gedragsproblemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie88

Re: gedragsproblemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-10 22:32

Wat fijn dat ze zich al wat lekkerder voelt. Ben benieuwd hoe het morgen met rijden gaat.
Goed dat de ostheo erbij is geweest.

Zie dat gedrag ook zeker als jaloezie, die van mij reageert ook zo.

franciska_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 12:24

Hallo Allemaal

Ik heb een vraag over de 3 jarige ruin van mijn dochter.
Toen wij hem kochten vorige jaar stond hij dus al een jaar of 2 helemaal alleen en heeft dus na ons idee nooit in een kudde gestaan en kent dus geen opvoeding.
Nu hebben we hem sinds een jaar op een stal staan waar hij dus wel andere paarden zit, maar hij staat er dus niet bij in een wei omdat dat niet goed gaat, op stal is het een bijtertje en een etterbakje maar af en toe ook lief ,maar nu komt dus mijn vraag mijn dochter wil hem graag uitbrengen in de sport de kant van de dressuur. Ze is hem nu zadelmak aan het maken en dat gaat goed onder het zadel is hij vaak erg braaf.
Mijn vraag is of iemand dit verhaal kent en ons advies kan en wil geven.
We hebben op stal misschien een mogelijkheid om hem bij andere paarden in de kudde te zetten en dan 1 a 2 keer in de week te rijden zodat hun hem misschien nog op kunnen voeden zodat hij wat liever word in de omgang en toch kan omgaan met andere paarden, mijn dochter kan hem alleen rijden als ze alleen is in de bak.

Wie kan ons helpen met dit probleem

tatje36

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:05

Mijn merrie staat sinds 3 weken op een nieuwe stal. Ze heeft het naar mijn idee prima naar haar zin.
Ze kan de hele dag in de paddock staan ( kon ze vroeger niet) en met rijden en op stal is ze super braaf. Alleen is ze ineens (dat had ze op de vorige stal niet) agressief op het land. Ik begrijp er niks van! Ze heeft altijd in een koppel gestaan vroeger maar slaat nu ineens uit het niets naar andere paarden.
Ik heb het met 2 verschillende paarden ( 1 van de koppel waar ze vroeger mee stond) geprobeerd. Met andere uit proberen durf ik niet, straks is het wel een keer raak. Tot nu toe is het nog goed afgelopen.

Wat kan er mis zijn????

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 17:38

Fransisca en tatje, ik denk dat als jullie een nieuw eigen topic openen je meer reacties zult krijgen ;)