Inlichten over starttijden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

daffodil

Re: Inlichten over starttijden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-10 14:55

Gelukkig kan het ook anders, vandaag lekker gejureerd, goed verzorgd, beetje weinig starts maar toch een plaspauze ingedeeld. Altijd prettig zulke locaties, die staan op de groene lijst!!!

AmonRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-10 00:05

Het is meestal goed geregeld, maar de genoemde problemen komen mij inderdaad ook bekend voor. Meest irritant vind ik dat men meerdere jury's tegelijk mailt en dat je dan reageert en het dan al niet meer hoeft en als je geen pauze hebt, pfffffffff.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-10 07:39

Relaxed schreef:
Ik kreeg vorige week een bevestiging voor een wedstrijd van komend weekend.. Stond in, aanvang 8.00 uur. Dus ik dacht, die beginnen mooi op tijd.. Kijk ik net op de startlijst, beginnen alle ringen gewoon om 8.30.. Maar goed dus dat ik keek, anders had ik er zeker rond 7.45 (of eerder) al gestaan.. :n

Nou, maar goed dat ik dus gekeken had, ik was er nu rond 8 uur en bijna alle jury's zaten er al.. Waren er dus genoeg die er wel om 730 al waren. En wanneer kwamen ze met de coupons aan? Juist... 8.25 uur :+

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:26

Ik kreeg woensdag de tijden door voor a.s zondag. Eigenlijk had ik die al maandag verwacht maar ja, verder toch geen plannen.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:28

Ik had net een keurig telefoontje van CH Haarle. Die man legde precies uit hoe laat het voor mij zou beginnen en wanneer ik een brief kon verwachten met startlijsten, tijden en routebeschrijving. Dit vind ik bij voorbaad al keurig!

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:29

ik had begin mei per mail voorlopige startlijst ontvangen.
Niets op startlijsten.nl te vinden en daarna ook geen def. lijst ontvangen.
Toch maar even voor de zekerheid gebeld of er nog iets gewijzigd was.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-10 21:33

Hahaha ik wilde al een bericht neerzetten om te schelden dat ik nog niets van de vereniging gehoord had waar ik zondag heen zou moeten, maar ik open de startlijst en ik zie mijn naam ook niet eens staan. En toen ging er vaag een lampje branden dat er een eeuw geleden gevraagd was of ik een datum wilde ruilen...juist ja die van aankomende zondag dus!

Geeft niets, want ik had ook al ja gezegd tegen morgenochtend ergens invallen!

Tyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-10 17:07

ik heb nu 2 dagen geschreven. Niet gejureerd. Heb bewondering voor de jury's. Je moet veel over hebben.
Eten en drinken is matig aanwezig. Ze kwamen een keer langs vanmorgen. Hadden 32 startst. Eten voor jury kon er uiteindelijk af maar ik ... (had me vrijwillig bij vreemde vereniging aangeboden en heb 2 ochtenden geschreven) En nu moest de jury zelf ook vragen voor eten en nog wat drinken.............
Ik snap hem helemaal. Gisteren hadden we uiteindelijk pauze van 5 minuten over hadden toen een uur minder werk. Maar geen tijd om het toilet te bezoeken dan maar achter de auto. VAndaag de tijd ervoor genomen en liepen ook wat uit.
Maar goed.

Over lijsten. Ik organiseer nu voor eerst zelf wedstrijd. En ben van plan om de lijsten allemaal met routeomschrijving per mail toe te sturen. Alle jury's heb ik volgens mij ook bevestiging gestuurd. Vind het wel zo netjes. En heb ze netjes allemaal gebeld. (en een heeft zich zelf aangemeld ;) Ook super natuurlijk).

