Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Urielle schreef:eigendomspapier: je koopcontract.
Iemand die betaalt voor een paard is NIET de eigenaar, maar de bezitter. En dat maakt een hoop verschil, ik heb ook paarden van anderen in training, voor een draag ik ook zelf de kosten. Zou niet best zijn als het dier dan ineens van mij was.
Citaat:Op dit moment is een overschrijving op naam nog niet verplicht. Maar de overheid is er al wel heel hard mee aan het werk. Ik denk dat deze verplichting er binnen een jaar is. De overheid is namelijk bang voor een uitbraak van paardenziekten en dat zij dan niet de eigenaren kan achterhalen van de dieren. Maar nogmaals op dit moment is er nog geen verplichting.

)

Vitaquilla schreef:het paspoort van mijn paard staat op mijn naam.. dan is het paard toch ook mijn eigendom?? degene die het paspoort in handen heeft is de eigenaar.. zo is dat mij verteld. bij controle vragen ze om de eigendoms papieren. als je dan het paspoort toont dat op jou naam staat, gaat de inspectie daar mee akkoord.. heb me er verder niet zo in verdiept..