blijf lang bij haar in de buurt en richt je aandacht goed op haar. Gebruik in het begin geen ros en geen harde borstel maar een super zachte borstel of zoon wolle handschoen
Wa is er in het verleden met de pony gedaan? beleerd of nog totaal onbeleerd? Laat ze zich helemaal niet pakken? Dan ben ik alweer benieuwd hoe ze naar de hoefsmid gaat...
Ga idd lekker in de weide zitten en laat haar rustig naar je toe komen. Ga geen schrikbewegingen maken. Mocht zij naar je toe komen en haar neusje naar jou, laat haar eerst lekker even snuffelen. Gaat dat goed (niet na 1x maar na een paar x) kan je proberen wat je doet als je heel rustig met je hand richting haar neusje gaat. Al kan je alleen maar haar neusje aaien. Op die manier leert zij wel jou te vertrouwen. Op die manier kan je steeds stapje voor stapje vooruit gaan, maar denk er om dat je niets te overhaast doet. Heb geduld en beloon haar enorm
Riannex_
Geplaatst: 26-05-10 10:19
Pony heel veel vertrouwen geven, en rustig met haar beginnen. Probeer haar eerst gewoon rustig in de wei/bak te zetten, geef haar soms wat lekkers en altijd rustig blijven.
noukie24
Geplaatst door de TopicStarter: 26-05-10 20:14
Ze gaat niet naar de hoefsmid ,maar de hoeven zien er normaal uit Van haar verleden is niks bekend
Dit kan heel lang gaan duren,ik heb ook zo'n pony staan. Ze komt wel naar je toe,eet uit je hand,maar als je haar wil aaien of pakken is ze weg.Na 3mnd kon ik haar soms pakken.Ik heb haar nu al 7mnd. en nog steeds kan je haar niet elke keer pakken.Ik denk dat er in het verleden iets gebeurt moet zijn,net als bij jou verzorgshet.Het enige wat je moet blijven doen is geduldig blijven en steeds opnieuw proberen.Succes.