Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
.
. Sterre schreef:Als je op je paard zit of op de koets met je paard ervoor, moet je op de weg rijden!
Van wat ik me meen te herinneren, mag je wel op de stoep met je paard als je je paard aan de hand voert!
Je mag immers ook met je fiets aan de hand op de stoep lopen!
Ik zal het vandaag meteen even navragen; er worden vanmiddag bij ons op stal de ruiterpas examens afgenomen.

Naaltje schreef:@whild; waarom? als je wandelt over de stoep?
Je wist neem ik aan al dat dat niet mag. Dat je dan voor de veiligheid het fietspad nog pakt kan ik inkomen
maar de stoep? wil je me vertellen waarom precies?
Wafel schreef:marleen_usar schreef:Op de stoep kan echt niet, stel dat je paard een flinke lading achter laat?
Dan zal je als het erg in de weg ligt effe terug moeten rijden als je paard op stal staat.........
Veulen84 schreef:We moeten hier het voetpad verlaten om over de brug te gaan. De poortjes van de brug zijn te smal voor een persoon en paard.
Automobilisten, bussen en ander verkeer schieten hier vlak langs je. De weg bied eigenlijk geen ruimte voor het inhalen van een persoon. Laat staan een persoon met paard.
Ze komen daardoor zo dicht bij je... Ik klap geregeld spiegels in krijg spiegels of dingen tegen me aan.
Op straat vind ik gewoon geen veilige plek voor een ruiter en paard te voet. Te paard is al link in sommige gevallen.
Waratje schreef:Je kunt je paard leren netjes achter je aan door die poortjes te lopen (of desnoods voor je uit, gebruik een langer touw) als je niet op de weg wil lopen.
En als je wel op de weg loopt, maak jezelf visueel breder, bijvoorbeeld door een felgekleurd zweepje naast je te houden. Het is aan jou om aan de andere weggebruikers duidelijk te maken hoeveel ruimte je nodig hebt.