6 winstpunten in 2 wedstrijden?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:39

ze dachten denk ik alleen over de officiele wedstrijden,en daar zitten meestal niet zoveel extra onderdelen in..Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 16:42

Ik denk het, maar van dit subforum ben ik weer genezen hoor!
Als ze je zo snel al voor gek verklaren....

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:44

Jippie schreef:
Als je op een Indoor brabant gaat kijken kijk je ook naar de top van de wereld. De grote concoursen werken alleen met uitnodigingen en die gaan alleen naar de beste ruiters!
Ik heb heel vaak geschreven bij de [toen nog] NVDR. Daar zijn de scores vergelijkbaar met de scores op een landelijk concours.

Maar als het nu waar is dat je vanaf de Lichte Tour je scores zo makklijk verdiend dan vraag ik me toch af waarom niet meer mensen Lichte Tour gaan rijden Verward

Misschien komen ze er niet aan toe.
Iig zag ik op indoor Brabant een paar combinaties rijden, ook voor de Wereldbeker, dus er kwamen er ook een paar uit Australie of zoiets.
Dat niveau is niet te vergelijken met hier. Hoe verklaar je dan dat een paard met tong uit zijn mond de hele proef nog 65 procent kan rijden?

En xxxappiexxx, we geloven je wel, alleen wij keken naar de officiele puntentelling en die heeft 26 onderdelen. En jij hebt er 35 gereden dus je puntentelling klopt gewoon. Ik wist weer niet dat ze met onderlinge wedstrijden de puntentelling soms aanpassen.

astridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:48

Maar Jippie, in de periode waar jij het over hebt (toen het nog nvdr was) lagen de percentage's voor zover ik mij kan herinneren ook wel wat lager dan de laatste tijd. Op zich ook niet verwonderlijk, over de hele linie is er progressie in de dressuursport en daarnaast wordt er op hoog nivo ook wel wat politiek 'gepunt'. Het staat naar het buitenland toe ook wel beter als de topruiters op het NK boven de 70 procent scoren. En als je eenmaal die weg ingeslagen bent kan je op de overige wedstrijden natuurlijk niet meer terug. Ik heb het idee dat er zo een beetje een trend is gezet de laatste jaren.

Maar goed we gaan zo wel erg off topic geloof ik. Ik hoorde overigens van de week dat de merrie Paso Doble die in het Z2 loopt onlangs 2x ergens in de 220 punten heeft gelopen. Dat is ook wel een super paard (mijn droompaard ) die negens en tienen haalt voor onderdelen, dan hebben we het wel over een klasse apart.

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:50

Ten eerste: dan had je gewoon wat duidelijker moeten zijn met die 221 punten, als jij het over WP hebt, dan denken we automatisch aan officiele wedstrijden...

Ten tweede: zet er dan ook even bij dat je 35 onderdelen had, maakt het verhaal wat geloofwaardiger!

xxappiexx schreef:
p.s. dit was trouwens een manegewedstrijd,
maar die andere niet!
Tong uitsteken

Die 212 punten was met een officiele wedstrijd, met 26 beoordelingspunten?????
Als dat zo is, dan geloof ik dat ook niet echt, want dat is nog asociaal hoog en wordt bijna nooit gereden!

Ps: nog wel een goede puntenlijst die je er op gezet hebt!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:53

Maar de titel van Appie is dan ook erg misleidend. Als het vergelijkbaar is met 164 pnt. en dus 1 wp, heeft ze niet 6 wp in 2 wedstrijden gereden maar slechts 2.
Dat is niet zo heel bijzonder.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 16:54

Dat had ik dan misschien wel beter kunnen doen ja, maar wat dan nog? Als je dat toc hnog niet zeker weet kun je toch wel ff wachten op verduidelijking voordat je met zulke opmerkingen gaat smijten?
en die 112 punten, dat wasd volgens mij ook de enige keer dat het een keer goed ging met Appie op een wedtrijd... de keren daarna waren echt barslecht en daarom ben ik er ook mee gestopt!

