Als ik het zo lees doet zij erg haar best voor dit paard. En tevens begrijp ik dat het paard ook best blij wordt van alles dat zij met het paard doet. Bij haar is hij immers wel lief. Iets dat getuigd van het goede karacter van dit paard, in deze situatie.
Dat het te weinig is, dat staat vast! Maar dat kan je niet alleen de TS kwalijk nemen, zij is slechts verzorgster.
De eigenaar!! Die weigert na te denken over het geluk van zijn paard: 'Als je een hok hebt en er gaat eten in, is het goed'
Zelfs voor een cavia of een konijn is dat te weinig.
Spelletjes in zijn stal is een leuk bedenksel van de commercie, maar daar wordt een paard echt niet blij van.
Wat als jij elke dag hetzelfde boekje moet lezen voor het slapen gaan?
Sociaal contact met soortgenoten is het allerbelangrijkste voor alles dat op deze wereld leeft.
Misschien doe je er beter aan de eigenaar voor te stellen een andere stal te zoeken, waar het paard wel iedere dag buiten staat of wordt gezet.
Want ik heb ook het gevoel, dat het paard niet houdt van alle de (mogelijke) drukte bij jullie op stal; fietsende kinderen, etc.
Ik denk dat er een heel ander paard te voorschijn komt, als er meer gedacht wordt aan de behoefte van dit paard.
Tot vier jaar geleden had ik een merrie die in alles super braaf was en makkelijk. Tot ze bij een spierbevangenheid een week op stal moest staan en daarna op rust. Ze sloeg de stenen uit de muur en het weefrek kon ik wel dicht doen, want je kon niet onoplettend langs haar stal lopen.
Dan vloog ze met een opengesperde bek naar buiten.
Paarden kan je niet dag en nacht opsluiten.
Ik wens je paard alle geluk!
Ps. Ik vind het hardstikke goed dat je om hulp vraagt.
Ik hoop dan ook echt dat je je paard kunt helpen, het ligt volgens mij niet aan hem.

...mn dochter heeft het dier verzorgd...en behandeld...