rijden en jury

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

humanoidR

Re: rijden en jury

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-10 18:48

nou, 213 en 219 is nou niet echt er tegenaan hikken, maar het kan altijd beter. als je dat niet vind, sta je stil in je africhting

colette40

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 18:57

Pfff sommige hebben er prima oog voor en zijn rijtechnisch minder ,zie het maar zelf te rijden en het dan ook nog uit te kunnen leggen aan mensen die bij je lessen,
het wil niks zeggen als je z rijdt,en daarmee bedoel mee ik dat er mensen zijn die alleen op hun eigen paarden z rijden en er op een ander paard niks van bakken.
Ik moet het nog maar zien te bereiken dus ik zou zeggenn gewoon lekker door gaan,het zegt iets over hun en niet over jou :(:)

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:03

Ik ben instructeur en rij zelf wedstrijden. Ik hoor het geklets niet rechtstreeks, maar hoor het via via soms wel terug. Tja, heel vervelend, maar ik blijf er niet om weg. Als het om instructeurs gaat die zelf ook rijden, dan ga ik wel eens bij hen kijken en dat krikt mijn moreel weer omhoog, want ze kunnen het meestal zelf niet beter dan ik. Zijn ze instructeur en rijden ze geen wedstrijden, dan zullen ze daar hun reden voor hebben, maar dan trek ik me er al helemaal niets van aan, want dan zijn het voor mij alleen stuurlui die aan de kant staan en daar blijven ze dan dus ook staan. Mijn lesklanten weten gelukkig beter, maar ja, ik hoef er niet van te leven, dus ik heb misschien makkelijk praten. ;)

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 13:15

Weet je wat het is... de beste stuurlui staan altijd aan wal.
Zoals eerder gezegd, je kan dan wel Z rijden maar wie zegt dat ze met een ander Z paard Z kunnen rijden.

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik liever 10 x een persoon zoals jij tegenkom die iets 'onzekerder' is en ervan baalt dat er over haar/hem gesproken wordt, dan mensen die hun neus in de lucht gooien en denken dat ze de wereld bezitten.

Het is vervelend, maar weet je, de paardenwereld is nou één grote Gossip. Iedereen praat over elkaar. Dat is ook goed, want degene die bij jou lessen praten ook. En als zij tevreden zijn over jou spreken ze dat ook uit ;)

Maak je vooral geen zorgen, ik vind je instelling goed. Beter zo dan andersom...

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 06:23

dank je wel.
maar het blijft toch wel schadelijk voor me.
nu zijn ze weer aan het rond vertellen dat ik stop met mijn stalletje.
hoorde ik via mijn klanten die vroegen wanneer ze op zoek moesten naar andere stalling en instructie.
ik vind paardrijden zo een machtige sport, maar door het moedwillige kwaad spreken drukt het echt soms periodes lang de lol.
en weten jullie, je kan wel zeggen iets van aan trekken, maar dat kan ik wel als ik het kan begrijpen. dan lukt het me prima om mijn schouders op te halen.
maar ik begrijp er echt geen barst van.
maar aan de andere kant heb ik natuurlijk ook mensen die het dan wel weer voor me opnemen zoals inderdaad lessers en tevreden pensionklanten.
maar het lijkt wel een virus. als je denk dat het weg is, komt er wel weer wat nieuws. pppffff....
er heeft zelfs eens iemand de dierenbescherming op ijn dak gestuurd omdat ik mijn paarden zou mishandelen.
kwam zomaar een man kijken. was aan het rijden en hij heeft de hele tijd aan het hek gestaan. daarna zich voorgesteld en rond gekeken op stal en toen gezegd dat ik de dupe was van blijkbaar iemand die me slecht mag. vond mijn paarden er prima uitzien en erg op mij gericht.
hebben ze trouwens ook met mijn zoon gedaan. kinderbescherming dan , he. niet de dierenbescherming...
op een gegeven moment krijg je dan toch moeite zodra je dan weer merk dat er op een wedstrijd weer zoiets gezegd wordt.
mijn muurtje is dan gewoon niet zo dik meer.
zo, dat ben ik weer effe kwijt.
en ach gossie, jullie moeten het weer allemaal aanhoren....

