Frisssty schreef:alle boeren met centen hebben een koede letters van de bak vond ik toendertijd moelijk de onthouden als ik self niet in de bak stond....mischien heb je er wat aan:P
je vergeet de "F" ( alle Friese boeren....)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

kayleighdn schreef:Ik wil over 1 of 2 jaar mijn ruiterbewijs proberen te halen.
Misschien zijn er mensen die dit al gehaalt hebben en dingen kunnen zeggen die je moet weten?
Dankje!
jessica_ schreef:Ik ben nu bezig om het te halen op de manege, kosten zijn 125 euro. Daarvan krijg je 3 praktijklessen, 3 theorielessen, studieboek, vragenboekje, cd.
Examen mag je doen op een manegepaard.
Ja dat vind ik dus wel duur xxdogyjoeyxx
Laura_ schreef:Ik ben inderdaad nu ook bezig om hem te halen op de manege, samen met Jessica_ en AnnaaX. 3 praktijklessen, 3 theorielessen en examen voor 125 euro in totaal.
11 theorielessen en 11 praktijklessen vind ik misschien beetje teveel hahaha. Als je kan zitten en sturen enz. dan moet het echt wel te doen zijn!

Charmaiineee schreef:Laura_ schreef:Ik ben inderdaad nu ook bezig om hem te halen op de manege, samen met Jessica_ en AnnaaX. 3 praktijklessen, 3 theorielessen en examen voor 125 euro in totaal.
11 theorielessen en 11 praktijklessen vind ik misschien beetje teveel hahaha. Als je kan zitten en sturen enz. dan moet het echt wel te doen zijn!
EN MET MIJ
Maar wow, 11 theorie- en praktijklessen
jessica_ schreef:Ik ben nu bezig om het te halen op de manege, kosten zijn 125 euro. Daarvan krijg je 3 praktijklessen, 3 theorielessen, studieboek, vragenboekje, cd.
Examen mag je doen op een manegepaard.
Ja dat vind ik dus wel duur xxdogyjoeyxx
Laura_ schreef:maar hebben jullie er ook 3 theorielessen en 3 praktijklessen bij?
chelss schreef:jessica_ schreef:- Inschatten van verkeerssituaties
Ik zit er ook over te denken om me ruiterbewijs te gaan halen, maar krijg je op dat examen dan ook een opdracht bijv. bij theorie dat je moet inschatten, of in de praktijk, kan iemand een voorbeeld noemen wat je dan moet doen?

chelss schreef:Nou, ik hoef hem nu nog niet te halen hoor, want nu heb je er niet zoveel aan, maar mij lijkt het leuk dat als ik ouder ben hem wel te halen(over 3 jaar of iets, dan ben ik 18) want het lijkt me wel leuk om dan aan te melden om ponykamp te begeleiden enzo, en dan moest je toch ook ruiterbewijs hebben, of heb ik dat helemaal verkeerd?
chelss schreef:Nou, ik hoef hem nu nog niet te halen hoor, want nu heb je er niet zoveel aan, maar mij lijkt het leuk dat als ik ouder ben hem wel te halen(over 3 jaar of iets, dan ben ik 18) want het lijkt me wel leuk om dan aan te melden om ponykamp te begeleiden enzo, en dan moest je toch ook ruiterbewijs hebben, of heb ik dat helemaal verkeerd?