voorlopige startlijsten, irritant!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: voorlopige startlijsten, irritant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:17

Ik heb ook veel stress, maar juist het uit je hoofd leren van proeven geeft je heel veel rust. Ik ben echt blij dat ik dat doe tegenwoordig. Voor jou zou het iig een hulpje schelen en ook tijdens je proef is het fijn! Je kunt je puur concentreren op je eigen rijden en niet op je lezer.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:20

Mag ik vragen waar jij start Lonnie?
Hier heb ik zelf nl nooit last van, hooguit scheelt het een kwartiertje als ik op wedstrijd aan kom. En ik rij in dezelfde regio denk ik.
Misschien dan andere wedstrijden uitzoeken waar het beter geregeld is? :)

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 18:40

toch blijf ik bang, dat ik tjdens de proef verkeerd rijd. Ik hoor de lezer ook maar half, maar het is voor het idee zeg maar.

@asjemenou: ik start meestal in Hulten. Daar si me de afgelopen 4 keer gebeurd dat er echt een megaverschil tussen zat!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:46

Daar start ik nooit. :)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:04

Ben regelmatig in Hulten gestart maar vind het waardeloos dat de proeven en 10 euro kosten en ze minstens een uur wachten met de coupons geven ( puur en alleen om de bar omzet) dus daarom start ik er niet meer
Organiseer zelf voor onze vereniging de wedstrijden en je ontkomt er niet aan om je lijst op vrijdag aan te moeten passen
Wel is het zo dat als het beter uitkomt om een ruiter van achter helemaal naar voor te moeten schuiven dat ik die ruiter eerst bel of dat dat nog wel uitkomt
Verder scheelt het in begin tijd van de rubriek ( met jurywissel ) niets want die tijden laat ik altijd staan. en ruiters moeten toch ruim voor aanvang van de rubriek aanwezig zijn dus reglementair mag je op de dag zelf nog een half uur inlopen
Wat de meeste ruiters tegenwoordig doen is kijken o de rubriek vangt om 10 uur aan ik moet om half 12 rijden dan hoef ik er pas om 11 uur te zijn
Ja en die staan dan aan het secretariaat moeilijk te doen omdat ze geen tijd meer hebben omdat het door niet afmeldende mede ruiters sterk in gaat lopen
Dat tijden verschuiven ligt dus niet aan de secretariaten maar aan de niet op komen dagende ruiters en ruiters die zich niet bewust zijn van de regel dat je voor aanvang van de rubriek ruim aanwezig moet zijn en niet voor je starttijd

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:06

Ik vind het alleen maar prettig als startlijsten op de dag voor het concours nog een update krijgen. :)

goldwing

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:13

KarinvdM schreef:
Ik vind het alleen maar prettig als startlijsten op de dag voor het concours nog een update krijgen. :)

Daarom word het ook gedaan, nu met het medium internet is dat ook heel gemakkelijk
Jaren terug toen de startlijsten nog per post kwamen was dat wel anders

Maar toen had je niet zoveel wegblijvers zonder dat ze iets van zich lieten horen, want ja toen kregen ze nog een brief thuis met de tijd dat ze moesten starten, en nu vergeet een heel deel van de ruiters dat ze zich ingeschreven hebben denk ik want waar komt anders het euvel van de niet op komen dagende ruiters vandaan
Ik vind het zwaar onbeschoft tegenover je mede ruiters om helemaal niets te laten horen ( bel dan met een smoes of wat dan ook een uur van te voren dan kunnen de aanwezige ruiters ingelicht worden )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 13:00

In het algemeen is het nogal laveren tussen het een en het ander als wedstrijdsecretariaat. Voor onze wedstrijden probeer ik de lijsten 9 of 10 dagen van tevoren op internet te hebben. Bij ons moet je je starts betalen als je binnen een week voor de wedstrijd afzegt en ik wil wel iedereen de kans geven om gratis af te zeggen en zo houd ik zelf ook tijd over om reserves in te schuiven. In de week voor de wedstrijd verandert er nog veel en zelfs op de avond voor de wedstrijd komen er nog afmeldingen (laatste wedstrijd 2 tussen 12 en 1 snachts). Als het enigszins mogelijk is zet ik een reserve in, maar als dat niet kan dan blijft er een gaatje over. Zolang dat een gat is van tussen 5 en 15 minuten dan kan elke deelnemer dat heus zelf wel bolwerken en anders grijpen wij wel in. Er zijn heel veel manieren om grote verschuivingen van tevoren te ondervangen, maar je kan nooit iedereen tevreden houden :). Zo snap ik het soms ook niet dat ruiters niet gewoon lekker de hele dag vrij houden als ze wedstrijd hebben, maar van het secretariaat verwachten ook rekening te houden met verjaardagen, trouwerijen, barbeques van tantes, ooms, buren en noem maar op :D.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:19

hier ook lichte irritatie soms als je ineens 1.5 uur eerder moet zo 1 dag van tevoren horend, maar tot nu toe wel altijd goed gegaan :j wedstrijd organisatie kan er vaak ook weinig aan doen, en ach.. je bent samen je hobby aan het beoefenen en is soms geven en nemen toch?

Maar waar ik een hekel aan heb;
ik werk vaak in het weekend, en moet dus op moment van concours, leerlingen verzetten die dag. gaat vaak om enkele vaste leerlingen. zodra ik de tijden weet, regel ik dat altijd meteen,omdat ouders van leerlingen en leerlingen zelf natuurlijk ook hun weekend plannen hebben.
geen probleem, maar niet handig/netjes als dit steeds last minute gebeurt.
als ik nu kijk.. het is nu maandag avond, en de startlijsten van de paarden voor aanstaande zaterdag en zondag staan er nog niet op.
voor dinsdag ochtend op z'n vroegst verwacht ik die ook niet.
is dus slechts 5 dagen om nog te kunnen verzetten en regelen.
vind ik extreem kort dag, weet niet of je in de ochtend start of in de middag, en je kunt dus werkelijk niets plannen :n
je kiest voor concoursen rijden, dus je weet dat je die dag redelijk vrij moet houden, maar vind de laatste tijd wel steeds vaker dat die lijsten er steeds later opkomen.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:22

Twee weken geleden werd een voorlopige startlijst gepubliceerd waar ik zou gaan jureren. Prompt heb ik gereageerd want ik stond ineens 's avonds ingedeeld terwijl ik duidelijk aangegeven had niet te kunnen! Gelukkig was het een "voorlopige" en kon de indeling nog omgegooid worden.....maar dat hebben ze wel gelijk gedaan.

Bij de meeste verenigingen heb je hooguit een half uurtje inloop of uitloop naar aanleiding van de wijzigingen, dan hou je daar toch rekening mee?

Looks

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 22:42

Ik vond dit ook altijd erg irritant, dus kijk ik al heel lang niet meer naar voorlopige startlijsten, ik kijk de avond vantevoren pas.