_Tara_ schreef:Waarom is afstappen meteen je paard laten winnen? Is dat vervelend dan dat jij op z'n rug zit. Dan snap ik 't wel inderdaad, dan is 't voor je paard fijn als jij weg bent. Maar je paard zou 't toch gezellig moeten vinden met jou op z'n rug? Dan zou 'ie eigenlijk juist "verliezen" als je afstapt.
TS, misschien het voorlopig gewoon even bij wandelen houden? Later gewoon een keertje met een stalgenoot samen gaanZeker als je hem zelf nog niet goed kunt/durft te overtuigen om toch verder te lopen, zou ik dit niet vaker gaan proberen. Dan gaat het waarschijnlijk van kwaad tot erger.
In de bak vind hij het wel gewoon leuk hoor, het rijden . Alleen buiten is het probleem.
bedankt voor je tip maar ik ga toch proberen hem naar het bos te rijden.
Ik kan wel iets met jou tip want het schiet me net te binnen dat ik door de weeks na het rijden even ga wandelen en in het weekeinde in het bos ga rijden.
toch bedankt hoor
Zeker als je hem zelf nog niet goed kunt/durft te overtuigen om toch verder te lopen, zou ik dit niet vaker gaan proberen. Dan gaat het waarschijnlijk van kwaad tot erger.
zet hem stil en wacht net zo lang tot hij op been vooruit gaat ipv achteruit.
) Maar dan heeft ze het wel zelf gedaan. De volgende keer vertrouwd ze je dan gewoon en gaat zonder moeite het water in. Dit verschilt natuurlijk ook per paard. Zijn paarden die er na 10x nog moeite mee hebben. Maar geduld is een schone zaak zeg ik dan maar