Sportbh en hoe het eruit ziet

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:17

Je zult me wel een beetje een ouwe zeur vinden :o , maar kan het dan zijn dat je misschien de verkeerde maat hebt? Bij zou er met geen mogelijkheid een bh onder passen.. Als dat wel zou kunnen, kan ik me voorstellen dat hij inderdaad niet voldoende steun geeft.

__Nathalie__

Re: Sportbh en hoe het eruit ziet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 17:20

Het is wel de goede maat, hij zit super strak, maar wurm er toch een bh onder. Ik hou ook niet van niet voorgevormde bh´s misschien is dat het wel.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 17:23

Ah, oké :) Ik snap je wel hoor, ik hou zelf ook niet van niet-voorgevormde bh`s. Ben toch wel blij dat ik mijn vraag hebt gesteld, want heb al wat goede opties nu.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:20

Die bh die ik heb komt trouwens bij de livera vandaan, hebben ze standaard in de collectie in wit, zwart en huidskleur. Begint zeker vanaf 70 omtrek. Vandaag nog gekeken of ze nog een speciale uitvoering qua kleur hadden maar helaas niet.

petroushka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 19:38

Ik heb een Freya sportbeha en die is voor mijn 75 DD echt perfect. Heb over de jaren al heel wat sportbeha's uitgeprobeerd maar bij deze bewegen mijn borsten echt niet meer.

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 20:57

De sport BH van Fila die ik voorbij zie komen heb ik ook gehad. Was ik erg tevreden mee! Maar die BH is eigenlijk niet bedoelt voor paardrijden want met paardrijden mag je niet met beugel BH.

Ben zelf erg tevreden over TriAction. Gekocht bij de Livera en niet zo duur. Ik heb zelf ook 70 in omtrek maar heb zelf vaak dat dat nog te ruim is. Bij de TriAction valt hij mooi klein en zit hij mij super goed en je borsten hebben er veel steun in. Je krijgt er alleen wel kleine borsten in.. Heb sinds vorige week een van het merk Anita gekocht en die zit ook fijn.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 21:07

De beste sportbh is een bodyprotector. :+

Ik rijd zelf met een shockabsorber en ik heb ook een Nike sportbh, maar die kan niet tippen aan de shockabsorber. Jammer is inderdaad dat je geen lage truitjes aan kan doen.
Zelf heb ik 'slechts' 75C, dus valt allemaal goed in te pakken.
Maargoed, die bodyprotector zorgt er wel voor dat het allemaal muurvast zit. Ik heb een Rodney Powell. Mijn stalhoudster kwam met dat verhaal aanzetten, nadat ze een klant in haar ruitershop had die dat vertelde. Daarvoor had ik daar nog nooit over nagedacht. :))

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 21:43

Ik vind het heel leuk dat er zoveel reacties en tips komen! Voor de zekerheid wil ik nog wel even zeggen dat ik over de steun van de shockabsorber wel zeer tevreden ben! Het is alleen zo dat ik de vorm waarin mijn borsten worden geduwd niet mooi vindt.. Als het weer weer is om met minder kleding te rijden, zou ik wel eentje willen die de borst rond houdt, maar wel de boel op zn plek houdt :+ Zo langzamerhand kom ik tot de conclusie dat er weinig mensen zijn met 'punttieten' in hun sportbh!

corinepgek schreef:
Die bh die ik heb komt trouwens bij de livera vandaan, hebben ze standaard in de collectie in wit, zwart en huidskleur. Begint zeker vanaf 70 omtrek. Vandaag nog gekeken of ze nog een speciale uitvoering qua kleur hadden maar helaas niet.

Super! Ik heb nu geen geld, maar ga m binnenkort gewoon even passen (en ik weet dat ze er ook Triumph hebben) :D Ik durf een bh niet online te bestellen, want het komt wel erg precies, dus Livera is ideaal. Er komen hier veel merken voorbij die ik niet ken trouwens.

@ Glossi: waarom mag je geen beugel met paardrijden? Risico je wordt gespiest als je valt ofzo? :P
@ Stacey: een shockabsorber voldoet wel voor mij. Qua steun heb ik geen bodyprotector erbij nodig :D (Bezit ik ook niet trouwens) Ik kan me er wel iets bij voorstellen trouwens, als je ziet hoe mensen erin geperst worden..

Glossi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 22:49

Afanaisa91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 00:49

Ik loop al een tijdje te denken aan een sport-bh. Met mijn 70D rijd ik altijd 'gewone' Marlies Dekkers. Scheelt dat veel gehops met een sportbh? Ook als je in het dagelijks leven toch al goed ingesnoerd zit? Moet zeggen dat ik zelf nooit echt last heb tijdens het rijden, maar op sommige filmpjes ziet het er gewoon belachelijk uit ;)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 01:10

Stacey schreef:
De beste sportbh is een bodyprotector. :+

Ik rijd zelf met een shockabsorber en ik heb ook een Nike sportbh, maar die kan niet tippen aan de shockabsorber. Jammer is inderdaad dat je geen lage truitjes aan kan doen.
Zelf heb ik 'slechts' 75C, dus valt allemaal goed in te pakken.
Maargoed, die bodyprotector zorgt er wel voor dat het allemaal muurvast zit. Ik heb een Rodney Powell. Mijn stalhoudster kwam met dat verhaal aanzetten, nadat ze een klant in haar ruitershop had die dat vertelde. Daarvoor had ik daar nog nooit over nagedacht. :))

Haha juist, wij begrijpen elkaar :))
Als ik geen zin heb om sportbh aan te trekken trek ik gewoon mn bodyprotector aan, gelijk ook warm :)

