Met trailer door rood licht gereden ....

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 10:34

Eigenlijk ben ik wel blij met mijn eigen topic hierover, ik hoop dat veel bokkers meelezen die ook regelmatig in mijn situatie zitten, je hoeft dus niet op die noodrem te trappen, je loopt wel risico maar de kans zit er dus wel in dat er rekening mee gehouden wordt, dat is super. Geeft natuurlijk niet de vrijbrief om nu maar door rood te rijden als het zo uitkomt maar de druk is er even af als je toch in die situatie beland, het kan zijn dat er rekening mee gehouden wordt en anders kan je in de pen kruipen met een redelijke slagingskans.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:33

De laatste door rood bekeuring met de vrachtwagen (en tevens de enige) was ook zo'n geval, bezwaar aangetekend maar niet toegewezen. Ook al rijd je met levend spul heb je nog geen recht om door rood te rijden en een risico te vormen voor andere weggebruikers. Het antwoord was heel simpel, je moet je rijstijl op je levende have aanpassen en met dusdanig gepaste snelheid aan komen rijden op een verkeerslicht zodat je ten alle tijde normaal kunt stoppen.

DendroFleur

Re: Met trailer door rood licht gereden ....

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 23:53

Tja, met een dusdanige snelheid dat je nog kan stoppen betekent dus 30 km/h terwijl het licht groen is. Dat is erg veilig voor de achteropkomers.
Ik vind het altijd lastig kiezen tussen met de stroom meerijden en rekening houden met een noodstop. Ik denk dat het vrijwel niet te doen is. Ik rem duidelijk af voor een weg van rechts maar als er iets aankomt hoor ik toch gestommel achterin.

Maar ik rij overal met de paarden heen en ben toch wel regelmatig door oranje (rood) gegaan en heb nog nooit een bekeuring gehad. Denk dat het dus wel mee zal vallen.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 00:00

Ja en toch als ze vervelend willen gaat het precies zoals Neonlight zegt. Zo staat het nl ook in de wet ;)

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 08:51

zo gevaarlijk was ik niet, mijn auto was door oranje en de trailer door rood. Als je nu echt dik door rood rijdt dan ben je zeker een gevaar en dat zou ik ook nooit doen, dit was echt een op het randje geval

semenamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:54

Is mij ook regelmatig gebeurd, voor zover ik weet niet geflitst. Maar zoals de anderen ook zeggen..je kunt het niet voorkomen tenzij je de paarden in de kofferbak wil hebben. Als ik niet meer op tijd kan remmen rijd ik ook gewoon door (geen 300m ervoor ofzo natuurlijk).

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 08:56

Ik neem de bekeuring altijd voor lief!
Ik rij altijd voorzichtig en riskeer geen noodrem voor een stoplicht, mits er natuurlijk geen ander verkeer aankomt.
Ik calculeer altijd in dat dat f*ckstoplicht nét op rood gaat als ik aankom dus meestal kan ik gewoon stoppen.

En als ik doorrij en ik krijg een bon dan betaal ik hem gewoon.
Tenslotte ben je toch fout....en krijg je hem terecht.
Ik heb echter nognooit een prent binnengekregen...maar zou geen bezwaar indienen...jammer voor mij

thysvisscher

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:08

Hill_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-10 09:39

Voor dat je gaat schrijven zou ik wachten op de boete.
Dan kun je tegen de boete in beroep gaan en je verhaal uitleggen.

Ik ben alleen bang dat dat niet veel uitmaakt ...
Succes!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-10 10:39