wat vinden jullie mooier met draad of elastiek?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 19:21

Met naald en draad vind ik mooier, maar ik vlecht altijd met elastiek. Dit om de doodeenvoudige reden dat ik niet weet hoe ik met naald en draad moet vlechten Haha!.

Word het tijd voor een clinic op dat gebied? Haha! Wie biedt zich aan Haha!

Naz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:38

Met naald en draad gevlochten vind ik toch wel mooier. Doe het pas sinds een jaar ofzo, daarvoor altijd met elastiekjes. Volgens mij gaatt het met draad nog sneller, ben een goed half uur bezig en heb dan 7 vlechten.

Pasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 20:58

Hoe moet dat dan???
Ik heb er echt geen idee van!!
En kan het ook bij een pony met lange manen???

Angeliek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-03 23:31

HorseF@N

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:17

Ik vlecht met naald en draad, het is veel mooier (vooral grote/dikke knotten) en het is net zo makkelijk als met elastiek.

Ctal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 09:41

Wou ik laatst draad halen bij de paardenwinkel..zeggen ze: vlecht je met draad??Dat hoor je ook nooit meer!Ze hadden geen draad meer..Ik vind naald en draad wel mooi..maar het ligt er wel aan wat voor een draad.Maar als ik weinig tijd heb dan vlecht ik toch wel met stiekjes in.Met naald en draad moet ik nog wat meer oefenen Haha! En ik vind het wel mooi met stiekjes als je mooie kleine knotjes maakt..Maar dat staat weer niet bij sommige paarden

essie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:21

Ctal schreef:
Wou ik laatst draad halen bij de paardenwinkel..zeggen ze: vlecht je met draad??Dat hoor je ook nooit meer!Ze hadden geen draad meer..Ik vind naald en draad wel mooi..maar het ligt er wel aan wat voor een draad.Maar als ik weinig tijd heb dan vlecht ik toch wel met stiekjes in.Met naald en draad moet ik nog wat meer oefenen Haha! En ik vind het wel mooi met stiekjes als je mooie kleine knotjes maakt..Maar dat staat weer niet bij sommige paarden

ja dat had ik ook. Terwijl ik bij mezelf dacht dat tegenwoordig veel meer mensen met naald en draad vlechten. Verward
Ik heb ook pas een keer een beetje geoefend en ik denk dat dat best goed komt als zijn manen nog iets langer zijn.

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 15:54

Met naald en draad, altijd. Ik kan niet eens anders Haha!
Zaterdag had ik een thuisconcours en iedereen zo van "Woow, met naald en draad, wat goed" maar zo moeilijk is het toch niet?
Met Elastiekjes kan het ook heel erg mooi zijn maar met naald en draad vind ik het toch altijd nog wel wat chiquer staan

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:37

Ik vind het zelf ook veel mooier staan. Zou iemand het mij ook kunnen leren?

En waarom zie ik bij springwedstrijden dat iedereen zijn paard NIET invlecht?
Ik vind het zelf mooier als paarden knotjes hebben met wedstrijden. met wedstrijden aak ik dabn altijd knotjes (nu nog met stiekjes)

Groetjes Felicity

New-Forest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 22:57

felicity schreef:
En waarom zie ik bij springwedstrijden dat iedereen zijn paard NIET invlecht?

Het is niet verplicht hé..
Ik doe het ook nooit hoor. Kost weer zoveel tijd want snel ben ik er niet in Bloos Haha! Maar met springen vind ik zo wie zo los veel leuker staan!

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 11:30

Ja het is ook persoonlijk. Maar ik vind dat de hals dan mooier uitkomt.

Jan_VT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 12:24

Met draad vind ik toch mooier, zeker op een hengstenhals, hoewel elastiek als het goed gedaan is, ook best mooi kan zijn, maar draad heeft de voorkeur

Dancer_Valou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:36

Kunnen we niet een meeting regelen waarbij iemand die goed kan vlechten met naald en draad (of meerdere natuurlijk) een soort curusdag geeft en het ons leert...???

Ik kan namelijk niet met stiekies en niet met naald en draad vlechten (muts ben ik he)

Groetjes Simone

Jacksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:10

Ik vlecht zelf met stiekjes, kan het ook niet met naald en draad... Ik maak dan ook meestal veel kleine knotjes, dat vind ik dan mooier. Naald en draad kan idd ook erg mooi zijn, maar dan moet je het dus wel kunnen. Dan ook wel grote knotten dus...

Destinietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 17:28

Ik vlecht altijd met naald en draad, een beetje losjes, en weinig knotjes, dat je echt van die (grote!) roosjes krijgt, dat maakt de nek wat dikker! Ik vind met naald en draad ook een stuk makkelijker dan met stiekjes...