Uit eigen ervaring weet ik dat een paard je na jaren nog herkent; dit hoeft helemaal niet te betekenen dat hij je ook mist.
Unkn0wn
Geplaatst: 18-04-10 16:16
Ik denk het wel. Ik heb een pony anderhalf jaar ofzo gereden, toen werd ik te groot. Ik ben hem laatst op gaan zoeken en hij hinnikte gewoon de hele stal bij elkaar;) Ik denk dat als je paardje je gewoon vertrouwde enzo hij/zij je heus niet zou vergeten!
t schijnt dat als jij je paard goed hebt behandeld hij je nooit vergeet! Hier is een tijdje geleden nog onderzoek naar gedaan! Ik kan alleen de link niet vinden!
Ik weet wel zeker dat je paard je herkent als je een sterke band had samen!
Maanoogje
Geplaatst: 19-04-10 22:59
Mijn vriendin haar vorige verzorgpaard viel haar oude eigenares aan. Die was denk ik iets van 1 jaar naar een ander land op vakantie gegaan. Of ze voelde zich in de steek gelaten door haar, of ze herkende haar inderdaad niet meer. Maar vergis je niet, paarden onthouden heel veel, het zou goed kunnen dat hij je nog prima herinnerd.
Imara_Yelte
Geplaatst: 19-04-10 23:16
Dit onderwerp trok mij gelijk !!
Waarom??? Nou ik heb via Bokt mijn oude pony terug gevonden. Ik verkocht hem 3 jaar geleden en ben nadat hij 3 keer doorverkocht was uit het ookg verloren. Door een topic te openen heb ik hem sinds vandaag weer terug gevonden. Mag ook langs komen om hem op te zoeken en ben dus inderdaad ook heel benieuwd hoe de pony reageert. Ik heb hem van de slacht gered en anderhalf jaar gehad. we hadden een hle hechte band en het heeft ook lang geduurd voordat anderen op hem konden rijden zoder eraf gegooid te worden. Zijn bijnaam bij ons was altijd "knapperd"..... reageerde daar beter op dan zijn eigen naam. haha. Ben benieuwd als ik hem met deze naama roep of hij me dan nog herkent ??
gracita
Geplaatst: 20-04-10 16:34
Ik denk dat een paard alleen in het begin even moet wennen (nieuwe omgeving, mensen etc...), maar mijn ervaring zegt me dat dat wel vrij snel gaat hoor.. tja, en wat betreft het wel / niet vergeten... Denk dat het per paard verschilt. Denk alleen niet dat ze je missen in de trant van 'waar is hij of zij nouu???', zover gaat het volgens mij niet... hooguit dat een paard als je weer 's een keer komt denkt van 'hey! die ken ik... even kijken of ik wat aandacht, eten etc... kan krijgen'... Denk dus niet dat je je zorgen hoeft te maken dat je paard je teveel mist.
Ik zelf heb een paard die met pensioen is, en de afgelopen periode heb ik veel minder tijd om haar regelmatig te bezoeken (er wordt uiteraard wel dagelijks goed voor haar gezorgd, alleen niet door mijzelf), maar als ik na 2 maanden weer eens kom kijken en roep, dan is zij het enige paard dat direct reageert en komt aanlopen... dus denk wel dat er op enig niveau dan nog steeds een soort van 'herkenning' is... maar krijg niet de indruk dat ze me dan al die tijd zooo gemist heeft dat ik het niet kan maken om weer zolang weg te blijven ofzo haha.. volgens mij is ze gewoon blij als ik er ben, en als ik er niet ben dan vermaakt ze zich ook prima haha en tja, wat betreft het herkennen... hoelang je moet wegblijven voordat ook die 'herkenning' weg is... geen idee... ben ook eigenlijk niet van plan om erachter te komen haha
Ik zou me iig niet teveel zorgen om maken, paarden passen zich snel aan... en zelfs als ie je dus na een paar jaar nog zou herkennen, dan is dat alleen maar leuk en betekend dat in mijn ogen niet dat het paard zich al die tijd 'rot' heeft gevoeld omdat ie 'iets' mist... dat zal hooguit de eerste paar dagen zijn omdat ie uit z'n vertrouwde omgeving is gehaald... en dan is alles 'nieuw en eng' ... maar dat verdwijnt vanzelf... komt dus goed!!
ik heb 2 jaar geleden een paard verkocht die ik een 4 tal maanden heb opgeleerd. (jong paard) en na 2 jaar heb ik hem terug gezien en die herkent me nog! die ging al automatisch naar mij toe met oren naar voren. dus ik denk dat paarden de ruiters die hen goed behandelen nooit vergeten.
zorro13
Geplaatst: 02-05-10 22:14
hoi mijn pony is ongeveer 2 3 weken geleden verkocht ik vond dit heel erg heb er alles aan gedaan om te zorgen dat hij niet weg moest maar niet hielp ik vroeg me ook de hele tijd af hoe die het nu had en hoe die nu doet en nu keek ik gisteren op internet stond hij weer op het internet ik kon aan de foto,s zien dat hij een stuk minder bang is geworden ik wil hem nu weer kopen maar heb helaas geen stal maar ik denk dat een pony je blijft herkennen door de dingen die je ment hem mee hebt gemaakt
Paarde_bloem
Geplaatst: 03-05-10 05:48
.
Laatst bijgewerkt door Paarde_bloem op 27-05-22 18:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Paardenpret
Geplaatst: 03-05-10 18:18
Ik denk dat hij het na 2 dagen wel in de gaten heeft. kijk maar naar de film black-beauty daar zie je ook dat black-beauty die man nog herkent. na een paar jaar
SophieMPL
Geplaatst: 03-05-10 18:42
Mijn shetlander heb ik zo'n 6/7 jaar geleden verkocht.. Graag zou ik nog eens bij die mensen langs gaan.. En stel mij deze vraag ook of hij me nog zou herkennen na die lange tijd..