verzekeren jaarling

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:29

Wij verzekeren onze paarden al meer dan 10 jaar en ik ben een zeer tevreden klant (EquineRisk/HippoZorg). Het afgelopen jaar zijn er helaas 3 paarden van ons afgekeurd en alles is zonder protest vergoed ook de onderzoeken (waaronder zelfs een scintigrafie). 2 van de paarden hebben we voor een oude dag terug gekocht van de verzekering, paard nummer 3 loopt in de eeuwig groene weides.

Van mijn kant niets dan complimenten voor de afhandeling van de schades. Nu moet ik erbij zeggen dat al onze paarden zo uitgebreid mogelijk gedekt zijn, dus niet de standaardverzekering of de ODA oid, maar de uitgebreide basisdekking + (uitgebreide) ziektekosten. De afgelopen 10 jaar heb ik vrijwel alles vergoed gekregen, van OCD-operatie tot opname in de kliniek ivm een hersenschudding.

Ik merk wel dat veel mensen niet goed opletten bij het afsluiten van een verzekering. Paard wordt beperkt verzekerd + uitgebreide ziektekosten, maar men leest dan niet goed en gaat er vanuit dat alle ziektekosten vergoed worden. Tja en dan staat je paard met een peesklap, die is niet gedekt, ook de ziektekosten niet :n.

Mijn tip aan TS is dan ook, dat als je je paard verzekert, dat je echt heel goed moet bestuderen wat voor jou en je paard de beste verzekering is en wat er allemaal wel en niet vergoed wordt :). Wij verzekeren onze paarden omdat we niet willen dat ze op het moment dat ze wat mankeren afhankelijk zijn van onze financiële situatie en neem maar van mij aan dat 3 paarden in een jaar er financieel flink ingehakt zou hebben als we niet verzekerd waren. Overigens in alle gevallen domme pech en niets te maken met mismanagement oid (dat wordt ook nog wel eens geroepen hier op bokt ;) ).

Van de week was ik bij een lezing en de dierenarts daar zei iets als dit: "Een paard geeft ellende, veel paarden geven veel ellende". Dat kon ik helaas alleen maar beamen......

linda212

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 15:34

ik heb mijn paard (nu 8 jaar) en heb haar nu 3 jaar volledig verzekerd bij Hippo en betaal 50 euro in de maand en heb al diverse malen een rekening opgestuurd en het is altijd netjes alfgehandeld alleen heeft ze nu fysio nodig maar helaas wordt dit niet vergoed. heb nog 2 paarden jaarling en 2 jaar maar deze laat ik ook een der deze maanden verzekeren

Rchell

Re: verzekeren jaarling

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-10 09:34

de grootste reden om voor mij nu te verzekeren is omdat ik weet dat als er nu iets mis zou gaan ik er gewoon financieel aan onder door ga.. dus dan liever elke maand een kleine rekening (en een goede verzekeraar ;) ) als een spaarrekening waar het wel even duurt voor je iets opgebouwd hebt.. en als mijn monster enigzins op zijn moeder lijkt, (en dat doet hij) zal ik de da nog wel nodig gaan hebben voor ongelukjes .. (afkloppen!!)

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 11:44

Ik zeg altijd; verzeker wat je zelf niet kunt dragen.

Mijn paarden zijn geen van allen verzekerd.
Tot nu toe alle VA kosten zelf betaald.
Mocht ik ze wel in de verzekering hebben gehad, dan had ik nu al wel zeker 1 paard erbij kunnen kopen van het bedrag aan premies.

Ik zou een aparte rekening openen, en daar iedere maand een X bedrag op storten. Krijg je ook nog rente over en in geval van ''nood'' kun je daar zelf over beslissen en ben je niet afhankelijk van een verzekering die toevallig net die ene operatie NIET wil vergoeden.

nikkielvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:07

Ik vind dat bedrag opzij zetten zeker geen slecht idee.
Maar dat kan je ook doen als hij verzekerd is.
Ik heb mijn geld er al dubbel en dwars uitgehaald voor de komende jaren.

Niet elk paard is hetzelfde natuurlijk.
Maar als je geld opzij zet en er gebeurd wat en je moet al je geld eraan spenderen.
En een paar maandenn later gebeurd er weer wat dan zit je volgens mij toch wel in een lastige situatie.
Mijn ervaring is dat verzekeren niet verkeerd is.
Ben er zelf erg blij mee.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:33

annastasia schreef:
Ik zeg altijd; verzeker wat je zelf niet kunt dragen.

