paard kouwt op teugels en halstertouw

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maanoogje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 23:06

Als je duidelijk een 'NEE' geeft, moet het vanzelf ophouden, maar van een klein tikje tegen zijn neus zal het ook wel weg moeten gaan. Zo heeft ons kleine hengste manneke het afgeleerd :)

Ayasha
Blogger

Re: paard kouwt op teugels en halstertouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 03:45

Je hebt er geen last van (die teugels neem je kennelijk voor lief), je wilt het niet corrigeren.... Wat wil je eigenlijk wel? :) Wat is het doel van je topic?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:11

anti bijt is geen nagellak hoor..

er bestaat speciale antibijt voor paarden, naast dat het erg vies smaakt, zou ik niet weten waarom je het niet op je teugels wil smeren, je wilt toch dat hij ophoud met happen?

Cheetahfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 07:13

Dit is niet alleen ruinen/hengsten gedrag ;)
De friese merrie die ik verzorgde deed dit ook.
Ze bijt gewoon overal in en sabbeld overal op.
Gevolg: Vieze halstertouwen en slijmerige teugels :')
Je zal het er niet helemaal uit krijgen omdat hij al 20 is, maar gewoon even corrigeren kan best hoor ;)

gwoonRosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:08

kehdra schreef:

er bestaat speciale antibijt voor paarden, naast dat het erg vies smaakt, zou ik niet weten waarom je het niet op je teugels wil smeren, je wilt toch dat hij ophoud met happen?

oooh dat wist ik niet! dacht ze bedoelde dat ik die nagellak antibite op mn teugels moest lakken :o

gwoonRosaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-10 16:09

Ayasha schreef:
Je hebt er geen last van (die teugels neem je kennelijk voor lief), je wilt het niet corrigeren.... Wat wil je eigenlijk wel? :) Wat is het doel van je topic?

om ervaringen uit te wisselen en te kijken wat anderen eraan doen ;)

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 16:15

gwoonRosaa schreef:
kehdra schreef:

oooh dat wist ik niet! dacht ze bedoelde dat ik die nagellak antibite op mn teugels moest lakken :o

Hertshoornolie... Gebruiken ze ook bij paarden die dekens kapot bijten enzo... Mijn meisje doet het ook, maar die beperkt het echt tot metalen dingen.... Ze is nog jong en aan het wisselen, ik heb ook het gevoel dat dit door het wisselen komt.... Ze doet het ook niet constant, echt met vlagen.... Alleen een oud paardje wisselt niet meer.... Lastig, heeft hij geen last van zijn gebit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-10 22:11

als je er geen last van hebt.. en het is enkel dat touw en die teugels.. dan laat je het toch lekker zo? helemaal op die leeftijd..

mijn fjordje van 15 maanden doet het ook, ik geef hem altijd 'zijn' borstel waar hij zich op mag uitleven en met wandelen mag hij van mij best een stuk touw in zn mond hebben hoor als ie dat zo graag wil :+ ... ik heb er geen problemen mee.

sylblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-10 18:29

is het een idee om er anti bijt op te smeren? 1 keer happen in dat vieze spul dan zijn ze het wel afgeleerd..

Nou dat helpt niet hoor bij een paard

mijn paard doet het ook maar gelukkig niet in het leer wel aan de kettingen waar die tussen staat als ie gepoets moet worden, kortjes van de jassen pakt ie ook vast.
slaan helpt niet bij het afleren.

consuquent zijn met het zeggen tegen je paard..