4 jarige hengst dat bang is voor de trailer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kimberleyhof

Re: 4 jarige hengst dat bang is voor de trailer.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:56

ik ben het met albert eens.
telkens als het paard gaat schoppen word hij de trailer uitgehaald en krijgt dus zijn zin,, om dit afte leren zou ik m idd laten staan als hij dit gaat doen,, misschien is een camera in de trailer ophangen een idee? dan kan je iig zien wat hij doet.. en ingrijpen als het echt mis gaat..
succes iig

Maeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 17:58

Oei, dat lijkt me een lastige. En dan dat je live-verbinding hebt met je paard laat maar zeggen, bedoel je dat kimberleyhof?

kimberleyhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 18:00

jah dat bedoel ik..
dit zie je toch ook in vrachtwagens,, al is dit draadje door de wagen heen getrokken natuurlijk.. maar dmv wabcam zou je dit mogelijk kunnen maken,, net als wabcams bij merries die moeten veulenen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 19:32

Babyfoon met beeld kom je ook een heel eind.
(ken mensen die zo'n ding in trailer hebben gemonteerd.)
vreten alleen baterijen als je ze los hebt zonder 12 V uit je auto.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 00:17

waarom krijg ik hier het gevoel bij van een of ander verzonnen verhaal???

een 14 jarige die een paard uitlaadt op de vluchtstrook, en daar dan met het dier gaat lopen wandelen???
NRPS X KWPN ggk, is mischien mogelijk... maar naar de HK gaan en dan B + 7 springen op 4 jarige leeftijd en dan met trailer problemen...

naomie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 08:05

Kirr__ schreef:
Cookie2222 schreef:
met een longeerlijn achter zijn kont langs hem erin krijgen en dan voer er voor hangen

Dat is nu net niet de manier ;).

On topic nu: Ik vrees dat je hengst geen echte angst meer heeft, maar dat het gewoon een visieuze cirkel geworden is, als hij nog maar een geluidje of een stapje verzet dan mag hij eruit. Je gaat dit echt moeten afleren. In de trailer lijkt altijd alles erg, als het paardje beetje gek doet lijkt het al alsof hij de hele boel afbreekt.
Kan je hem wel een uur op de trailer zetten als de trailer stilstaat? Dus als je niet gaat rijden?

Mijn merrie heeft op 3jarige leeftijd ook een trauma gehad met de trailer. Met heel veel liefde en geduld moeten werken totdat het opgelost was. Nu is het er zelfs nog niet helemaal uit. Maar ik merkte ook dat ik het probleem erger maakte, minste dat ik voelde dat paard panikeerdde, stress kreeg, begon te bewegen, hinniken,... kreeg ze aandacht of mocht ze eruit, puur omdat ik ook bang was alles erger te maken en helemaal van nul terug te moeten beginnen. Pas toen een goede vriend mij er op wees ben ik erop gaan letten en merkte inderdaad dat ik het paard zelf zijn zin gaf en het nog weinig met angst te maken had.
Ik heb mijn merrie maar 3 keer moeten negeren toen het leek dat ze de trailer af ging breken, als je even volhoudt staat het paard even later weer terug lekker hooi te knabbelen.
Misschien is jouw situatie helemaal anders, maar ook belangrijk om even naar jezelf te kijken..

Is professionele hulp ook geen oplossing?

We hebben een keer de trailer in de weide neergezet, zodat hij er mischien vrijwillig in ging, maar dan blijft hij op "veilige" afstand.
En als je hem in een stilstaande Trailer zit, blijft hij een tijdje rustig, en begint daarna, net als bij een rijdende , de boel " afte breken "

naomie95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-10 08:08

Alane schreef:
waarom krijg ik hier het gevoel bij van een of ander verzonnen verhaal???

een 14 jarige die een paard uitlaadt op de vluchtstrook, en daar dan met het dier gaat lopen wandelen???
NRPS X KWPN ggk, is mischien mogelijk... maar naar de HK gaan en dan B + 7 springen op 4 jarige leeftijd en dan met trailer problemen...

Ik wil niets zeggen maar 17 mei wordt hij 5. En ik heb hem niet uitgeladen, maar mijn tante, en heb ook samen met m'n tante gewandeld.
En als je het intresseerd, mijn tante is 46 dus, die is verantwoordelijk genoeg om zulke beslissingen te nemen.

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:19

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 08:21

naimie, ik denk dat het vooral belangrijk is dat jij leert trailerladen en inzichten krijgt

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-10 09:14

met alle respect.... en los van het feit dat ik het geheel niet erg geloofwaardig vind...
Is het zeer onverantwoord om met een paard op reis te gaan dat niet braaf is op de trailer, wat de oorzaak ook mag wezen...
Je brengt niet alleen jezelf maar ook anderen in gevaar door met zo'n paard te reizen...
wedstrijden is geen must of moeten...
en een paard langs de snelweg op de vluchtstrook uitladen is zo'n beetje het meest onverantwoordelijkste wat je kunt doen, wat als dat dier los komt, eens nagedacht over de consequenties daarvan???