Mijn paarden zijn geen van allen verzekerd.
Tot nu toe alle VA kosten zelf betaald.
Mocht ik ze wel in de verzekering hebben gehad, dan had ik nu al wel zeker 1 paard erbij kunnen kopen van het bedrag aan premies.

Ik zou een aparte rekening openen, en daar iedere maand een X bedrag op storten. Krijg je ook nog rente over en in geval van ''nood'' kun je daar zelf over beslissen en ben je niet afhankelijk van een verzekering die toevallig net die ene operatie NIET wil vergoeden.

Dat zeg ik dus nu ook. Ik heb 13 jaar lang premie betaald en mijn paard is niet goed. Ze willen hem wel overnemen, maar niet uitbetalen omdat hij net niet stikt. Daaaag premie van jaren. Van dat geld kan ik er nu 2 kopen.
Ik laat het er niet bij zitten. Volgende week komt mijn DA hem afkeuren. Ik had eerst de verzekering gebeld en het hele verhaal van Koos verteld. Mijn DA heeft ook de verzekeringgebeld en ook gezegt dat het paard niet goed is. Het formulier van afkeuring gaat naar de verzekering. Mochten ze dan nog moeilijk doen, dan haal ik de media erbij. Ik heb TROS RADAR al gemailt.
Je hoort het zo vaak tegenwoordig, wel premie betalen maar als er echt iets is, betalen ho maar. Zo komt de verzekering aan winsten. Innen maar niet uitbetalen.

Geld opzij zetten is veel goedkoper, je kan er altijd aan komen en jij bent de baas.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 12:59

@PhiaBink: Ik weet niet wat voor voorwaarden jij onder de standaard verzekering verstaat (Dood&Ongevallen of ODA), maar ik vraag met af of je wel een poot hebt om op te staan als je dit gaat aankaarten :\. In het eerste geval is wat jij beschrijft in ieder geval niet gedekt, in het tweede geval zal er flink over gediscussieerd worden omdat er, zoals ik het uit jouw schrijven begrijp, geen "stempeltje" met de exacte ziekte gegeven kan worden.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:48

Het paard heeft een afwijking aan het strotte klepje. Hij verslikt zich in zijn eten en in zijn eigen speeksel, hij heeft geen conditie, hij is in de zomer heel benauwd. Hij heeft chronische opgezette oorspeeksel klieren, aan 1 kant iets minder. maar aan de andere kant een dikke kabel. Daar heeft hij ook last van. Het paard kan eigenlijk niet bij andere staan, omdat hij gewoon in een klein sprintje zich verslikt in gras of speeksel. Hij staat de hele zomer onder bomen met zijn hoofd naar beneden. Teken van benauwdheid. Hij heeft altijd heel veel speeksel in zijn mond. Het is niet humaan om zo'n paard in leven te laten. Hij gaat niet over, maar het wordt alleen maar erger. Als het niet humaan meer is, dan betaald de verzekering uit.

De verzekering wil eerst wachten dat Koos zich zo verslikt, dat hij er in stikt. Dat is dus in mijn ogen en heel veel ogen niet humaan. Als het in zijn longen komt, dan is de kans op een longontsteking heel groot. Hij kan een pijnlijke dood tegemoed zien. Dat wil niemand dacht ik.

Ik ben al 10 jaar aan het dokteren met hem. Elk jaar wordt hij slechter. Als je eens wist hoe benauwd een paard kan zijn als hij een klein stukje moet lopen. Rijden is onmogelijk geworden. Als ik hem 10 min aan de longe heb alleen aan het halster, dan verslikt hij zich in zijn eigen speeksel. Klodders vliegen eruit.

Dit is geen paarden leven. Een paard moet rennen en spelen met andere. Ik moet hem steeds beschermen tegen de anderen.

Er hebben heel wat DA's en geitenwollensokken naar hem gekeken en niemand wist wat hij had. Op internet kwam ik erachter wat hij heeft. Dit is een euvel dat veel voorkomt bij friezen. Mijn huidige DA zei meteen na het horen van de symptomen, strotte klepje. Hij is nu 16 jaar oud en kan niet meer geholpen worden. Als je er achter komt op jonge leeftijd, dan kunnen ze er nog wat aan doen.

mmouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 13:52

breezy302 schreef:
Ik heb een 2 jarige bij hippozorg. Ik heb de basis en uitgebreide ziektenkosten verzekering. Ik betaal iets van 25 euro per maand. Heb nog niets hoeven declareren dus daar heb ik geen ervaring mee.