In een woord super dat jullie jureren hoor. Lees hier ook mee om dingen te leren overigens

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-10 22:28

kijk net op startlijsten hoe laat ik zondag moet jureren. afspraak staat al twee maanden in mijn agenda.
en....er staan andere juryleden.
verdorie, daar baal ik van.
en gewoon niet op mijn ingesproken bericht reageren.
en het lijkt me toch stug dat ik zomaar opschrijf dat ik ergens moet gaan jureren

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-10 12:30

Dat soort dingen bedoel ik dus, robbedoes. Ik voel met je mee ;)

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 12:33

Heel fijn...en als je er wat van zegt, moet je blij zijn met je onverwachtse vrije dag!

Overigens heb ik van de week een vereniging maar even gemaild die me weken geleden gebeld had om te jureren en ja ik zou een bevestiging per mail krijgen. Nooit binnengehad natuurlijk....ik wacht nog steeds met spanning af!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 10:12

Ik kreeg gisteravond een bevestiging terwijl ik niet eens heb toegezegd. Gelukkig hebben ze nog iemand anders kunnen vinden want het ging toch om 30 combi's.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-10 13:48

Ik ontving vandaag per mail een afzegging voor a.s. zondag, maar ik was me er niet van bewust dat ik me vastgelegd had bij hen. Ze hebben gevraagd of ik beschikbaar was, daar heb ik op geantwoord dat als dit 'smorgens was, het eventueel wel zou kunnen. Vervolgens hoor ik helemaal niets meer dus ik ga er van uit dat ik dan niet nodig ben......

Gelukkig ben ik uiteindelijk dus ook echt niet nodig!

En die bevestiging van hierboven van een dikke week geleden heb ik, ondanks een mail, nog steeds niet ontvangen!

_Linnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:44

Ik moet aankomende vrijdag(avond) jureren, wel een bevestging gehad een paar weken terug, maar nog steeds geen startlijst gehad en ook nog geen startlijst op startlijsten.nl of hun eigen site..

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 10:45

Ik weet ook nog steeds niet hoelaat ik zondag verwacht wordt, zou dat toch wel graag willen weten.

_10_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-10 16:00

TeeGee schreef:
Ik weet ook nog steeds niet hoelaat ik zondag verwacht wordt, zou dat toch wel graag willen weten.

Dit maak ik heel vaak mee, meestal wordt de startlijst pas bekend gemaakt de woensdag ervoor, dus 3 a 4 dagen vooraf.
Gelukkig spreek ik vooraf altijd al af om welk dagdeel het gaat zodat ik daar alvast rekening mee kan houden.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:39

Citaat:
ze mailen vaak en sturen dan een mail aan een heleboel juryleden tegelijk, ik antwoord steenvast met het feit dat ik verhinderd ben := en dat is trouwens ook zo'n frustratie := dan mailen ze een heleboel mensen voor 1 datum, ik kijk in agenda of ik kan, zet dag bezet met potlood, mail dat ik kan, krijg je een mail dat ze al iemand hebben :? mail dan niet :=

Citaat:
Ja dat had ik laatst ook, iemand mailde of ik op een bepaalde datum wilde komen jureren (indoor), ik antwoordde dat ik wel kon, maar toen kreeg ik al bericht dat ze al iemand hadden gevonden. Later zag ik dat ze de bewuste mail naar 8 juryleden hadden verzonden!!!

Als juryleden-vrager wil ik hier graag toch op reageren.

Volgens mij beseffen juryleden vaak niet hoeveel werk het is om juryleden, persoonlijk te bellen, er gaat veel tijd/geld etc in zitten. Áls je dan belt, om te vragen of zij beschikbaar zijn op deze datum en of ze het leuk vinden om te komen, dan hebben ze óf hun agenda niet bij de hand, óf het komt niet uit omdat ze net staan les te geven of met hun paard bezig zijn. Afijn dan kan je alsnog een mailtje sturen omdat ze dan rustig kunnen kijken in eigen tijd of zij kunnen.

Door het sturen van mailtjes, kunnen juryleden in eigen tijd kijken of ze kunnen, juryleden minder tijd kwijt aan telefoontjes en de verenigingen ook. Volgens mij zijn we dan samen beter af?

