Petrie laarzen Hampshire inlopen/onderhouden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Liselot

Re: Petrie laarzen Hampshire inlopen/onderhouden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:12

als ze nog wat hoog zijn kan je er in het begin een hakophogertje inleggen. is wel zo prettig voor je knieholtes en je krijgt niet van de lelijke vouwen in je laars bij de knieholtes.

ik deed mijn nieuwe laarzen (wel andere dan deze) altijd eerst een aantal keren aan met longeren e.d. en dan als ze wat soepeler waren mee op het paard.
als je niet longeert kan je ze bijvoorbeeld ook thuis aan doen als je aan het strijken of stoffen bent

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:14

Ik heb idd al van die hakjes van 1 cm erin liggen :)

Heb ze nu dus al 1x te paard aangehad, heb lekker gereden, alleen voel bijna m'n beugels niet, dat is wel even vervelend, veranderd dit nog denken jullie?
Heb voorheen altijd met rubberen laarzen gereden namelijk :P

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 20:15

leren laarzen geven pas meer gevoel als ze goed ingelopen en soepel zijn. doordat ze nog wat stijf zijn bij de enkel voel je je beugel inderdaad wat minder.
wel is de zool steviger dan van rubberen laarzen, dus je zal altijd je beugel minder blijven voelen dan met rubber. maar dat went heel snel :j

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 20:25

Haha, okee, want was wel een paar keer m'n beugel kwijt :\
Kwam ook omdat 't paard beetje bokkerig was, maargoed :+
Hopelijk worden ze dan nog wat soepeler :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:03

Iemand een idee hoe ik toch nog een keer van mijn laarzen kan gaan genieten??
Ze waren eigenlijk te duur om weg te doen..

Nog even op een rijtje:

De hoogte was te hoog, verkoper vertelde dat het nog ver genoeg in zakte, is helaas niet zo.. en nu heb ik er geen zooltjes meer in, en ze 2.5 cm laten inkorten, nu drukken die plooien bij mijn enkels achter op de achilles pees..
Iemand enig idee..

irene__

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 21:04

ermee fietsen helpt oook!

Enya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-10 21:04

Zooltjes weer erin? :)

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:28

Hallo, ff een vraagje, ik wilde vandaag m'n laarzen poetsen, alles helemaal klaargezet enz. maar nu krijg ik die KIWI schoenpoets niet fatsoenlijk in de fik. 1x is het me gelukt (werd er gelijk een beetje nerveus van, zo'n brandend potje in m'n handen maar toen ik het uitblies, werd de schoensmeer bijna direct weer gelijk hard...zucht, waarom moet het dan in de fik gestoken worden? Bij mij is het eigenlijk alleen vloeibaar als het brand, daarna stolt het gelijk weer, kan er gauw 1x de watten doorheen halen daarna is het alweer hard. Tips zijn welkom :D

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:31

Gewoon mee rijden :j. Heb deze laarzen al 3 jaar. Ze zien er nog prachtig uit! Heb nu nieuwe laarzen besteld, deze zaten in de winkel al soepeler dan deze na 3 jaar. Ze blijven ERG stug.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:31

Heeft iemand een tip hoe je petries moet inlopen als je een doorgezakte voet heb? Dat bot doet bij mij vreselijk zeer elke keer omdat het dus op een plek zit waar het in de laars eingelijk hoger hoort te zitten.