Hier dezelfde situatie; alleen heb ik onlangs wel een smak geld gedeclareerd omdat hij zich gemeen verwond had. Werd zonder problemen uitbetaald en ik was erg blij dat ik hem verzekerd heb.

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 09:46

RGBrink schreef:
dank jullie wel... ben weer wat wijzer..
@fique: mag ik vragen waar je verzekerd bent en wat je ong betaald?
betalen jullie trouwens per maand of per half jaar? alvast bedankt weer ;)

ik ben bij hippozorg verzekerd. ik betaal p/m ong. 48 euro. en ze is verzekerd voor 3500. per half jaar of jaar is uiteindelijk wel goedkoper. tot hun 2e zit castratie erbij in. daarna moet je een aparte castratieverzekering nemen.

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-10 11:02

@ fique dank je.. heb toevallig net alle info van hippo per post gehad.. ik betaal voor een uitgebreide basis en uitgebreide ziektekosten voor hem 43 euro pm.. nadeel is alleen dat je geen vast bedrag eigen risico hebt bij hun maar altijd 25% van het totale bedrag dat je declareerd, met een minima van 50 euro.. dus als hij morgen om maar een voorbeeld te noemen voor 2000 euro een koliek operatie zou moeten ondergaan moet ik 500 euro neertellen.. ipv bijv een standaard bedrag aan eigen risico.. dus daar zit ik nog een beetje mee.. dus ga ook even nakijken hoe dit bij andere verzekeraars werkt..

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 12:05

De ziektekostenverzekeringen werken vrijwel allemaal met soortgelijke voorwaarden. Je kan ook nog via EquineRisk verzekeren (is ook HippoZorg), dan 20% zelf. Zijn wat kleine verschillen onderling, via Equine wordt er bijv. geen speciaal beslag vergoed en bij HippoZorg wel 1 of 2x per jaar (even uit mijn hoofd).

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 14:58

PhiaBink schreef:
Het paard heeft een afwijking aan het strotte klepje. Hij verslikt zich in zijn eten en in zijn eigen speeksel, hij heeft geen conditie, hij is in de zomer heel benauwd. Hij heeft chronische opgezette oorspeeksel klieren, aan 1 kant iets minder. maar aan de andere kant een dikke kabel. Daar heeft hij ook last van. Het paard kan eigenlijk niet bij andere staan, omdat hij gewoon in een klein sprintje zich verslikt in gras of speeksel. Hij staat de hele zomer onder bomen met zijn hoofd naar beneden. Teken van benauwdheid. Hij heeft altijd heel veel speeksel in zijn mond. Het is niet humaan om zo'n paard in leven te laten. Hij gaat niet over, maar het wordt alleen maar erger. Als het niet humaan meer is, dan betaald de verzekering uit.

De verzekering wil eerst wachten dat Koos zich zo verslikt, dat hij er in stikt. Dat is dus in mijn ogen en heel veel ogen niet humaan. Als het in zijn longen komt, dan is de kans op een longontsteking heel groot. Hij kan een pijnlijke dood tegemoed zien. Dat wil niemand dacht ik.

Ik ben al 10 jaar aan het dokteren met hem. Elk jaar wordt hij slechter. Als je eens wist hoe benauwd een paard kan zijn als hij een klein stukje moet lopen. Rijden is onmogelijk geworden. Als ik hem 10 min aan de longe heb alleen aan het halster, dan verslikt hij zich in zijn eigen speeksel. Klodders vliegen eruit.

Dit is geen paarden leven. Een paard moet rennen en spelen met andere. Ik moet hem steeds beschermen tegen de anderen.

Er hebben heel wat DA's en geitenwollensokken naar hem gekeken en niemand wist wat hij had. Op internet kwam ik erachter wat hij heeft. Dit is een euvel dat veel voorkomt bij friezen. Mijn huidige DA zei meteen na het horen van de symptomen, strotte klepje. Hij is nu 16 jaar oud en kan niet meer geholpen worden. Als je er achter komt op jonge leeftijd, dan kunnen ze er nog wat aan doen.