Over het feit dat er meerdere mensen gemaild worden is mijn ervaring het volgende; als ik 10 mensen mail, kunnen vaak 2 mensen, wat precies genoeg is voor de wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:44

Rianne, ik vind het ook een logische oplossing hoor. Ik verwacht alleen wel zsm een bevestiging of ik dan nog nodig ben, maar die heb ik eigenlijk ook altijd meteen erna wel gehad. Dan pas zet ik hem def in mijn agenda.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:45

Relaxed schreef:
Rianne, ik vind het ook een logische oplossing hoor. Ik verwacht alleen wel zsm een bevestiging of ik dan nog nodig ben, maar die heb ik eigenlijk ook altijd meteen erna wel gehad. Dan pas zet ik hem def in mijn agenda.

Ja idd, ik probeer altijd zo snel mogelijk te reageren en het definitief te maken. Maar ik kan begrijpen dat sommige verenigingen er te makkelijk mee omgaan...

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 14:57

Ik geef toch de voorkeur aan telefonisch contact, dat praat wat makkelijker... Hoewel ik ook wel kan snappen dat dat soms wat lastig is, maar ik wil ook altijd graag weten om wat voor rubriek het gaat en als ik nog wat te kiezen heb vind ik het fijn om mijn voorkeur uit te kunnen spreken.

Riaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:11

KarinvdM schreef:
Ik geef toch de voorkeur aan telefonisch contact, dat praat wat makkelijker... Hoewel ik ook wel kan snappen dat dat soms wat lastig is, maar ik wil ook altijd graag weten om wat voor rubriek het gaat en als ik nog wat te kiezen heb vind ik het fijn om mijn voorkeur uit te kunnen spreken.

Dat begrijp ik ook wel weer, al moet een L-jury ook begrijpen dat ze ingedeeld kan worden bij een B rubriek. Wel probeer ik er rekening mee te houden dat een M-jury ook M jureert en een Z-jury Z. Als het anders is laat ik dat vaak weten.

Maar aan de reacties van jullie juryleden zijnde begrijp ik dat niet elke vereniging dit ook op deze manier doet, waardoor er dus ook steeds meer opstand komt tegen het jureren opzich, wat erg jammer is.

We proberen met z'n allen de sport draaiende te houden, je zou dan verwachten dat je dat dan ook met wederzijdse normen en waarden doet toch?

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:16

O ja, als ik per mail gevraagd wordt dan reageer ik ook gewoon hoor. Het liefst snel, zodat ik alsnog wat te kiezen heb. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 15:59

Het is een beetje over en weer denk ik. Meestal bel ik de jury's op om te vragen of ze willen of kunnen jureren. Als ze het niet direct weten, stuur ik graag een email, maar het gebeurt ook regelmatig dat ik geen antwoord terug krijg. Om de Ónbekende afzender-map te omzeilen doe ik het ook wel eens via juryplatform, maar als ik dan geen antwoord krijg, ga ik er maar vanuit dat een jury niet kan of wil op de datums die ik voorstel.
In de zomer heb ik alleen M en Z jury's, de L en M verdeel ik altijd zodat er een gevarieerd programma ontstaat. Als jury's vaker komen dan wissel ik het ook om zodat ze niet steeds dezelfde combinaties zien. Het lukt mij niet om M jury's alleen M te laten doen en Z jury's alleen Z omdat ik daar niet genoeg deelnemers per rubriek voor heb.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:02

Dat hoeft van mij ook niet Lovely, ik vind het ook wel leuk om ook eens een B of L rubriek te doen en niet altijd alleen maar M en/of Z.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-10 16:04

Eigenlijk hoor ik er ook geen klachten over, maar ik zorg wel altijd dat de Z jury's ook wel echt de Zrubrieken krijgen en nodig ik er niet meer uit dan wat ik nodig heb.