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:23

Ik kan me toch eigenlijk niet voorstellen dat dit allemaal het gevolg is van het feit dat je jurylid bent. Of vergis ik me?

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:25

en les geef. dan heb ik niet goed in het eerste bericht gezet misschien. dacht dat ik het er bij gezet had. en toch ook jureer. kan er weinig anders van maken

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:38

Hmmm, dan staat me nog wat te wachten, ik geef les en vanaf morgen jureer ik hopelijk ook! :+

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:43

gna,gna, gna. nee hoor. er zitten ook hele leuke kanten aan. behalve gisteren weer even. ik had het lef een fors groninger paard te laten winnen. tttss..ttss.... eehh..achter mijn rug om natuurlijk.
het is leuk, maar het valse kan zo hard aankomen.

Roxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 21:49

Tja, ik denk dat je dat soort dingen maar van je af moet laten glijden. Tegenover iedere negatieve reactie staan waarschijnlijk wel 10 positieve. Probeer juist DIE te horen. Zal niet altijd even gemakkelijk zijn, maar als je je zo enorm stoort aan de negatieve geluiden is het voor jezelf niet leuk meer en dan kun je er inderdaad beter mee ophouden. 't Is hobby! :D

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-10 21:54

eehh....mijn stal en les is werk. an als je je boterham probeert te verdienen is het soms moeilijk. zaterdag liep er iemand op de wedstrijd rond te strooien dat ik stopte met de stal en les. gelukkig liep er een lesser die het tegen sprak.
jureren is lol. zelfs met mensen met een minder goed zelfbeeld.
iemand op stal haar collega reed mee. die moest het vandaag ontgelden omdat ze bij mij staat. daar kan ik wel hartelijk om lachen. ze wist niet wat haar overkwam. dat meisje dacht dat ik het wel door verteld zou hebben. alleen heb ik het er nooit over hoe iedereen gereden heeft. die schrok zich echt rot.
dat vind ik dan wel humor.
ach ja, to wel verder. mag vannacht mijn man aflossen bij onze merrie. de melk stroomt eruit. dat MOET vannacht geboren worden. ze is verdorie al een week overtijd

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:58

Ik ken het probleem, had vandaag wedstrijd voor het eerst buiten met een jong paard in de klasse B.
Het ging goed, geen fouten en dat op een hele zware bodem, ik was super tevreden. Als ik klaar ben met een proef dan weet ik voor mezelf wel of het goed of slecht was en hoeveel punten het ongeveer zijn (zit er zelden 2 punten naast). Had vandaag verwacht de eerste proef duidelijk wint 188 en de tweede proef net geen winst 178. Resultaat 178 voor de eerste proef en 167 voor de tweede. Commentaar te ontspannen meer op druk rijden. Het daadwerkelijke commentaar; pppffff ze moet als jury toch beter kunnen.
Ik heb genoten van de proeven, er ging niets echt mis en dat is en blijft het belangrijkste van alles, zeker omdat ik als jury het in dit geval beter weet.

humanoidR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-10 19:01

tja, hoe durf je ontspannen te rijden. trap de stress erin en hoppa, bovenin dat dier.
en ja, dan gaan ze dat zeggen, he.
als jury moet je wel gelijk je paard foutloos voorstellen.
tja.....

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:10

Ach ja, als jury en instructrice kies je toch voor een beroep waar je 'in the spotlights' staat... en bovendien mensen beoordeelt. Dan kun je nooit iedereen te vriend houden. Wat is er leuker voor mensen die balen van zichzelf dan lekker te roddelen over iemand die het allemaal lekker voorelkaar heeft en van haar hobby haar beroep heeft gemaakt?

Doe wat je wilt, geluld wordt er toch.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:15

Inderdaad en ze kunnen beter over je lopen te banketstaaf dan over je lu l lopen (beetje raar voor de dames maar jullie snappen wat ik bedoel).

Wil er nog wel even bij zeggen dat leuk anders is, moest me er ook echt even overheen zetten. Gelukkig had ik vorige week een proef met 195 punten dus vergeet ik vandaag snel en hou vorige week in mijn gedachten.

Amarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:15

dat banketstaaf moeten l u ll e n zijn