roze neusjes in de zon

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Villanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 18:44

Ik had ook zo'n kapje, maar ging èn snel kapot, èn zijn onderlip verbrande toch..! (wellicht door weerkaatsing van de zon op het gras?).
Dus zit nu te twijfelen of ik toch gewoon ga smeren. Ik ga niet niks doen, anders verbrandt z'n neus en mondje. Maar dat wat Splash_ zegt was ik dus ook al bang voor....
Maar ja, het is het één of het ander. Als ik wél een kapje omdoe, moet ik alsnog zijn onderlip insmeren...
Hmmmm....

edit: had trouwens bij de paardendrogist besteld hoor, heb een tinker (zag dat iemand over maat tinker vroeg) en had gewoon de grote maat.

noorah89

Re: roze neusjes in de zon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-10 20:36

Ik smeer er gewoon wat zonnebrandcrème op.

sophie444

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:18

zonnebrandcreme 50 ofzo, helpt natuurlijk ook heel goed.

Kpjekoffieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-10 16:51

zonnebrandcreme helpt idd goed werkt ook bij mijn pony ;)

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-10 18:19

gisteren zo een kapje gekocht, idd zn neus valt daar volledig onder, nu de vraag hoelang gaat ie mee en helpt het echt...

zal zo zien of hij hem nog op heeft :p

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:49

Zo'n kapje is een mooie makkelijke uitvinding, maar je moet wle een halster om houden wat ik niet fijn vind voor dag en nacht, en mijn merrie vond het daarnaast ook helemaal niets zo'n kapje. Ik smeer met zonnebrandcreme. Sinds vorige zomer met dat speciale paardenspul van de paardendrogist, heeft goed gewerkt. 1x per dag smeren, en hij is niet verbrand geweest. Ik begin met smeren als hij iets gaat verkleuren, en de zon dus zijn inwerking gaat hebbne.

xKatjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:51

Er is ook een vliegenmasker met neus eraan, die heb ik besteld voor mijn knollie dit jaar. Heb hem alleen nog niet omgehad omdat het nog niet heel zonnig is geweest, dus ik kan je niet vertellen wat ik ervan vind :P Ik vind een halster om in de wei ook niks, maar een vliegenmasker maakt me niet uit (vraag me niet waarom). Ik doe sowieso altijd een vliegenmasker op, hij heeft erg last van vliegen, dus nu gewoon een vliegenmasker met een neusflap :P

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 10:08

Vliegenmasker vind ik bij die van mij al helemaal geen optie. Uitgebreid rollen en met je hoofd over de grond schuren is heeeerlijk! Kan ook wel met zo'n vliegenmasker, maar dan moet ze het niet in natte modderige plekken doen... been there, done that, had ze haar masker onder de modder waardoor het zicht ontzettend werd belemmerd en ze ging paniekeren. Doos :=

wyomi1302

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:22

aan het begin van het weide seizoen smeerde ik altijd de neus van mijn paard in met factor 30 , aan het einde aan het seizoen was het niet meer nodig... :D

Emma

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:26

zonnebrandcreme op smeren :j

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:53

Ik smeerde bij mijn vorige verzorgpony altijd goed zonnebrand erop voordat die naar buiten ging. Werkte prima! ;)

Rienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 11:59

Ik smeer gewoon sunblock en verbranden doet ze niet meer. Mijn andere paard heeft 2 kale plekken op haar rug, dus die moet ik ook insmeren.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 14:32

het kapje blijft mooi zitten en bedekt de volledige roze neus.
Hij draagt het alleen overdag, aangezien ze in de avond op stal gaan en dan doe ik hem af. Tot nu toe heeft hij het om gelaten haha, ziet er wel mag uit, met hoofdkap en een neuskap :P

Mikala13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:40

net zoals de anderen zeggen kapje of zonnebrand. Wij hebben veel paarden met een witte/roze neus en zonnebrand helpt wel goed, alleen moet je er dan wel veel an denken, dan zou een kapje beter zijn.

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:48

Heb wel gehoord dat zo'n flapje gemaakt werd van een oude washand.
Gelukkig valt het bij mijn paarden meestal mee. Heb wel eentje gehad die op haar rug verbrand was en die ik dus een deken in de zomer op moet doen.

