Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

xXLianneXx schreef:moet zeggen dat je wel makkelijk de schuld weglegt. iedereen praat je om en je komt ook niet eens op voor je eigen pony.
Dat is toch wel een beetje je eigen schuld he, ookal weet ik dat het soms lastig kan zijn. Daarom vind ik het niet raar dat het uit de hand aan het lopen is, kom voor jezelf op!
Ik weet dat ik eerder had moeten zijn, maar eerder was het nog niet zon probleem,kissielover schreef:Ik vind het een beetje een vaag verhaal. Maar zolang die staleigenaresse nog aardig wat kosten aan jou pony heeft, denkt ze gewoon dat ze het recht heeft om haar nichtjes erop te laten. Dus dan zou je moeten zeggen, ik betaal vanaf nu alles zelf en bepaal dus ook wat er met mn pony gebeurd! En dan heel duidelijk een grens stellen en je eigen niet om laten kopen...
loveidefix schreef:Kaartje23 schreef:Dan heel duidelijk maken dat je er niet van gediend bent dat mensen zomaar op je pony gaan zitten. Evt gaan praten met de moeder /tante van die kinderen. Misschien dreigen met aangifte doen bij de politie? Of met het zoeken van een andere stal?
Het probleem is dat die mensje heel erg goed zijn in omkopen.
Zeggen ze helemaal van ach ... die meiden zijn zo klein, dat kan echt geen kwaat,
gaat heus wel goed, maak je geen zorgen enzo![]()
zal het in een andere bericht nog even verder uitleggen
mltex schreef:Gooi het op aansprakelijkheid. Als er wat gebeurd is de eigenaar ten alle tijden aansprakelijk, en dat wil je niet (mag niet van je ouders of iets in die trant)
Ook als ze zeggen, ach nee hoor ons risico...ja totdat het fout gaat en geld kost....dan weten ze je ineens te vinden
loveidefix schreef:xBiondaa schreef:Ik zal die (P) even aanspreken,
En oooeeeh als die er niks aan doet.
Die nichtjes kan je ook aanspreken,
Of gewoon zelf in die stal gaan zitten en ze zo erg laten schrikken dat ze niet meer durven
EDIT;
Over die sulky, 'Ja hij kan alleen voor de sulky, en daar kan maar een persoon in'
Er kunnen wel meer in de sulkie, is zon bank geval![]()
Maar ik vind het dus best lastig, want die mevrouw betaalt ook de hoefsmid, dierenarts, wordkuur voor ons,
niet dat wij dat gevraagt hebben, maar dat deed ze vroeger voor mijn verzorgpony ook, en toen is het gewoon
overgegaan dat ze het nu ook nog betaalt, ook omdat ''de shetlander'' (al heeft zei er zelf nu dus geen meer)
beetje bij het landgoed horen. Maar dan vind ik het dus een beetje assosiaal om gewoon te zeggen van ik mot die kindere
niet hou ze lekker zelf bezig (al zou ik dat het liefste wel zeggen).
loveidefix schreef:Het zit dus zo dat de eigenaresse (p) haar prive stal heeft.
Daar staat haar paard waar die meisjes ook wel eens op rijden, en
nog wat paarden van de buren en 2 ponys van het stal meisje.
mijn shetlander staat daar dus ook, samen met de shet van vriendin van
mij, alleen die is wel zo klein dat ze er niet op gaan zitten![]()
maar omdat ze vroeger zeg maar altijd de ponys van p deden, ook toen de
het veulentje (idefxi) erwas, denkt iedereen volgens mij gewoon dat het wel mag ofzo![]()
Wij zeggen ook wel tegen p dat we dat niet zo leuk vinden enzo.
Dit was ook de eerste keer dat die meisjes er waren zonder dat er een pony van p was.
Van mij mogen ze ook best aaien, of even poetsen als dat goed uitkomt, maar zodra ze
toestemming hebben om te aaien gaat echt het dam van de dijk. Die ouders van die meisjes
(de sussen van p) komen ook allemaal uit het gooi, want er is geld zat, en allemaal in dure
rij kleertjes enzomaar die zeggen dus ook (dwingen) als je met die meiden en de ponys gaat
krijg je 5 euro enzo, en dan wil ik wel nee zeggen, maar eigenlijk dwingen ze je gewoon, omdat die
meiden er dan ook bij staan enzo. Wat we nu doen is er gewoon niet zijn als die nichtjes er zijn,
maarjaa... dat werkt dus ook totaal niet
MisticRider schreef:ik weet niet of hij in een box staat? anders gooi je er gewoon een slot om? ben je er in 1 X klaar mee!
)
niet dat ik p wou ontlopen, maar omdat idefix
Jacimatho schreef:Tsja, je laat het je wel makkelijk aanleunen allemaal. Je stelt dat de pony 100% van jou is maar je betaalt helemaal niets aan het onderhoud.
Stalling, voer, wormspuiten, smid....alles wordt betaald door degene waarvan je de pony " gekregen " hebt.
Een beetje respect is dan wel op zijn plaats vind ik. Voor niets gaat de zon op.
Ik kan me voorstellen dat je het niet leuk vind dat deze meiskes achter jouw rug om met je pony gaan huppelen. Stel dan voor om het samen te doen.
Of ga alle onkosten aan je pony zelf betalen en werf zo het recht om mensen aan je pony te weigeren.
dat is waar ik mee zit!
Jacimatho schreef:Ik vermoed dat de landgoedeigenaresse dit als tegenprestatie verwacht. Die enkele keren per jaar een paar huppels met de pony's laten spelen, ze betaalt er tenslotte ook voor.
Slikken en nemen, en genieten van alle privileges die je krijgt op een donders goed plekje als ik het zo lees. Of zelf geld ophoesten, de landgoedeigenaresse tegen de haren strijken en ondankbaar overkomen.
Als het slecht 4x per jaar is, lijkt het me toch wel overkomelijk gezien wat je ervoor terug krijgt.
Vraag haar of je samen met de meisjes aan de slag mag, zodat je hen kan leren wat het juiste is.