HELP!! Wat zou jij doen???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:55

hij gaat er niet dood aan en als het een super lief beestje is gewoon lekker houden

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 12:57

Ook ik vind het geen onoverkomelijk probleem, zou de pony op de wei zetten, maar intussen wel kijken of de handelaar alsnog iets van de betaalde prijs af zou kunnen halen. Hij had toch ook korting aangeboden?

Zeeuwtje68

Re: HELP!! Wat zou jij doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:00

Ik zeg ook op de wei zetten.
Maar dat kan alleen jijzelf beslissen hoor! wij niet.

Bontfire

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 13:09

Ga voor jezelf na of je daarom de pony kwijt wilt. Is het de droompony die ja altijd had willen hebben of heb je hem 'gewoon' gekocht. (tja, weet niet zo goed hoe ik dit moet verwoorden). Als het je 'droompony' is kun je je misschien over dit gebrek heen zetten.
Ik heb zelf ook een paard wat luchtzuigt. Als hij de kans krijgt aan alles: voerbakken (die heeft hij dus niet meer in zijn stal), paaltjes in het land etc. Oplossing: op het land kleine paaltjes met aan de bovenkant stroom zodat hij er niet bij kan en op stal een luchtzuigband. De luchtzuigband is in mijn ogen niet slecht. Het blokkeert hem gewoon de nek zodat hij niet de houding kan aannemen voor het zuigen. Hij heeft nu echter al ruim twee weken geen band meer om omdat hij nu weer lange dagen naar buiten kan. En dit is toch waar ik de komende tijd met heen wil.
Succes met het beslissen wat je gaat doen.

LovePluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:11

Ik zou het paardje heel snel in de wei zetten:D

turboessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 14:34

op zich is een paard met luchtzuigen geen groot probleem, let wel, op het moment dat je het paard ooit weer wilt verkopen moet je het er wel bij vermelden en is je paardje veel minder waard dan jij er waarschijnlijk voor hebt betaald.je hebt nu een paard gekocht met 'een verborgen gebrek'waarop jij het terug kunt verhalen.de handelaar doet niet moeilijk maar doe jij dat in dat geval ook niet als jij hem verkoopt? om deze reden kunnne ze hem nl binnen zes weken terugbrengen en geld terugeisen.

Als jij zegt, ik wil hem heel graag houden, wie zijn wij dan om te zeggen dat je het niet moet doen?en een zuigband is miss een optie op stal maar op het moment dat hij naar buiten gaat zal hij het toch proberen.

blozzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 15:07

Ik zou hem houden en 24/7 op de wei doen, dat is hij toch ook al anderhalf jaar gewend. Ik zou het voor de pony zelf zielig vinden dat je hem daarom terug brengt, alsof hij er wat aan kan doen. Misschien kun je met de handelaar wat afspreken over een gedeelte van het geld terug omdat hij wel minder waard is op papier. Ik heb mijn paard ook van de slacht gered met een gebrek en het is de liefste van de hele wereld, nog nooit spijt van gehad. Succes!

Anoniem

Re: HELP!! Wat zou jij doen???

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 20:36

Dorino

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-10 22:17

Ik zou de pony ook houden en heel rap de wei in doen. Luchtzuigen is geen gezondheidsrisico, behalve versleten tanden. Ik zou van de handelaar wel een deel van de aankoopsom terugvragen en van dat geld door de dierenarts een maagonderzoek doen om maagzweren uit te sluiten. De genoemde topics over luchtzuigen en luchtzuigbanden zijn absolute aanraders. Luchtzuigband? NOOIT doen!!