stinkende cap

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:38

Ik ga regelmatig samen met mijn cap douchen hahah! :D

Het ding wordt nat gespoeld met de douchekop en vervolgens royaal ingezeept met doucheschuim. Ik gebruik Dove…ruikt héérlijk!
Daarna royaal uitspoelen natuurlijk. Water aan de binnenzijde eruit knijpen, buitenzijde met je handen er stevig overheen wrijven. Daarna met de binnenzijde op de verwarming, verwarming aan en binnen een dag kan ik hem weer opzetten.

Ik doe dit nu al zo n 3 jaar en heb de cap dik 4 jaar en hij ziet er nog steeds prima uit, zit heerlijk, en nergens is de stof gaan loslaten van de cap af o.i.d. Moet ik wel zeggen dat ik mijn cap niet zomaar ergens neersmijt ofzo. Alleen soms wil het in mijn kastje nog weleens misgaan, komt er een halve bak zand in te liggen en dat vermengd met zweet, shampoo lucht etc…nee, niet bepaald aangenaam….

Het is overigens een Kavalkade en als ik zo eens de kwaliteit beoordeel samen met de prijs wat ik me ongeveer kan herinneren dat ik er toen voor betaald heb…wordt mijn volgende wéér een Kavalkade. Topcap!

Daphaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:40

@ nibbit: ik krijg zelfs mijn wasbolletje in een volle wasmachine er nog wel eens gedeukt uit, als de handdoeken toch een keer op 1 kant komen, of de cap aan de buitenkant komt.... maar als je ervan overtuigd bent dat dat wel meevalt, dan helaas. ik zou er zelf niet vanuit gaan dat het een veilige manier is. :)

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 13:49

Daphaan schreef:
ik zou de wasmachine willen afraden. als je cap een paar opdonders heeft gehad, is hij niet meer veilig. Als je een cap op de grond laat vallen, kun je een nieuwe kopen.
wasmachine is is leuk, maar niet veilig. :)
in een emmer, onder de kraan, luchten, maar nooit in de wasmachine.

Daar zat ik ook aan te denken. Hoewel het niet per definitie zo is dat een cap onbruikbaar word wanneer hij op de grond valt of even in de wasmachine heeft rond gebutst, maar het risico bestaat wel en daarom zou ik het ook niet aanraden.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 14:15

CM_ schreef:
Nimroy ik heb precies dezelfde als jou, en die doe ik gewoon in de wasmachine , even in een fleecedeken wikkelen (om deuken in de wasmachine te voorkomen) en wassen maar.

fris en fruitig !

Ik doe ze ook gewoon in de wasmachine op een rustig programmatje.
Ik maak hem vast in een bodywarmer en doe er gewoon was bij in zodat hij niet kan beuken zeg maar :Y)

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:15

Nibbit schreef:
Ik heb mn (HH Pro plus) cap gewassen in de wasmachine :j Wel goed ingepakt in handdoekken en dan in het captasje, daarna veel handdoeken er bij in en dat ging prima :D

Goed plan, is het tasje meteen weer schoon :))
Maar waar drogen jullie hem dan? Ben bang dat het niet na een dag droog is en ik gebruik hem vrij regelmatig dus.

Klasien

Re: stinkende cap

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:09

Kan de Harry's Horse Mistral ook gewassen worden dan?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 08:42

Henrieke schreef:
Nibbit schreef:
Ik heb mn (HH Pro plus) cap gewassen in de wasmachine :j Wel goed ingepakt in handdoekken en dan in het captasje, daarna veel handdoeken er bij in en dat ging prima :D

Goed plan, is het tasje meteen weer schoon :))
Maar waar drogen jullie hem dan? Ben bang dat het niet na een dag droog is en ik gebruik hem vrij regelmatig dus.

ik had hem op de kachel gelegt :+ (naja niet bovenop, maar er bijgelegt) was binnen 4 uur droog :)
stof was nog helemaal goed en egaal :)

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 09:22

nou, ik ga hem vanmiddag meenemen en ff lekker in de sop zetten :D

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:02

Klasien schreef:
Kan de Harry's Horse Mistral ook gewassen worden dan?

ja daar ben ik ook zeer benieuwd naar
ik heb hem ook maar durf dat niet

Sandeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:10

Ik spuit er gewoon van dat Febreze in. en je hebt er nog 1, ben de naam even kwijt. Dan ruikt je cap weer heerlijk fris.