Ik ben wel heel benieuwd waar jij je paard verzekerd hebt en ondere welke voorwaarden...
Zoals jij het nu brengt klinkt het als levensbedreigend en ik weet zeker dat de verzekeringsmaatschappijen er akkoord mee zouden gaan om jouw paard af te keuren.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:10

Cerize schreef:
Ik ben wel heel benieuwd waar jij je paard verzekerd hebt en ondere welke voorwaarden...
Zoals jij het nu brengt klinkt het als levensbedreigend en ik weet zeker dat de verzekeringsmaatschappijen er akkoord mee zouden gaan om jouw paard af te keuren.

Ik zit bij de Hippo. Standaard met beperkte ziekte kosten.
Ik wil Koos, voordat het echt warm wordt, heel veel ellende besparen. De Hippo man zei dood leuk dat ik maar moest wachten tot Koos stikte of heel benauwd werd. Dit vind ik dus echt dierenmishandeling!
Volgende week komt mijn eigen DA hem afkeuren. Hij keurt Koos zo af. Hij moet ook maar afwachten wat de verzekering doet. Hij zei ook dat ze tegenwoordig heel moeilijk gaan doen. Ik stuur het naar de Hippo op en wacht maar af. Ik hoop wel dat er op een humane wijze naar gekeken wordt.

Ik hoorde ook van iemand die een paard met ataxi kende en die moest heel wat keren omdonderen voordat de verzekering hem uitkeerde. Dit is niet humaan, dit is dierenmishandeling.

Er wordt veel door de verzekering belooft, maar als puntje bij paaltje komt zijn de niet thuis. Daar betaal je dus een hoop premie voor!!

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 15:16

Ziolette schreef:
De ziektekostenverzekeringen werken vrijwel allemaal met soortgelijke voorwaarden. Je kan ook nog via EquineRisk verzekeren (is ook HippoZorg), dan 20% zelf. Zijn wat kleine verschillen onderling, via Equine wordt er bijv. geen speciaal beslag vergoed en bij HippoZorg wel 1 of 2x per jaar (even uit mijn hoofd).

Ik neem geen verzekering meer. Ik heb een 3 jarige zelf gefokt PRE merrie. Een kostbaar bezit, maar die gaat niet de verzekering in. Ik wacht af wat de Hippo doet en als ze Koos willen laten lijden, dan wordt de merrie al helemaal niet verzekerd. Mochten ze wel uitkeren, dan ga ik er eerst nog heel hard over nadenken. Dan bij verschillende maatschappijen docu opvragen en een onderzoek doen wie waar verzekered is en of er humaan wordt omgegaan met de verzekerde paarden. Eerst ga ik kijken wat ik per maand kan missen en op een aparte rekening kan zetten. Ik denk zelf dat het laatste wordt gedaan.

Ik ben er echt van genezen. 1 Opmerking vond ik heel goed. Iemand zei: Verzekeringsmaatschappijen zijn net paraplu verkopers, als het regent dan zie je ze niet.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 20:11

Ik heb anders zelden of nooit 0 op rekest gekregen, alles is zonder problemen vergoed, de meest uiteenlopende dingen.

Ik vermoed dat het probleem hem in jouw geval in de dekking zit die je gekozen hebt en dat ze daarom weigeren, vandaar mijn vraag of je Dood-ongevallen had of de ODA-dekking :).

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 23:30

Op de polis, 13 jaar oud, staat Standaart en beperkte ziekte kosten. Tegenwoordig zal het misschien anders omschreven staan.

De man van de verzekering had ook gezegd dat ze uitkeerde als het niet meer humaan is. Dus..... Als puntje bij paaltje komt..... zijn het ineens de parapluverkopers die je niet ziet als het regent. Verzekeringsmaatschappijen beloven van alles, maar komen het steeds minder na. Liever halen, dan betalen. Jammer dat je dit tegenwoordig zo vaak hoort van DA's en van mede ruiters.

Dan vinden ze het gek dat je kwaad wordt. Je staat machteloos te kijken dat je paard elk jaar slechter wordt. Laat hem maar stikken of wacht maar dat hij dood neervalt, dat is het enigste wat ze zeggen.

Wat is humaan. Voor zijn dat je paard echt stikt of zo benauwd is dat hij omkiept of het paard een heel hoop ellende besparen.

