irritante kleine vliegjes rondom paardenhoofd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-10 22:23

mijn paardje heeft er ook erg last van, in eerst instantie had ik niet eens door dat dat geschud met zijn hoofd met die vliegjes te maken had en dacht echt even aan het haedshaking syndroom :o , ging al opletten of hij het erger deed als het zonlicht erg in zijn ogen scheen enz.
pas na het rijden had ik door dat er allemaal kleine zwarte vliegjes rondvlogen en kwam tot de conclusie dat dat het moest zijn.
ik heb gelijk vliegenspray gehaald en dit lijkt wel iets te werken, maar niet wat ik er van gehoopt had.

DiantaM

Re: irritante kleine vliegjes rondom paardenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 21:56

Ik dacht ook eerst aan het headshaking syndroom.. maar hij doet het echt alleen als er mini mugjes om zijn hoofd heen zitten. Van de week met zo'n netje op zijn neus rijden, kijken of het dan minder is.

_Switch_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 23:50

Mischien helpt het om vliegenspray op een spons te doen en die op haar hoofd te smeren? :+

barbar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 19:20

dat doe ik nu steeds, niet boven de ogen smeren ivm zweten en dat het dan in zijn ogen kan komen.
maar het helpt niet echt goed, die vliegjes lijken de vliegenspray niet echt erg te vinden.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-10 20:54

Die vliegjes lijken het inderdaad niet erg te vinden als je pony platspuit met vliegenspray. Was het maar zo makkelijk :P

Overigens heeft mijn pony er deze dagen minder last van :j, komt weer met het mooiere weer denk/vrees ik.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 23:34

Het gaat er ook niet om of je dat spul erop smeert, als je buiten rijdt ga je gewoon door zo'n hele zwerm heen en als mijn paard ze tegen zijn hoofd aan voelt tikken, wordt hij gek. Vergelijk het maar als jij redelijk hard aan het fietsen bent, dan krijg je er ook oneindig veel op je.