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 14:48

Ik heb bij de vorige stal waar mijn pony stond ook z'n kapje omgehad bij mijn pony. Dat werkte echt perfect. Hij heeft in de twee jaar dat hij daar stond, geen verbrande neus gehad (alleen toen ik nog geen kapje had). Toen mijn pony op de stal kwam te staan waar ik nu sta was het kapje alleen zo gesloopt. Hij staat namelijk nu bij iets speelsere paarden. Die vonden het erg leuk om eraan te gaan trekken. Nu smeer ik hem dus elke dag in. Hij heeft nu alleen soms wel last van een verbrande neus.

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:45

Ik smeer de neus gewoon in met wat zonnebrand creme (factor 20) en dat gaat tot nu toe altijd goed. :D

mltex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:50

Rebel_Gloe schreef:
Afbeelding

Heb dit lapje vorig seizoen het hele seizoen omgehad en ging super. Heeft nergens last van gehad terwijl hij altijd in de brandende zon stond en zijn weidegenoten blaren hadden.

Zo eentje heb ik ook gehad voor een paard type blaarkop :D
Werkte super, er valt nl met zonnebrand niet tegen aan te smeren. Dat moet je al meerdere keren per dag doen en dan nog.
Ik smeerde haar sochtends in met de switsal 50 (?) factor en met dat lapje gewoon 24/7 (ze stond 24/7) op het land.
En ze is niet meer IN haar neusgaten verbrand. Die waren heel naar. Bloedblaar idee. Dat lapje was een werelduitvinding.

Het enige wat nog wel beetje wilde verbranden en waar ik extra moest smeren en opletten waren dr lippen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 15:55

Zonnebrandcreme helpt echt het beste! Mijn vorige pony had een hele grote witte bles en ook een hele roze neus, nou hebben wij een keer gehad dat zijn hele neus verbrand was en dan ook echt verbrand.. :o Sinds dien smeer ik altijd roze neusjes/roze stukjes neus in met zonnebrand creme.

__thalisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 23:19

zonnebrand factor 40 Water proef die help heel goed van baby's is dat volgens mij. als die het er af likt blijft het zitten ! dat dee die van mij altijd

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 00:03

Niks smeren of flapjes, gewoon zorgen dat die neus niet nat wordt. Mijn pony verbrand alleen als hij in langer gras staat, daar blijft de dauw in hangen en met grazen wordt zijn neus ( en oogleden en kootholtes) nat en daardoor verbrand het (net zoals bij jezelf gebeurd, druppels werken als een vergrootglas waardoor het snel verbrand).

Verder goed uitkijken als je bijvoorbeeld je paard wast dat je de neus goed droog maakt (ben ik een keer vergeten en toen is hij wel verbrand :\ ) En als het heeft geregend en de zon gaat daarna goed schijnen.
Enige echte probleem zijn slordige drinkers die hun neus onderdompelen :+ . Maar verder heb ik nooit problemen met verbrande neuzen gehad door hierop te letten.

Ondanks dat mijn pony een heel wit hoofd heeft verbrand hij zelden, aan het begin van het weideseizoen is het even opletten als het gras dan hoger staat maar dit jaar op een stuk land gezet waar weinig gras op staat, genoeg om te eten maar niet lang genoeg om dauw in vast te houden, zijn mooie witte bekkie zal niet verbranden :Y) .

Piaffe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:18

Mijn paard staat momenteel op héél kort gras en zijn neus is 2x verbrand, dat lange gras gaat niet altijd op :)

Ik smeer nu, maar zit ook al even rond te kijken voor een lapje.

Elinexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 16:59

idd insmeren met zonnebrand

Karenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-10 19:22

ik smeer nooit meer zonnebrand op zijn neusje, eerst kwamen er alleen maar vieze dikke grijze korsten van en verbrandde het juist door die zonnebrand. Was waarschijnlijk niet op tijd begonnen / een keer vergeten maar nooit meer. Hij vind spul op zijn neus nu ook niet meer leuk. Als het echt verbrand is doe ik er sudo creme op wat goed werkt alleen vind hij dit niet prettig. Wil dit jaar zo'n lapje kopen.

puree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:46

Insmeren met een zonnebrandcreme,voor paarden of voor mensen maakt niet zoveel uit,alleen wel regelmatig een nieuwe laag opsmeren.