Zomers heeft hij het moeilijk. Toen we nog in Noord-Holland woonde, moest ik hem met 25 graden binnen zetten. Hij had het spaans benauwd. We wonen hier nu 3 1/2 jaar en hij staat al 3 zomers onder bomen met zijn hoofd naar beneden te staan. Hij heeft het benauwd. Niet spelen of knuffelen met de andere. Als 1 van de andere er aan komt loopt hij weg. Als ze te opdringerig worden, dan rent hij weg, met het gevolg dat hij hoestend en proestend weer ergens staat. Hij heeft zich dan weer verslikt in zijn eigen speeksel of een grassprietje. Hij kan niet meer spelen met de andere, hij kan niet meer bereden worden, hij kan niet meer gelongeert worden. Koos is een paard dat juist wil werken en juist wil spelen. Hij is de clown van de stal. Als je dan een paard elk jaar slechter ziet worden, doet het heel veel pijn als je verzekering zeg, wacht maar dat hij stikt of dood neervalt.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 06:48

Dan heb jij waarschijnlijk nog je verzekering afgesloten bij Amev (of Hippo Assurantieën), daar zullen ws nog wel andere voorwaarden voor gelden. Geen idee hoe dat precies zit bij overname. Nou, ik hoop in ieder geval dat jullie eruit komen, want dit klinkt niet als een paardwaardig leven :(:) .

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 07:08

Ik snap het niet helemaal.
Je paard is er zo slecht aan toe volgens jou dat het niet meer humaan is dat deze nog leeft?

Ik heb er vast overheen gelezen , hoe oud is je paard?

Waar zit je op te wachten van de verzekering? Geld? Hoeveel is dat dan?

ik zou als het echt zo slecht is met een paard gewoon ervoor kiezen om met mijn eigen VA te kijken wat het beste is. Niet wachten op een verzekering die eventueel wel of niet uitkeerd.
Dan maar geen geld. Tenzij je natuurlijk misschien juist best nog een bedrag krijgt. Maar dan nog zou ik het beste voor mijn paard willen. Dan maar geen geld.

Ik heb destijds een 2 jarige verloren aan koliek. Deze was al geopereerd. Verzekering liep via Hippozorg.
Gewoon netjes geld terug gehad van de Ok's.
Ook toen ik hem onverwachts moest laten inslapen en ik pas de verzekering een dag later had verwittigt, kreeg ik netjes binnen 1 1/2 week mijn geld terug waarvoor ik het paard had verzekerd.

essiedepessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 07:27

@ Phia, ontzettend vervelend dat ze zo moeilijk doen over je paard. Maar als het zo inhumaan is, dan zou ik denk toch zelf kiezen voor inslapen... zelfs als de verzekering dan niet uitbetaald...

Maar toen ik mijn paard kocht was mijn geld daarna echt schoon op. Ik heb hem dus meteen verzekerd bij Equine Risk omdat ik daar van al mijn stalgenootjes goede verhalen over had gehoord.

Ik begrijp het geld wegzetten etc erg goed, maar als ik in maand 1, 54 euro wegzet (is mijn premie) en hij krijgt die maand ernstige koliek, hoe moet ik dat dan ophoesten?

Ik kan moeilijk tegen mijn paard zeggen dat hij even moet wachten met iets krijgen tot er 3000 euro in mijn potje zit.....

Ik ben tot nu toe ook erg tevreden over de verzekering, als er iets was werd er zonder zeuren netjes uitbetaald.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 13:32

_Luziream schreef:
Ik snap het niet helemaal.
Je paard is er zo slecht aan toe volgens jou dat het niet meer humaan is dat deze nog leeft?

Ik heb er vast overheen gelezen , hoe oud is je paard?

Waar zit je op te wachten van de verzekering? Geld? Hoeveel is dat dan?

ik zou als het echt zo slecht is met een paard gewoon ervoor kiezen om met mijn eigen VA te kijken wat het beste is. Niet wachten op een verzekering die eventueel wel of niet uitkeerd.
Dan maar geen geld. Tenzij je natuurlijk misschien juist best nog een bedrag krijgt. Maar dan nog zou ik het beste voor mijn paard willen. Dan maar geen geld.

Ik heb destijds een 2 jarige verloren aan koliek. Deze was al geopereerd. Verzekering liep via Hippozorg.
Gewoon netjes geld terug gehad van de Ok's.
Ook toen ik hem onverwachts moest laten inslapen en ik pas de verzekering een dag later had verwittigt, kreeg ik netjes binnen 1 1/2 week mijn geld terug waarvoor ik het paard had verzekerd.

