Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
ikke schreef:Ja, en? Wanneer een eiland 20km lang is, kan een paard hooguit 20km weg, dus waar maak je je druk om.........
Hannah_Menno schreef:ikke schreef:Ja, en? Wanneer een eiland 20km lang is, kan een paard hooguit 20km weg, dus waar maak je je druk om.........
En wat als dat paard besluit om van het strand af te gaan en de boulevard op te rennen? Dat zal niet snel gebeuren maar als het gebeurd..
Gevaar voor het paard, voor andere mensen en voor het verkeer..
Reken maar dat je je dan even achter de oren krabt..
ILoveMyHorse schreef:Ik zou niet zo blij zijn als mijn paard 20 km verderop ergens staat gek te doen, wie weet of er misschien andere mensen lopen/waar hij naartoe gaat..

ikke schreef:En blijkblaar komt er dus niemand op het idee dat ze voor dat soort acties gewoon brave paarden gebruiken, die domweg netjes zijn opgevoed. Dat kost tijd, dat klopt, maar het heeft blijkbaar ook resultaat......
(zie rechterfoto van mij in de advertentie in mijn OS)
en ze
maar meestal word ht idd gephotohoped, of word er een stuk van

kimmie88 schreef:Als je iets afzet idd en je weet zeker dat je paard er niet overheen gaat is het prima, maar ik denk toch...
Hoe braaf je paard ook is, kan er altijd wat gebeuren. Schrikken oid.
Dit heeft IMO nisk met opvoeden/beleren te maken, hoor.
nathalieeee_ schreef:kimmie88 schreef:Als je iets afzet idd en je weet zeker dat je paard er niet overheen gaat is het prima, maar ik denk toch...
IMO heeft het alles te maken met opvoeding/relatie.
Een paard is nog altijd een kuddedier. Heb jij wel eens een paard zien wegrennen van zijn kudde omdat er gevaar dreeg? Ik in ieder geval niet. Het paard zou nooit zomaar de kudde verlaten bij gevaar. Als de vertrouwensband tussen jou en je paard niet dusdanig sterk is dat je hem in een afgesloten paddockje los kan laten, kun je altijd nog een ander paard meenemen. Ik zie namelijk niet snel dat een paard van zijn maatje zal wegrennen, in een omgeving die niet bekend voor hem is.

nathalieeee_ schreef:kimmie88 schreef:Als je iets afzet idd en je weet zeker dat je paard er niet overheen gaat is het prima, maar ik denk toch...
IMO heeft het alles te maken met opvoeding/relatie.
Een paard is nog altijd een kuddedier. Heb jij wel eens een paard zien wegrennen van zijn kudde omdat er gevaar dreeg? Ik in ieder geval niet. Het paard zou nooit zomaar de kudde verlaten bij gevaar. Als de vertrouwensband tussen jou en je paard niet dusdanig sterk is dat je hem in een afgesloten paddockje los kan laten, kun je altijd nog een ander paard meenemen. Ik zie namelijk niet snel dat een paard van zijn maatje zal wegrennen, in een omgeving die niet bekend voor hem is.
er zijn meerdere paarden die los op het strand kunnen, al blijft het op eigen risico. Als je je paard los durft te laten kun je het beste 2 paarden meenemen. 1 Paard hou je bij je en de ander mag dan los, weinig kans dat het paard dan weg rent, iig zijn dit mijn ervaringen. Daarbij heb je dus ook de paarden die alles voor eten doen. Verder kan er altijd een stuk worden afgezet maar wij beschikken zelf niet over prikpaaltjes enzo, dus daar zou degene zelf voor moeten zorgen
zo is dat ook opgehelderd haha
Nee het gaat ons er wel om dat het veilig verloopt, dat is het belangrijkste