Veulen ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 20:23

Volgens mij heb je over het meeste al goed nagedacht, persoonlijk zou ik alleen geen veulen fokken bij een Haflinger als je niet van plan bent deze zelf aan te houden. Er is niet zo'n grote markt voor Haf veulentjes terwijl er elk jaar veel van gefokt worden, daardoor zijn ze erg goedkoop en daardoor trekken ze ook mensen aan waar je je veulen helemaal niet aan mee wil geven.

Succes met de beslissing!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-10 10:04

ik zou er in eerste instantie heel goed over nadenken, paar dingen die ik me zou afvragen

wil je voor jezelf een veulen , of voor de verkoop?

als je voor jezelf een veulen wilt en van plan bent te houden, doen ...
wil je voor de verkoop, dan keuring lopen met merrie, goede hengst uitzoeken die past kwa type en bloedvoering etc, verbeterd op eventuele zwakke punten (dit zou je ook moeten doen bij voor jezelf fokken omdat je nu eenmaal niet in de toekomst kunt kijken.
maar voor de verkoop word dit nog belangrijker... dan moet je zorgen dat je veulen ook echt iets te bieden heeft zeg maar .
en niet dat het het zoveelste dier is wat wel leuk is maar niets bijzonders , die zijn er al genoeg, zeker bij de pony types en koudbloeden, want die fokken zo lekker makkelijk kwa kosten .

is je merrie voldoende goed kwa bouw, gezondheid en karakter (veterinair maar ook stamboetechnisch )
dus keuring lopen, en in ieder geval klinisch in orde en eventueel rastypische gebreken niet aanwezig

en kun je het veulen bieden wat nodig is, dus voldoende ruimte om in te dollen etc en goede opgroei mogelijkheden

KIPxSTYLE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 12:50

mijn vriendin heeeft het gedaaan,
ze vond het heeel leuk !
je werkt een tijdje minder met je paard,
en staat meer op stal.
Maar later als het veulen net uit is,
dan zieee je hooe vrolijk jij en je pony zullen zijn !