Mijn paarden graven gaten in de paddock of bak

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:04

russel schreef:
vibabu schreef:
Ik heb ook zo'n duitse kuilengraver!.

Die van mij is Hannoveraan, zou dat de reden zijn??? :+

Ik heb ook een hannoveraan :D misschien nog meer mensen? Ik woon al aan het strand dus misschien dat hij zich daarom op en top duitser voelt? :Y) zijn ook wel heel veel duitsers op het moment

Dennis

Re: Mijn paarden graven gaten in de paddock of bak

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 18:08

Die van mij zijn shetlanders :P. Wel zusjes en hun vader doet het ook.

Als het regend kan je er in gaan staan zodat je tot je knieen aan toe zwart word :P.

xAppeltjX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:52

ellepel schreef:
adin:
krijgen ze vlak voor ze naar buiten gaan wel ruwvoer?
vervelend dat ze dit zo doen.

wij hebben bij onze stalling ook meerdere paarden in paddocks staan ,maar ik heb het ze daar gelukkig nog nooit zien doen.
mijn ruin heeft het in het verleden wel gedaan op een stalling.
maar daar was het echt gericht gaten graven naar wortels die hij dan uit de grond trok en ze op at

Idd mijn fjord en welsh doen dit ook en de paddock waar ze in staan ligt naast een bos. als ik in die gaten kijk die ze graven vie je langs de zijkanten allemaal afgevreten wortels. ze krijgen in iedergeval genoeg ruw voer,mineralen en vitaminen binnen. het zal wel aan verveling liggen..

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:57

Op stal ook. Bij elke groep staat wel een graafmachine en de rest gaat daar gezellig in mee. Ook al wel een paar keer gehad dat de ponies in de kuilen probeerde te rollen en er bijna niet meer uit kwamen. De ruinen vermaken zich meestal nog door aan mekaar te gaan knagen als ze zich vervelen, de merries proberen te ontsnappen via meters lange tunnels onder het hek door heb ik het idee.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:57

russel schreef:
vibabu schreef:
Ik heb ook zo'n duitse kuilengraver!.

Die van mij is Hannoveraan, zou dat de reden zijn??? :+

Ik heb kwpn'ers en helaas doen die het ook. :)) Of ze nou te eten hebben (gras of hooi) of niet, ze graven gewoon altijd. Echt irritant en weet ook niet wat ik er aan moet doen.
Dicht maken van de gaten heeft geen zin, volgende dag graven ze die rustig weer open _-:(

@ appeltj; Ook bij ons graven ze langs bosranden veel open om worteltjes te eten. Geen idee waarom ze dat doen?
Laatst bijgewerkt door rowo op 12-04-10 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 10:59

Wij hebben Friezen... krijgen onbeperkt eten.. en ze doen het ook :p

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:01

Ik woon aan de kust en we hebben duitsers,arabieren en anglo's ze doen t allemaal...TOERISTEN zijn het :D
de baasjes staan braaf alle gaten te vullen [en dat is nog best een klus,want waar laten ze het zand dat uit de kuilen komt?]
en aan te stampen _-:(

sighthound

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:13

MamaMiesje schreef:
Als ze teveel Duits bloed hebben zit er maar een ding op; naar de kust verhuizen :D

:D :D Voor honden heb je een "voer-bal" heb je ook niet zoiets voor paarden?
Die "stute"reitpony van ons doet het ook, begint op een maanlandschap te lijken }:) Het land he, niet de pony.

Sorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 11:16

Ik heb een amerikaanse appie die ook graag gaten graaft.
Verveling? Madame heeft 2 ha land, onbeperkt hooi, 2 speelmaatjes, en toch is het leuk om mega gaten te graven.
Het liefst formaatje waar ze zelf in past en ongeveer een 50 cm diep. Dus ook hier is het met regelmaat kruiwagens zand kruien.

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 12:15

knollentuin schreef:
Ik woon aan de kust en we hebben duitsers,arabieren en anglo's ze doen t allemaal...TOERISTEN zijn het :D
de baasjes staan braaf alle gaten te vullen [en dat is nog best een klus,want waar laten ze het zand dat uit de kuilen komt?]
en aan te stampen _-:(

_O-

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 16:19

Ik haal dit topic even omhoog omdat ik nog een vraagje heb over het graven.
Mijn welsh pony graaft dus ook irritant veel. De poetsplaats is op zand, zodra hij er staat, begint hij verschrikkelijk te graven. Zijn achterbenen hoef ik niet te poetsen want ik moet even mijn rug draaien en ze zijn zwart! (witte pony)
Nu vind ik het erg moeilijk wat ik moet doen: straffen of negeren? Als ik hem straf, stopt hij ermee voor een paar minuutjes, dan gaat hij weer ijverig verder. Als ik het negeer, blijft hij onbezorgd doorgraven en staat hij straks in een gat van een meter diep!
Ik heb de schop bij de hand staan, zodat ik het gat tussendoor even kan dichtgooien.

In de wei gaat hij gewoonlijk even graven tot er genoeg zand is, om er dan lekker in te gaan rollen. Vorige week heeft hij in de wei een half uurtje staan graven (hij had nog voldoende voer).
Ik vroeg me ook af of dit geen kwaad kon voor de botten/spieren? Voortdurend dezelfde beweging doen (met kracht) lijkt me niet echt gezond.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:52

geef hem zijn eigen plantenbak (wel een duits merk, die zijn ervoor gemaakt :+)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:56

Graven Duitsers graag dan? :o

Heb een KWPN merrie en een welsh hengst die het ook doen dus aan het geslacht ligt het ook al niet :') Geen idee hoe je het op lost... Ik vul, als trouw baasje, gewoon de gemaakte gaten maar op.... :(:) Net als water naar de zee dragen (hoewel mijn weide inmiddels meer weg heeft van een maanlandschap) maar goed... Je moet toch wat als ze het gras niet meer boeiend genoeg vinden?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:13

Als ze steevast in je wei graven om een rolplek te creeeren is het misschien een idee om op een plek,rolveilig, een zandplek te maken hier kunnen ze dan rollen en hopelijk laten ze dan de rest van de wei met rust...

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:22

Punt is dat ze alle drie een eigen rolplek eisen :roll: En liefst nog aardig ver van elkaar ook :)) De voorkant van de weide is nl een stuk zand. Maar het is voor de heren en dame niet genoeg :')
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 06-05-10 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:23

ja het blijven wel paarden natuurlijk :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:27

Inderdaad, vandaar dat ik me er maar gewoon bij neer leg :') Als de knollen er gelukkig van worden dan doen ze maar :')

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:29

ach ik heb t in de bak daar staan ze elke dag een paar uur in en druk dat ze ermee zijn,vaak is het met rijden best sturen om de gaten heen :P nu hebben ze wat nieuws,ze graven in de hoeken! dus er worden hier geen hoeken meer ingereden met een goed excuus 8-)

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 00:39

Bij de onze hielp een mineralen blok vaak erg goed... maar zie dat sommige die al hebben hangen...
Misschien helpt het om hem in de voerbak te leggen als ze er helemaal niet van likken... Zo krijgen ze dan alsnog de mineralen binnen..