Bodyprotector

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xVerax

Re: Bodyprotector

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 10:43

Ik vind die bodyprotectors juist gevaarlijk.
Je nek wordt eigenlijk een beetje klemgezet (Niet bij elke zo) en als je dan valt breek je eerder iets omdat je nek dan vastzit zonder ruimte.

Vere_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 11:40

Ik heb er zlef geen maar men zegt dat die van harry's horse goed zijn ;)
Een vriendin van mij zou haar rug gebroken hebben als ze niet met een 'harnas' reed :o

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 12:00

xVerax schreef:
Ik vind die bodyprotectors juist gevaarlijk.
Je nek wordt eigenlijk een beetje klemgezet (Niet bij elke zo) en als je dan valt breek je eerder iets omdat je nek dan vastzit zonder ruimte.

waarop baseer je dat? Ik kan je vertellen dat in de eventing - en zeker op hoger niveau - juist vaak met een nekprotector wordt gereden die voorkomt dat je nek doorslaat in een val. Ik ben zelf niet overtuigd van het nut ervan (ik heb er een) maar het verhaal dat het juist gevaarlijker zou zijn, vind ik volkomen onzin. En voor een BP al helemaal, die sluiten je nek dus absoluut niet af.

Ik weet niet wie het vroeg maar ook de onderste wervels worden beschermd met een goede passende BP. Geen geweldig duidelijke foto maar wel een indruk:

Afbeelding

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-10 16:29

Ik wil ook een BP aanschaffen en ik heb er één gezien van Pikeur heeft iemand hier ervaring mee (ik geloof dat ze nog vrij '' nieuwe '' zijn)?
Ik kan er vrij weinig over vinden op het internet. (Divoza en Ooteman verkopen ze wel ik zal ze morgen eens even bellen).

Aulaantje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-10 17:02

Zelf rij ik met een bodyprotector. Na een poosje voel je echt niet meer dat je hem aan hebt. Tis ook wel makkelijk omdat ik zelf het idee heb dat ik 'recht' zit als ik hem aan heb.

Ik heb er eentje van Kieffer, een of ander model met gelkussens. Gaat helemaal naar je lichaam staan.
Nadeel is alleen wel dat ze in de zomer gruwelijk heet worden....

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 09:59

Ik heb de bodyprotector van Harry's Horse level 3. Ben heel erg tevreden erover hij zit erg lekker, zelfs zo lekker dat ik binnen een paar minuten vergeten ben dat ik hem aan heb. Ben er ookal mee gevallen kon er gewoon mee doorrollen hij belemmerde absoluut mijn beweging niet. De laatste keer dat ik ermee viel kwam ik op mijn kont terecht helaas zit daar geen protector dus dat deed wel zeer.:+ Maar de keren dat ik ermee viel heb ik er nooit wat aan overgehouden dus dat betekend dat hij goed werkt.:) Je moet wel goed passen voor je hem koopt want enkel een bodyprotector die goed past zit lekker, als je een verkeerde ,maat koopt word je alleen maar belemmerd en dat is gevaarlijk. Voor mij is de HH een goede pasvorm maar iedereen heeft een andere bouw dus ook meerdere merken passen dan voel je vanzelf wat jou past.:) Overigens is de bodyprotector van equi theme exact hetzelfde als die van HH ze worden namelijk in dezelfde fabriek gemaakt. Het enige verschil is dat die van HH compleer zwart is en die van equi theme heeft twee blauwe vlakken erop. Dus dat is meer een kwestie van wat je mooi vind.

GABY19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 08:18

Heeft HH ook zwarte? Compleet zwart? :o

ReneeMonty

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 11:24

GABY19 schreef:
Heeft HH ook zwarte? Compleet zwart? :o
Er zitten reflectierandjes aan maar ik noem dat compleet zwart aangezien er geen andere kleuren opzitten. Of je moet het standaard rode klittenband meetellen.:+

Deze heb ik: Afbeelding

Kippensoep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:27

Ik vind ze eigenlijk heel waardeloos zitten (Tenminste, die van mij, want daarbij zit hij in de nek te hoog), maar ik ben vreselijk blij dat ze bestaan. Ik heb namelijk een soort van gewoonte om gewoon lekker te vallen, en met zo'n ding is dat eigenlijk niet zo erg:P (ik val afentoe gewoon omdat ik geen zin meer heb om te zitten, wat ben ik toch een lui ding)
Ik vind bodyprotectors dus niet zo comfie maar wel heel erg handig

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-10 15:34

Van wat ik zie in m'n lessen val je door die dingen makkelijk voorover in het zadel, omdat ie aan de achterkant in dat zadel zit te duwen. Ik ga er zelf dus niet mee aan de haal :)

wendyy1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 17:27

Ik heb zelf een bp van imperial riding 2e hands gekocht voor 40 euro, level 3 vind hem errug fijn tijdens het rijden geeft me ook steun.. ik raad het iedereen aan met springen bijv.

met vallen heb ik nog geen ervaringen :)

TheFreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:11

Ik heb de bodyprotector van Racesafe, zit echt veel fijner dan de andere vind ik!
Afbeelding

acera1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 18:44

Ik heb nog nooit met een body protector gereden en ben ook niet van plan er ooit mee te rijden. Ik kan me niet vrij bewegen met die dingen. Ik rij al mn hele leven zonder en dat gaat gewoon goed. Ik ben wel vaak gevallen maar heb tot nu toe nog nooit iets gebroken. Het kan wel zijn dat je minder breekt met zo een ding maar ik vind ze echt onzin! :o

Jody_Deejay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:37

Ik ken een meisje en die sloeg met het paard achterover en toen had ze haar lever en mild gescheurd, ze had wel een body protector aan maar als ze die niet aan had was ze er nu niet meer. Dus hij helpt wel degelijk.