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:55

112 of 212? (als we dan toch om duidelijkheid moeten vragen)

En je was duidelijk naar mijn idee hoor, maar je hebt ons gewoon misleid.... Als het me niet duidelijk was, dan had ik het ook echt wel gevraagd (zoals nu)

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 16:55

[quote="astridhMaar goed we gaan zo wel erg off topic geloof ik. Ik hoorde overigens van de week dat de merrie Paso Doble die in het Z2 loopt onlangs 2x ergens in de 220 punten heeft gelopen. Dat is ook wel een super paard (mijn droompaard ) die negens en tienen haalt voor onderdelen, dan hebben we het wel over een klasse apart.[/quote]

Ja dat klopt. Anouk Hansen had volgens mij 222 punten in het Z2 op Achterberg concours.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 18:04

het is 212 punten, ik bedoel dus niet met schrijffouten ofzo! Maar met uitleg, omdat ik niet zo'n kei in uitleggen ben..

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:06

en die 212 is op een officiele wedstrijd behaald? Of onderling? en met 26 beoordelingspunten of meer?

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:49

peppertje schreef:
en die 212 is op een officiele wedstrijd behaald? Of onderling? en met 26 beoordelingspunten of meer?

ze had al 3x gezegd onderling haha Knipoog en in totaal 35 onderdelen...ik d8 al,voor officieel zijn die punten wel héél erg hoog,dan wou ik die jury wel Tong uitsteken

peppertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:49

Lianne007"]
[quote="peppertje schreef:

ze had al 3x gezegd onderling haha Knipoog en in totaal 35 onderdelen...ik d8 al,voor officieel zijn die punten wel héél erg hoog,dan wou ik die jury wel Tong uitsteken
[/quote]

Nee daarmee had ze het over de eerste die ze ook heeft toegelicht met al die cijfers, dat is 221 punten en 35 onderdelen....
maar ze beweert zelf dat ze ook een keer 212 heeft behaald, zie mijn vorige quote en daar heb ik het nu over Knipoog
die van die 221 punten begrijp ik nu ook wel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:16

Nog even ter info: al scoor je 85%, je haalt nooit meer dan 3 winstpunten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:40

astridh schreef:
Maar goed we gaan zo wel erg off topic geloof ik. Ik hoorde overigens van de week dat de merrie Paso Doble die in het Z2 loopt onlangs 2x ergens in de 220 punten heeft gelopen.

Paso Doble heeft op het Agterberg concours een keertje 222 gelopen, de andere proef was een (voor Paso gewone) score van ergens in de 190 Haha!. Misschien dat die andere monsterscore op een ander concours was, maar niet op datzelfde concours in ieder geval.

Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 05:24

astridh schreef:
Ik hoorde overigens van de week dat de merrie Paso Doble die in het Z2 loopt onlangs 2x ergens in de 220 punten heeft gelopen. Dat is ook wel een super paard (mijn droompaard ) die negens en tienen haalt voor onderdelen, dan hebben we het wel over een klasse apart.

Dat schijnt te kloppen Astrid. Ik heb met Anouk(Hansen) afgelopen zondag in Hoofddorp nog de küren zitten kijken en ze vertelde mij dat ze de dag daarvoor 2x 222 heeft behaald. Misschien 1 proef en een overkamping ofzo?? Ik was er niet bij.
Ze had bij één jurylid een 9 voor haar uitgestrekte draf (jury kwam nog naar haar toe om te complimenteren, Anouk zei gekscherend "Oh, maar dat krijg ik wel vaker hoor", antwoord jury "Maar ik heb er nog nooit één gegeven"), en van een ander jurylid zelfs een 10.
We waren nog in bespreking over haar kür met Paso Doble want het moest een absolute kippenvelkür worden die ze in Aerdenhout wilde rijden. Het moet echter nog overlegd worden met de eigenaars van Paso Doble omdat ze de dag daarop voor de volgende selectieronde op moet komen voor het WK jonge paarden.

