou het nog mooier maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:07

oliebol, had ik me toch op moeten geven voor Almelo, het regent daar blijkbaar winstpunten..... Een score van 201 punten????? Is dat niet een beetje errug overdreven?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:19

Hmm, dan moet ik dus blijkbaar volgend jaar ook maar naar Almelo Haha!

Miep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:49

Lekker is dat...eerst allemaal vol lof over Almelo en het hele gebeuren nu belachelijk zitten maken....

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:17

Ik heb me nog een tijdje ingehouden...maar nu toch niet meer hoor... We leven in een vrij land hoor, mogen mensen misschien een beetje kritisch zijn en zich verwonderen over de hoge punten... Als ik er een beetje verstand van had zou ik dat vast ook doen... Punten zijn imo wel bedoeld om een realistisch beeld van de sport weer te geven, daar moet wel serieus mee omgegaan worden... dus ik snap niet waarom er mensen zijn die meteen op de kast zitten als iemand een beetje kritiek durft te uiten, niks mis mee imo... Ipv snibbige reacties kunnen er natuurlijk ook "tegen reacties" worden gegeven waarin een andere mening gemotiveerd wordt... Dat kan ook op een leuke manier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:39

vikki schreef:
Ik heb me nog een tijdje ingehouden...maar nu toch niet meer hoor... We leven in een vrij land hoor, mogen mensen misschien een beetje kritisch zijn en zich verwonderen over de hoge punten... Als ik er een beetje verstand van had zou ik dat vast ook doen... Punten zijn imo wel bedoeld om een realistisch beeld van de sport weer te geven, daar moet wel serieus mee omgegaan worden... dus ik snap niet waarom er mensen zijn die meteen op de kast zitten als iemand een beetje kritiek durft te uiten, niks mis mee imo... Ipv snibbige reacties kunnen er natuurlijk ook "tegen reacties" worden gegeven waarin een andere mening gemotiveerd wordt... Dat kan ook op een leuke manier.

Ben het wel met je eens Vikki! Het is ontzettend leuk dat de mensen in Almelo zo'n lol hebben en dat het waanzinnig gezellig is. Maar het kan toch niet zo zijn, dat ook het jureren in een soort van feeststemming terecht komt? Het viel mij ook op toen ik de uitslagenlijst bekeek, dat het wp regende, daar mag je toch wel je vraagtekens bij gaan zetten? Dat neemt overigens niet weg dat ik de ruiters hun winstpunten niet gun, integendeel!!!!

Hoipiepeloii

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:34

Lovely"]
[quote="Pipo schreef:
De uitslagen waren voor sommige wat minder, en voor sommige goed. In enkele ringen had de jury enorm hoog gejureerd, zo was er iemand in het L1 eerste met 203 pnt!!!

Zo, dat is nog eens hoog scoren!
[/quote]

Ja, dat heb ik inderdaad ook gezien, ontzettend zeg!!! Dat is echt superveel.

Een meisje van onze vereniging heeft bij de pony's al de 4 proeven gewonnen met 177, 178, 184 en 193 punten. Dat vind ik ook ongelooflijk goed. Het is namelijk wel met een jonge pony die ze een maand heeft en voor het eerst ooit op een concours! Vond ik echt verbazend!
Vervolgens won ze ook nog ff alsof het niks was, de finale B en de Rekosbeker..

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:01

hehehe, we gaan niet even vet zeuren over mijn tukkerstadje he?
Is het westen is idd de dressuur sport strenger. Hier is dat het springen! Verschil moet er wezen toch?

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:04

*is blij dat ze Endurance rijdt*

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:06

Miep schreef:
Lekker is dat...eerst allemaal vol lof over Almelo en het hele gebeuren nu belachelijk zitten maken....

Ik ben de weg ook even kwijt hoor Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:13

Wij maken het gebeuren helemaal niet belachelijk, alleen constateren wij dat er in sommige ringen hoog gejureerd is.
Mag dat niet? Als dat op het concours in Hoofddorp was geweest had ik precies hetzelfde gezegd.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:19

ik moest zaterdag schrijven bij de pony's L1 en L2. daar waren ook wel hoge punten (de 1e had 176 punten) maar er waren ook wel lage punten bij... die jury waarbij ik schreef was heel fair. als het fout ging kreeg je gerust een onvoldoende, maar als het goed ging werd dat ook goed beloond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:15

Vandaag heb ik nog niks gehoord over de resultaten, maar ik verwacht er maar het beste van, dat is wel zo leuk. Tot nu toe is het al een succesvol concours, maar het is pas halverwege Lachen.

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:23

Jessica heeft de 3e winstpunt!

Mause

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:27

flair schreef:
Jessica heeft de 3e winstpunt!

oké dan! dat is goed nieuws!! Flair ga jij nog die kant op??

XJuul

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:36

Nee ik ga daar niet heen, veel te ver en ik moet werken
Ik krijg gewoon elke dag verslag

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:46

Apple schreef:
Hmm, dan moet ik dus blijkbaar volgend jaar ook maar naar Almelo Haha!

Ga ik ook mee. Even doorstomen met wedstrijden.

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:50

Ik ga zometeen die kant op,
even op 'het bal' kijken

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:57

Nahmax had er gisteren ook weer een winstpuntje bij, de derde dus deze week *LOL*

moekoekoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:32

Diegene die in de L1 steeds zo hoog reed deed het ook wel heel goed en had ook een heel goed paard. Bovendien ging ze alleen voor wedstrijdervaring met dit jonge paard en werd ze zelf verrast door de punten. Is toch alleen maar leuk voor iemand?!?!?

Nique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:38

Mijn ervaring is dus dat er best streng gejureerd werd. Deze ervaring deel ik met vele anderen uit de groep! Het meisje dat 203 punten reed ken ik uit de wedtrijden bij mij uit de buurt. Dit paard is een echte machine en dit meisje rijdt hem fantastisch! In Den Haag scoort ze ook zo hoog dus dit is niks anders dan elders hoor!!!!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:36

Elisa Swanenberg komt toch uit Brabant? Dan rijdt zij hem toch niet in de buurt van Den Haag?
Anyway, 203 voor een 1e plek, 195 voor een 2e en 170 voor een 5e blijf ik buiten proportie vinden.
Ik heb nog regiojuryleden uit het oosten gesproken en die waren het met me eens dat dat niet erg geloofwaardig overkwam, net zo goed als ringen waar bijna iedereen een winstpunt had.