Ze had deze:

Afbeelding

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:41

Rij met mijn nieuwe paard tot nu toe altijd met.

Bij mijn oude paard, met met springen en crossen.

Vind het prima uitvinding, zegt niet dat je niet alsnog gewond kunt raken, maar het beschermt in ieder geval iets.

Als hij met -15 graden uit de auto komt is ie wat lasig hard, maar verder merk je er weinig van als je dat ding gewend bent te dragen.
Enigste nadeel vind ik met de mijne dat ik mijn armen niet meer netjes aan kan sluiten op mijn lichaam.

Kallandso

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:42

Ik heb ook een bodyprotector.
Ben sinds ik hem heb al een paar keer gevallen, gewoon in de bak, toen had ik nergens last van.
Een paar week terug ben ik samen met mijn paard onderuit gegaan, buiten op het fietspad, toen heb ik wel een paar dagen last van mijn rug gehad, maar dat was niks ergs en ik moest blij zijn dat ik een bp aan had, anders was het veel erger geweest.

Ik heb er nu één van Imperial Riding, maar ben een beetje opzoek naar een andere. Die van IR vind ik veel lekkerder dan die van Harry's Horse, maar omdat ik altijd met bp rij wil ik nu wel eens eentje die echt perfect zit.

aandreaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:47

Interessant onderwerp :D . Ik wil er eentje aanschaffen voordat ik mijn 3-jarige ga inrijden, ze is errug snel.

HelgaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 20:59

aandreaa schreef:
Interessant onderwerp :D . Ik wil er eentje aanschaffen voordat ik mijn 3-jarige ga inrijden, ze is errug snel.

Dat is precies mijn idee!

Valerie_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-10 21:54

Ik heb ook de racesafe bp echt een hele fijne!

Valeriej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-10 21:11

De eigenaars van mijn verzorgpaarden hebben mij ook gevraagd er eentje aan te schaffen. Ik ga binnenkort namelijk springlessen nemen en ze willen dan dat ik deze draag.
Die van Equitheme en die van HH lijken mij wel goed.

chantalle91

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:08

ik rij ook met body maar ben wel echt blij dat ik hem aangeschaft heb! ben nu een keer flink hard op mijn rug gevallen en volgends de dokter had het erger kunnen zijn als ik hem niet aangedaan had. heb nu ook wel last maar anders had ik misschien meer schaden gehad aan mijn ruggenwervels.

Ra_chel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-10 10:16

ik ga dus ook een bodyprotector aanschaffen, nu leen ik er een.

ben 17 mrt 2010 vreselijk lelijk van mn paard gevallen, 4 dagen op de intensive care gelegen, en kreeg uiteindelijk van chirurgen te horen dat als ik een bodyprotector zou hebben gedragen,ik alleen kneuzingen zou hebben gehad, nu had ik een gescheurde lever, 6 gebroken ribben en een zwaar gekneusde long en bekken.
heb letterlijk voor mn leven moeten vechten,,,,,,en neem van mij aan, liever iets dragen wat vervelend zit dan knokken op de I.C

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 14:25

Eerder toen ik ging crossen had ik ook een BP, echt zon plank. Die is me nu te klein (gelukkig).

Nu rijd ik niet meer, maar ik gebruik hem wel voor het mennen, waarschijnlijk straks verplicht in de marathon.
Ook hier is het niet handig om een lange achterkant te hebben, maar waar ik erg vaak mee zit is dat ze bij de armen, onder de oksels zo breed zijn. Je kunt je armen niet eens fatsoenlijk naar beneden laten hangen!
Slechts ééntje die ik aan heb gehad zat lekker, was voorgevormd (toch ook niet onbelangrijk voor vrouwen), maar was €450 euro. Toch een beetje duur, helemaal als je er 2 moet halen.

Na erg lang zoeken zijn we op de SmartRider gekomen, van Imperial Riding. Deze heeft allemaal blokjes. Eerst is het even wennen, maar daarna zit het héérlijk, je merkt niet dat je hem aanhebt. Hij moet zich ook even vormen. Hij is wel redelijk kort aan de voorkant, dus als je een lang bovenlijf hebt moet je misschien toch verder zoeken.
http://www.ruitersport.com/nieuw-lichtgewicht-bodyprotector-smartrider-kl151-p-1488.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-10 19:03

Ik wil er ook een aanschaffen, op langere termijn. Ik spring zo af en toe wel, misschien als ik vaker ga springen dat ik hem ga aanschaffen :)

Valkenier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-10 20:39

Ik heb SGW gedaan, toen werd ik verplicht een bodyprotector te gebruiken, vond het zeer onplezierig om mee te rijden, het belemmerd je toch in je bewegingen zeker met springen e.d. en ben met bodyprotector ook tijden inrijden van paarden vaak zat gevallen en de klap komt niet minder hard aan, ik was een keer gevallen precies op die rand bij je onderrug waar de bodyprotector ophield en daar zat echt de volgende dag een hele blauwe plek... toen zo'n protector gehaald met klittenbandsluiting en zo'n stuk wat tot je stuitbotje loopt zeg maar dat rijd helemaal irritant, dus nee ik draag ze niet meer, toen moest het van de eigenaren waar ik de paarden van reed...