Simi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:15

Ik heb daar zelf ook best wel last van!
Het is echt vreselijk en heel je haar gaat er naar stinken ik ken het..
Ik heb zelf nu een neiuwe cap gekocht waar je de voering er uit kan halen en zo in de wasmachine kan doen dat is echt veel handiger!
ik zou dat je aanraden!

Simi12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 12:17

En als dat niet werkt, dan kun je ook zoon spray kopen, je ruikt het dan neit meer met het blijft wel net zo vies maar je ruikt het niet.
Ik weet niet of je make-up op je gezicht doe?
Als je dat wel doe dan moet je dat niet opdoen als je gaat paardrijden daardoro ga je alleen maar meer zweten op je voorhoofd en stinkt het alleen maar erger.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-10 18:09

ik heb hem gewassen :D er kwam lekker bruin water uit :P
gewoon onder de douche uitgespoeld, met shampoo ingesmeerd en weer goed uitgespoeld en nu ligt hij op de kachel :D

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:55

Vraagje voor degenen die de cap in de wasmachine doen, doen jullie dit met wasmiddel En wasverzachter gewoon?!

(Sorry hoor, even meeliften met je topic TS :) )

avensis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 00:58

Natasjaa, ik gebruik alleen wasmiddel.

setteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 01:42

In een waszak en wassen maar (in de machine op 30 graden).

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 09:38

Nooit je cap in de wasmachine of vaatwasser doen. Naast dat de schaal van de cap echt wel genoeg opdonders krijgt ongeacht er handdoeken etc bij zitten in de was lost de gebruikte lijm etc waarmee de cap gefabriceerd door het water in combinatie met de temperaturen en het sop, dat lost de chemicalien op. Kort met een sopje uitspoelen kan ook nog weinig kwaad mits niet te vaak, maar echt een poos laten weken in bijv emmer sop dan weekt de lijm ook los.

BBMarin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-10 14:02

Natasjaa schreef:
Vraagje voor degenen die de cap in de wasmachine doen, doen jullie dit met wasmiddel En wasverzachter gewoon?!

(Sorry hoor, even meeliften met je topic TS :) )

het is voor iedereern hoor :P dus als je een vraag heb ken je dat hier toch mooi neerzetten :D

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 14:04

Ik doe er een heel klein beetje was middel bij in.
Als je er genoeg kleren in doet bonkt er niks hoor :)

Yunyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 17:41

Kun je ook die oudere, suède modellen wassen? Ik heb nog zo'n pre-champignon-tijdperk cap (niet een eierdopje maar die daarna) en die zijn dus nog overtrokken met een laagje suède. Laatst reed ik in de regen en het ding heeft een week :( nodig gehad om te drogen!

stalxpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-10 18:14

ik stoom het er altijd uit :p

even waterkoken dan ineen emmer doen cap op de emmer leggen ongeveer een half uurtje laten staan en dan laten opdrogen in de zon. werkt prima

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-10 21:56

Wat ook wil helpen is gewoon wat ontsmettings middel erin spuiten. Helpt ook tegen puisten op je voorhoofd!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-10 10:34

BBMarin schreef:

Die heb ik ook. Ik was hem zomers regelmatig door hem af te spoelen of in een emmer water te leggen met shampoo voor het paard. In water leggen doe ik overigens alleen wanneer het erg warm is, anders duurt het lang voordat ie weer droog is.

TheLoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:35

je hebt als ik het goed zeg bij divoza ook gewoon van die speciale capspray, dan ruikt ie ook weer helemaal fris! maar dit helpt dan alleen tegen de geur, niet tegen de bacterio's... :P

SpeTTerDesi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 00:25

Ik heb een GPA Pikeur die maak ik ook schoon onder de kraan met een sopje daarna goed uitspoelen laten drogen en hij is weer fris. ik zou je cap dus nooit in de wasmachine en vaatwasser doen. Lijkt me geen goed idee :D