Wat voor pony als 1e eigen pony?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Muca

Re: Wat voor pony als 1e eigen pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 03:15

tja...... 6 of net 7 maakt een enorm verschil!

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 03:16

Muca schreef:
tja...... 6 of net 7 maakt een enorm verschil!

Vind ik niet, eigenlijk.

Het hangt ervan af trouwens wanneer de dochter van TS 7 wordt. Als dat binnen een half jaar is, is ze 7 bij aanschaf van de mogelijke pony, anders nog 6.

Muca

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 03:26

Echt waar? Grapje......
Ik had ook een eigen pony op mijn 7e. Maar om die nou voor de sport te noemen? Daar ben je toch niet mee bezig als je 6 (of 7) bent? Lekker tutten en ravotten. "Voor de sport" daar ligt het hem nou net........... Dat verzin je niet zelf als je 6 jaar (of net 7jaar) oud bent.....

kimmie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 03:44

Ja daar heb je helemaal gelijk in.
In hoeverre het kind rijden onder sport noemt is natuurlijk voor ons onduidlijk. Vindt ze af en toe een sprong nemen al echt in de sport zitten of wilo ze alleen maar bekers en linten winnen.

Zo heb ik een 8 jarig meisje op stal, Net haar eerste proefjes gedaan (A3) en ze wilt nu iedere week wel een wedstrijd en de beste worden.
Of je dit op je 6e al realiseerd, geen idee.

Maar IMO is een welsh wel een hele leuke kinderpoown waar je evt later ook nog de sport mee in kunt gaan

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:08

Hier op de vereniging met het eerste ponykamp hadden veel kinderen allemaal een sportpony (B'tjes, C'tjes, bijna allemaal welsh type). Het jaar daarna waren er een hoop verkocht en reden er veel op shetten of oudere pony's die bijna toe waren aan hun pensioen omdat ze stuk voor stuk de lol er in begonnen te verliezen omdat de sportpony's net te hoog gegrepen waren.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 08:22

Een leuke manegepony met wat potentie kopen. Kost wat waarschijnlijk, maar dan weet je ook zeker dat het vertrouwd is voor een 7 jarige.
Hebben wij ook gedaan en was de beste keus ooit :) En je zal verbaasd staan wat zo'n beestje opknapt, kan je vaak best een wedstrijdje mee rijden.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 12:55

Voor deze leeftijd koop je [vind ik dan] het best een simpele brave pony ,kinderen zijn meer bezig met spelen dan presteren en al spelend leren ze meer dan verplicht te moeten rijden.
Als kind heb je niet altijd zin en wil je niet elke dag moeten en een simpele brave kan best een week,of 2 niet gereden worden en lekker in zijn landje staan. en als het dan weer pony-tijd is is het wel prettig als je kind er zo op kan stappen na eerst heerlijk uitgebreid gepoetst en geknuffeld te hebben,zonder dat eerst alle overbodige energie eruit moet.
voor mijn kindeen dus een simpele,brave niet sportpony maar een die 200% te vertrouwen is en lekker stabiel dan zo een prachtige sportpony...

Xantaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 13:02

Jenny_B schreef:
Dit zijn dus ook de 2 rassen waar ik tussen twijfel. New Forest heb ik zelf vroeger ook gereden, dus die heeft een voorsprong :)

- Vanochtend besloot ze dat ze niet naar de overblijf wilde, het geld wat ze daarmee bespaarde kon dan in haar spaarpot
- Ze wil niet mee op vakantie, dus wat we overhouden kan ook in de spaarpot
- er worden bloemen geplukt uit de tuin bij opa en oma en terugverkocht
Bovendien heeft ze pas ergens 4 hoefijzers meegenomen (dit mocht wel) maar die wil ze gaan gebruiken voor haar pony.

Kind is fanatieker dan ik vroeger!!!

Echt zakenvrouwtje die komt er wel in het leven :D

IK dacht eigenlijk ook aan een een newforest of dartmoor