Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
rider schreef:Dat idee was ook al bij mij op gekomen. Punt is wel dat veel kleine vrachtwagens dezelfde indeling hebben als een trailer, dus in de rijrichting staan met tussenschot en een voorstang. Ik ben eigenlijk toch een beetje bang dat hij daarin hetzelfde kunstje flikt.
rider schreef:@ Cissy: Nee, daar heb ik geen contact mee gehad. Iemand bij mij op stal is door haar geholpen (haar paard werd hysterisch van de achterstang), maar dat heeft uiteindelijk helemaal niets opgeleverd. Ik denk daarom dat ze mij niet kan helpen.
Tosadog schreef:Cissy: zoals je kunt zien schreef ik ook dat het me geen goed idee lijkt om dat zomaar in een niet-aangepaste trailer te doen, dat is levensgevaarlijk.
cissy schreef:maar haar paard is jouw paard niet en het staat of valt met degene die het touwtje beet heeft.
Was het probleem van je vriendin in eerste instantie wel opgelost door Petra of is het helemaal niet eens gelukt?
Hoe weet jij of je vriendin nog wel goed communiceert met haar paard? Misschien doet zij (onbewust) wel iets verkeerd waardoor het niet meer gaat.ik zou dus niet zomaar de optie "Petra' opgeven.
rider schreef:@ Cissy: bedankt voor de tip. Er speelt wel mee dat hij in het verleden ook al meer dan eens de touwen (en toen ik die verving door kettingen, zijn halster) heeft stuk getrokken. Dit doet hij ook door te gaan zitten en naar achteren te leunen tot er iets knapt.
Ik heb wel al een keer iemand gehoord over eventueel strobalen voorin leggen, zodat hij niet naar voren kan. Zou dat een optie zijn als de stangen eruit gaan? Maar wat als hij zich dan losrukt en toch omdraait, gaat de trailer dan niet om? De ramen van de trailer zitten heel hoog en zijn rond en klein. Hij kijkt erdoor naar buiten maar verder niets. Hij is meer geïnteresseerd in het kleine zijdeurtje.