aanvallend paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zorajee

Re: aanvallend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-10 21:19

informeer je eens voor iemand die aan horsmanschip of pirelli doet
of deze persoon je wil helpen met t acceptatie probleem met dit paardje
bij pirelli bv leer je hem back te gaan,een eerste vereiste in de wei,hij moet uit jou 'ruimte'weg blijven (afstand van je houden)
met n stok slaan is geen oplossing....hij kan ook vals worden,en dan word t probleem alsmaar erger
hou t bij een halstertouw nog beter n leedrope (steviger en langer)en natuurlijk zeer consequent zijn,haal hulp erbij dit is moeilijk alleen te handelen,mijn paardje had t zelfde,nu n 2 mn later gaat t zo kei goed ,training maakt t verschil
succes

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 16:39

Dit heb ik ook gehad toen onze verzorgshet (voor mijn kinderen) bij anderen in de wei stond. Een andere grotere pony vond het niet goed dat we onze shet uit de wei kwamen halen en kwam dreigend op mij af. Heb verzorgshet losgelaten, mij groot gemaakt (valt niet mee voor iemand van 1,59) en een flinke brul gegeven en hem weggejaagd. Ik had een touw in mijn handen voor het geval dat. Maar de andere pony schrok zich een hoedje, en liep snel weg. Nooit meer last van hem gehad....

12 vind ik idd erg jong om dit aan te pakken. Vraag even een volwassene je te helpen om dit recht te zetten.

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:46

Gelijk op ze donder geven hoor!! Anders blijft hij het doen! je moet laten zien dan jij de baas bent!

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 20:56

Ik zou de volgende keer een longeerzweep meenemen zo houdt je hem goed op afstand.
Ik zou die van mij in ieder geval een flinke mep verkopen.
Maar gaat hem niet zo zeer om te slaan. Het paard moet weten dat hoe hard hij ook dreigt jij niet aan de kant gaat maar dat hij aan de kant moet. En dat jij hem van zijn plek afjaagt dan andersom. En jij dus de baas over hem bent. Zou trouwens wel even volwassen persoon meenemen die staan toch vaak wat sterker in de schoenen.

Stok op de neus slaan vind ik not done. Moest iemand dat bij die van mij doen krijgt die toch echt een zelf een mep met die stok. Op z'n kont okey maar op het hoofd met een stok nee vind ik echt te ver gaan.

SamCo

Re: aanvallend paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:05

Mmm, totdat je een keertje een paard treft die niet onder de indruk is van al dat slaan met zwepen & stokken en terug betaalt met "gelijke hand".
Of nog erger, angstig wordt.

Slaan (en schoppen) is altijd een zwaktebod, van zowel paard als mens.
Wat dan wel... ik hoop dat de 11-jarige TS hulp vindt en krijgt van een ervaren en volwassen paardenpersoon, die de oplossing niet zoekt in slaan/agressie.

helenahof

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 22:29

Das echt naar.
dat doet mijn pony ook.
Ik heb eigenlijk het zelfde probleem
Ookal heb ik biks bij me.
Ik wacht nu buiten het weiland met een koekje en klap ik me handen
dan komt ze heel snel naar me toe zonder dat ze boos is !
Een oplossing kan zijn om een ander paard mee te nemen deed ik ook
maar op het laatst liep ze daar ook voor weg..

hij krijgt een beloning als hij lief is en anders niet

Ik zou ook niet slaan of schoppen.
Ik heb het wel geprobeert om een zweep mee te nemen maar dan werd het
nog erger !! Je kan hem wel laten zien dat je de baas bent maar met vechten wint hij toch wat je ook doet..

Ze loopt trouwens gewoon recht op me af met haar oren plat in haar nek en dreigend met haar achter benen.
eerst vond ik het dood eng maar op het laatst was ik er aan gewend geraakt zegmaar.
ik heb haar ook best harde tikken uitgedeeld met een zweep ect. maar dat hielp niet ik kreeg haar dan nog niet dan galopeerde ze weg en kwam weer dat ging zo lang door.

maar ik doe het nu gewoon door in me handen te klappen met een brokje aan de kant van het weiland, werkt voor mij het beste.

helenahof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 19:11

Hallo,
Ik ben zelf 13,
Mij is het ook gelukt hoor.
Mijn pony vond het rijden enz niet zo leuk..
Ik ben 3 weken niet kunnen rijden ( ivm kreupelheid )
en nu ben ik weer begonnen en het leuker gemaakt..
Ze komt nu zelfs naar me toe!
Het slaan e.d. helpte bij mij niet ze werd er angstig van.