Sientje schreef:Via info die ik per pb heb ontvangen lijkt het erop dat ze brandmerk-proefdier is geweest. Halverwege de jaren tachtig is er onderzoek gedaan naar brandmerken en vriesbranden/vriesdrogen. In combinatie met de info die ik had - ze zou proefpony zijn geweest - lijkt het erop dat dit brandmerk op zich dus weinig te betekenen heeft, maar is geplaatst als onderdeel van een onderzoek/experiment.
Waar ik me dan in al mijn onschuldige naïviteit over verbaas is dat ze voor zo'n onderzoek die brandmerken zo plaatsen. Ik bedoel: het doel van een brandmerk/vriesmerk is toch dat je het goed ziet op de pony? De A is gebrand waar de vacht wit is, de C zit op een stuk dat zowel wit als bruin is. Dat is toch niet logisch?
Je wil dan toch óf beide brandmerken op een stuk met 2 kleuren vacht, óf eentje op een wit en eentje op een bruin stuk? Tenminste, ik heb geleerd dat je voor een onderzoek maar 1 factor moet veranderen steeds

Het oor is trouwens niet alleen ingeknipt, er is ook iets geks met het kraakbeen dat lager zit (lijkt eerder of dr zo'n koeien-oorbel in heeft gezeten oid). En dr ontbreekt dus een stukje van dr kaak.
Maar ze hebben voor zover ik begreep alleen het eerste jaar gemeten of nou ja, alleen de bevindingen na het eerste jaar zijn daar te lezen, en een veulen groeit natuurlijk nog een paar jaar door daarna. Ook ik vraag het me af hoor, of dat de achterlijke grootte verklaart, al toont 'ie ook nog groter omdat het een kleine pony is. Zal 'm vandaag eens exact opmeten.