Hij is nu 16 jaar. We zijn na heel lang dokteren er achter gekomen dat hij een afwijking heeft aan het strotte klepje. Mijn DA keurt hem zo af.
Ik heb 13 jaar lang premie betaald en hij is zeg maar al betaald. Het gaat om een best hoog bedrag.

Deze tijd van het jaar gaat het nog, maar als het warmer dan 15/20 graden wordt, krijgt hij het steeds moeilijker en benauwder. Hij heeft altijd speeksel in zijn mond, dus kan hij moeilijk slikken.

Deze week komt mijn DA hem afkeuren. Het raport gaat naar de Hippo toe en dan maar afwachten wat ze gaan doen. Als ze humaan zijn, dan keren ze uit.

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 14:02

Nou ik snap het verhaal eigenlijk ook niet zo goed.
Je paard is al jaren doodziek en heeft het spaansbenauwd. Als hij zich opwindt kan hij zelfs stikken. Nu ben je woedend op de vezekering. Waarom? Omdat je ervan uitgaat dat ze niets uitkeren? Wacht nou eerst maar eens even af. Als jouw dierenarts jouw paard zonder meer afkeurt (waarom heeft dit trouwens zo lang geduurt?), gaat de verzekering heus wel akkoord hoor.
En lees je polisvoorwaarden eens goed door. Dan wordt misschien duidelijk hoe je er voor staat. Mocht je vragen hebben mag je me ze stellen (evt. via pb), want ik vind het altijd jammer dat mensen zo ontzettend teleurgesteld zijn in de verzekeringsbranche. Is nergens voor nodig, als je van tevoren je goed laat informeren wat een verzekering voor jou waard kan zijn.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 15:52

Hij is niet doodziek, maar heeft een afwijking waar hij door kan stikken/verslikken/benauwd zijn.

Jullie snappen het niet.
Ik ben al 10 jaar bezig om er achter te komen wat hij heeft. Nu weten we het eindelijk. Het is niet te verhelpen. Het is een aangeboren afwijking. Ik kan er ook niks aan doen dat andere DA's niet goed hebben gekeken. Mijn huidige DA weet wel wat het is.
Een verzekering wil nu eenmaal niet graag uitkeren. De boel rekken is voor hun weer meer premie. Dus komt er geld binnen en hoeven zij minder uit te keren. Hij is nogmaals al 13 jaar verzekerd, dus al voor het grootste gedeelte betaald.

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:02

Ik snap je punt PhiaBink. Bedankt voor de uitleg.
Maar je paard is al 16 jaar en dan nog keren ze niet het hele bedrag uit. Tuurlijk ben je na 10 jaar dokteren er eindelijk achter wat er aan de hand is gelukkig maar tijdens dit dokteren heb je de nota's ingedient toch? Heeft de verzekering netjes betaald?

Voor oudere paarden geld: je krijgt niet meer de volledige waarde waarvoor je hem hebt verzekerd terug. tenminste dat heb ik weleens gehoort van een vriendin.
Tis zuur, ik zie een verzekering als een middel om als het me niet uit komt niet ineens voor hele hoge rekeningen komen te staan. Als ik maar een paar 100 ipv duizend moet betalen, scheelt dat natuurlijk een hoop.

is er niet een mogelijkheid gewoon je verzekering desnoods op te heffen? Je paard is ook 16 dus ziektekosten zullen er nu wel snel uitgaan toch?

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-10 17:22

Ik heb geen cent gedeclareerd.
In eerste instantie zei de man van Hippo dat Koos uitgekeerd werd als hij dood neerviel of als het niet meer humaan is. Koos heeft een afwijking, waardoor hij zich kan verslikken in zijn eten of zijn eigen speeksel. Doordat hij die afwijking heeft is zijn conditie echt 0.0. Het wordt elk jaar weer erger. Het gaat niet over en je kan er nu niks meer aan doen.
Hij is al 13 jaar verzekerd en ik betaal per jaar bijna 400 euro. Reken maar uit wat ik in die jaren heb betaald. Ik heb een beperkte ziekte kosten, dus alleen voor kliniek opnemes als hij bijv. koliek zou krijgen.
Als ik de verzekering ophef, dan heb ik zo heel veel geld weggegooid. Van dat geld kan je nu 2 of 3 paarden kopen of een gloednieuwe kleine auto. Het gaat dus om heel veel geld.