troi schreef:Ik zou eerst eens dit dier gaan opvoeden. Bokken en steigeren is niet zozeer hengstengedrag maar onopgevoed gedrag, dit moet je van geen een paard/pony pikken ook niet van een hengst. Daarnaast kun je hem zeker laten casteren maar verwacht geen wonderen, de winst zit hem voornamelijk in de opvoeding. Verder moet je wel rekening houden met een dure castratie omdat het, zoals eerder al gezegd, erg aan te raden is om het op de kliniek te laten doen. En wat betreft buiten staan met andere paarden, een dier dat dat nooit eerder heeft gedaan (hoe lang staat hij al apart?) moet ook dat misschien nog leren en dat kan best lastig zijn, maar dat hoeft niet natuurlijk!
Me paardje is nu pas 4 maanden van mij maar hoe ze met hem om ging durf ik niet te zeggen! maar zoals ik jullie reacties lees heeft hij geen goeie opvoeding gehad!(ik heb zelf nog niet veel verstand van paarden en vooral niet van hengsten!) ja maar ik pak m ook wel aan als tie stiegert maar ik krijg t er niet uit ! en als tie buiten sta kan ik er niet hele tijd bij staan en hem er op aan spreken! ja maar t gaat me niet om t geld maar meer om dat het voor hem beter is! zover ik weet staat hij op deze stal ruim 3 jaar maar 1ste jaar heeft tie als goed is buiten gelopen! maar ben dan ook niet van plan om hem gelijk dag en nacht bij de paarden te gooien eerst opbouwen dan!