Lianne007

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:44

oh haha peppertje,dat had ik niet door! 212 is wel heel veel ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:09

Anouk Hansen gaat idd heel erg goed. Ze traint trouwens ook bij Nicole Werner, net als bijv. Tommie Visser.

CK88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:06

haha 212 sorry hoor maar in de B word nooit zo hoog gejureerd dus zeik effe nie zo stom.

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 13:16

Nimmedor schreef:
haha 212 sorry hoor maar in de B word nooit zo hoog gejureerd dus zeik effe nie zo stom.

Ik zeik niet, oke? dus als je het niet wilt geloven hou dan je stomme opmerkingen voor je!!!! Misselijk

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:42

Nou knappe score die 212.. dat is een 8,15 Bloos gem. bij 26 onderdelen.
Maar als de andere keren niet zo goed gingen en deze dus wel waarom stop je dan met de wedstijden? En train je niet verder, je weet dat je '212' kan halen en dat kan bijna niemand... Clown
Beetje vaag!!!!

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:45

en die 221 is een score van 63,14% nette score hoor!! Alleen geen 3 wp...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:51

Nog eventjes voor Nistria. De proef van appie ging over 35 onderdelen. Als je dat omrekent naar een proef met 26 onderdelen kom je heel anders uit.
Ik geloof niet dat appie dit vermeld heeft om ons om de tuin te leiden. Ik geloof dat ze niet zo veel verstand van wedsrijden heeft en daardoor is hier een misverstand ontstaan.
Jippie schreef:
Die 221 punten zijn voor ons vergelijkbaar met 164 punten. Die andere proef is bij ons gelijk aan 157 pnt [wij hebben 26 onderdelen en geen 35] Dat is dus 1 wp per proef

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 12:39

nou, ik kan hier geen wijs meer uit. Ik heb iid niet zo geweldig veel verstand van wedstrijden en ik zag mijn protocollen laatst liggen en ging eens kijken hoeveel punten ik misschien had gehaald, ik dacht dus 3 maar ik zal wel fout gekeken hebben aan al deze (*leuke*) reactie;s te zien.
Ik ben trouwens gestopt omdat Appie te oud werd en ik niet de enigste thuis ben die een sport beoefent. mijn broertje voetbalt en mijn zusje zit onder wedstrijdzwemmen...
Maar goed, stop maar met al dat commentaar, ik heb waarschijnlijk iets niet helemaal begrepen, ik had de reacties alleen wel wat anders verwacht...iedereen gat hierm maar af van de gemiddelde cijfers, alsof je daar nooit eens boven of onder kunt zitten!
en natuurlijk trainde ik wel voor de wedstrijden, als ik op m'n sloffen deze cijfers had gehaald was ik zeker weten doorgegaan.

Nistria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:35

Jippie"]
Nog eventjes voor Nistria. De proef van appie ging over 35 onderdelen. Als je dat omrekent naar een proef met 26 onderdelen kom je heel anders uit.
Ik geloof niet dat appie dit vermeld heeft om ons om de tuin te leiden. Ik geloof dat ze niet zo veel verstand van wedsrijden heeft en daardoor is hier een misverstand ontstaan.
[quote="Jippie schreef:
Die 221 punten zijn voor ons vergelijkbaar met 164 punten. Die andere proef is bij ons gelijk aan 157 pnt [wij hebben 26 onderdelen en geen 35] Dat is dus 1 wp per proef
[/quote]

164 pnt is 63,..% (164:260x100%) is gelijk aan 221:350x100% Cool
Je kunt beter naar procenten omrekenen, wij hebben bij de junioren 3 verschillende proeven met ander aantal onderdelen, er wordt hier altijd naar procenten omgerekend want van de punten snap je niks, is altijd anders..
Maaruh.. ik had het hele verhaal wel gesnapt hoor Knipoog rekende alleen even in procenten om...