Beetje egoistische vraag!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Omarlover85

Re: Beetje egoistische vraag!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-10 16:49

Het niveau van de klasses is op zich ook wel hard gestegen de laatste jaren. 10 jaar geleden moest je paard nog niet aan de teugel lopen in de laagste reeks dit is nu wel totaal anders. Ik kan alleen maar zeggen. Nu worden de paarden maar hoe langer hoe sjieker ook in de laagste reeksen. Het probleem van de hogere reeks is ook dat ik geen lesgever mag meenemen op mijn stalling van buiten af en ze bij ons vrnl springen dus ik moet het op mn eentje klaren en dit is ook vrij nieuw voor me de oefeningen van de A! Onder goede begeleiding zou het een stuk makkelijker zijn de overgang! Ik weet niet hoe lang het gelden is dat je in belgie starte missch moet je nog is komen kijken hoe hard elk niveau gestegen is :)

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:04

Voor mij is dat nu een jaar of zes geleden denk ik, maar ik kom nog steeds wel als publiek op wedstrijden hoor, zij het wel meestal de hogere niveaus (M en hoger) en de jonge paarden reeks, met vrienden mee; plus dat ik natuurlijk nog gewoon in Belgie op stal sta en woon en lesgeef dus dat ik de nodige wedstrijdruiters tegenkom. Ik start zelf alweer een hele tijd terug in Nederland.
Lijkt me erg lastig zonder les, vind het ook niet echt reëel van je stalhouder om zo'n eis te stellen als ze zelf geen bevredigend alternatief kunnen bieden, maar goed, daar gaat het topic niet over en daar moet ik me ook niet tegenaan bemoeien ;)

sofie1970

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:09

Citaat:
....maar dan weet ik dat ik nooit geklasseerd ga zijn believe me en dat stoort me (shame on me) gewoon te weten dat ik op wedstrijd ga gaan en geen schijn van kans maak.

Goh, het zou toch mijn eer te na zijn om maar op hetzelfde niveau te blijven ''hangen'' :?

Ik kan me er ook weinig bij voorstellen, ik rij met mijn paard alleen maar buiten.
Maar het is voor mij net als met de honden, met de honden behaalde ik
bijna altijd de eerste plaats, maar het gaf me juist een kick om de lat hoger te gaan leggen.
Trainen, samenwerken, nieuwe dingen doen en zorgen dat je ooit weer bij de beste hoort.
Dat is juist een uitdaging, en trouwens, de hond is er ook vrolijker onder.
Ga er voor!

Jaaackiiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:21

ik vind da je echt wel op je niveau moet rijden..
als je altijd in de lage proefjes start ga je nooit bijleren..
want je moet altijd en altijd maar het zelfde doen op wedstrijd..
als je goed genoeg bent zal je in hogere klasse ook wel in de prijze vallen
dat gaat natuurlijk niet van de eerste wedstrijd zijn
maar geleidelijk aan zal dat wel komen!

Groetjes

Siovette

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:51

succes in de volgende klasse. Goed dat je toch de overstap gaat maken. Als je toch iedere keer goed mee kunt komen met de prijzen -ook al moet je er hard voor knokken net als bijna iedere andere amateur amazone - ben je waarschijnlijk ook klaar voor de volgende klassen. Vind wel het Belgische systeem behoorlijk verwarrend :)

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 13:47

Goed dat je het toch gaat proberen. En waarom zou je niet goed genoeg zijn? Je zal misschien de eerste keer niet in de prijzen rijden, maar je krijgt vast commentaar waar je wat van kan leren en zo heb je ook iets om op te trainen.
Ik snap goed dat het eng is en dat het niet leuk is om niet in de prijzen te vallen nadat je zoveel hebt gewonnen, maar het blijft zo wel een uitdaging voor jou en je paard. Dus gewoon doen en er de eerste keren niet teveel van verwachten. Succes!

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 18:36

bedankt zondag is ons debuut dus we zullen wel zien wat het wordt :) positief minded!!

Oakland1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 19:54

Omarlover85 schreef:
E-E regionaal rijd ik. ik zou dan E-A regionaal of ineen A-L gaan rijden het aller laagste bij ons is subreg E-E hier beginnen de starters

Je rijdt toch voor jezelf?? E-A is echt wel doenbaar hoor, ik heb A-L gestart met mijn springgefokte Epony die op de voorhand gebouwd was en dan geeneens geweldige gangen heeft... Als je gewoon netjes rijdt is E-A niks onoverkomelijks, zelfs L niet.

MCGlinster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 20:00

Waarom zou je geen schijn van kans maken tegen de zoals jij het noemt "sjieke paarden". Tussen de paarden rijden de paarden rijden ook wel eens "olifanten in een proseleinkast". Het gaat niet om de verschijning, maar om hoe de ruiter en het paard de oefeningen samen uitvoeren. Je gaat voor jezelf op wedstrijd en niet voor anderen. Ik vind je pony er erg mooi uitzien op de foto, dus waarom schamen....

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 21:46

Omarlover85 schreef:
Gaat me niet om niet kunnen verliezen.Ik start niet het laagste niveau dus de reactie van denk aan de ruiters die voor de eerste keer starten klopt niet echt. Ik moet er echt serieus voor knokken om geklasseerd te geraken het is niet zo dat ik van zelf win. Ik toren dus niet met 10 procent hoger eruit. Ik heb een simpele pony zonder papieren die ik start als enige tussen de paarden! Ik werk ook super hard voor mijn punten!! Het gaat me er gewoon over dat ik bang heb om dat niveau hoger te gaan (stang en trens enz) omdat daar echt gigantisch sjieke paarden in mee doen met stamboom en dergelijke en ik het gewoon moeilijk heb met het gedacht dat ik nooit meer geklasseerd ga geraken!

Dus wil je eigenlijk wel wedstrijden rijden maar niet de kans lopen te verliezen, of onderaan te eindigen. Tsja, dan maar stoppen met de sport zou ik zeggen.
In je eerste bericht schrijf over makkelijk winnen en dat wordt zo saai, nou dan promoveer je toch??

Omarlover85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 22:00

Zoals eerder vermeld start ik nu zondag hoger...