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 09:53

Annuhtjuh schreef:
Ik loop al een tijdje te denken aan een sport-bh. Met mijn 70D rijd ik altijd 'gewone' Marlies Dekkers. Scheelt dat veel gehops met een sportbh? Ook als je in het dagelijks leven toch al goed ingesnoerd zit? Moet zeggen dat ik zelf nooit echt last heb tijdens het rijden, maar op sommige filmpjes ziet het er gewoon belachelijk uit ;)

Met een sportbh worden ze zeg maar tegen je lichaam geduwd, zodat ze maar heel minimaal kunnen bewegen. Er zit een enorm verschil in een gewone bh en een sportbh! Ik wil echt niet zonder.. Ook als je geen last hebt, bewegen je borsten wel veel. Door het schokken kan de huid uitrekken en blijven ze dus minder lang mooi (lees: snel hangende borsten!). Als ik in jouw schoenen (bh :P) stond, zou ik er dus echt zo snel mogelijk een aanschaffen!

Dit is een bekend filmpje: http://www.shockabsorber.co.uk/bounceometer/shock.html

Ik zie trouwens net dat ze bij Hunkemoller online wel 70D hebben. Dezelfde bh waar ik in de winkel naar had gevraagd en waarvan er geen 70 was.. (in de aanbieding zelfs!)
Laatst bijgewerkt door paardebloemp op 21-03-10 10:04, in het totaal 1 keer bewerkt

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:02

magic_lover schreef:
Ik lees even mee, ben al tijden opzoek naar een sportbh met niet van die mega dikke of gekruiste bandjes, maar volgens mij zijn die haast onvindbaar... :o
Ik vindt dat zomers zo lelijk, als je dan een hemdje oid aan hebt met rijden, en dan alsnog van die mega dikke witte banden op je schouders hebt staan van de zon, ja ik weet het mierengen*k maar wie weet.. :o

Dus als iemand nog een idee heeft waar die te krijgen zijn, wel goed steun geven maar niet te dikke bandjes, hoor ik het graag :D

Die brede bandjes zijn juist voor de extra steun ;)
Vooral als je 'gezegend' bent met een grote cupmaat, kom je zelden smalle bandjes tegen en al helemaal niet in sportbh's. Je kunt een heftig bewegende E cup nou eenmaal niet in bedwang houden met twee touwtjes :P
En oké, charmant is anders. Maar je zou bijvoorbeeld al hemdjes kunnen dragen waarvan de schouderbandjes iets breder zijn. Een wat sportiever hemdje dus en niet van die spaghettibandjes.

Om verder on topic te blijven.
Ik heb dus ook het probleem dat ik een relatief kleine ondermaat heb (behalve nu dan even ivm baby op komst) in combinatie met een grote cup. Dan slaag je idd bij de HEMA al niet meer. Want blijkbaar is het standaard zo: grote cup=grote ondermaat :roll:
Ik heb nu van de Wehkamp een Swegmark-bh.
Ja, charmant is anders but they do the job.

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 14:24

De sportbh`s van Fila hebben niet zulke dikke bandjes.

We moeten massaal gaan klagen bij de baas van de HEMA!

Ik heb even op Wehkamp gekeken naar die Swegman (nooit van gehoord!), vind dat er best 'leuke' tussen zitten. Al maakt het uiterlijk natuurlijk niet uit, tenzij de bh het enige is dat je qua bovenkleding draagt op je paard. Wat doet deze met de vorm van de borst?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:43

paardebloemp schreef:

Ook niet bij de grotere maten?

Citaat:
Wat doet deze met de vorm van de borst?

*kijkt eens naar beneden* Niks bijzonders; houdt ze gewoon keurig op hun plaats :D

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:47

Ik heb een 75E en draag er eentje van
http://www.kiesdejuistesportbh.nl/

Ik heb ook een shockabsorber, die met het hoogste level. Je krijg inderdaad van die punttieten erin. Vreselijk, ik schaam me dan ook dood. Doe hem dan ook alleen in de winter onder een bodywarmer of dikke trui aan zodat je het niet ziet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 15:50

http://www.hunkemoller.nl/Shop/ProductV ... 8754253e26
Deze heb ik, zit heel fijn.
Vind het wel jammer dat ze aan de voorkant zo hoog zijn, ik doe dan niet zo snel en shirtje met v-hals aan. Want dan zie je 'm zitten, maarja wie ziet het..ik hobbel thuis in me eentje in de bak :=

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 17:45

Suus schreef:
Ik heb een 75E en draag er eentje van
http://www.kiesdejuistesportbh.nl/

Ik heb ook een shockabsorber, die met het hoogste level. Je krijg inderdaad van die punttieten erin. Vreselijk, ik schaam me dan ook dood. Doe hem dan ook alleen in de winter onder een bodywarmer of dikke trui aan zodat je het niet ziet.

Eindelijk een 'lotgenoot!' :D Draag je in de zomer dan een andere?

@ sharona: die bh heb ik ook wel eens gepast, maar toen was ie niet in de winkel in 70D.. Hij is niet hoog vergeleken bij sommige sportbh`s hoor! Ik heb trouwens wel eens een shirtje met V-hals aangehad met de bh eronder, toen dacht mijn zus dat ik er een hemdje onder had.

magic_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:51

MamaMiesje schreef:
paardebloemp schreef:

Ook niet bij de grotere maten?

Scheelt, ik heb niet zo'n heeeeeeeul groot maatje nodig, gewoon normaal.
maar snapt idd dat die bredere bandjes wat meer steun geeft als je een wat grotere maat hebt :j

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 17:54

"*kijkt eens naar beneden* Niks bijzonders; houdt ze gewoon keurig op hun plaats :D" Haha! :D Bij mij zie je het ook meer vanaf de zijkant (met spiegeltjes dus :o )

Ik heb gewoon gekeken naar de foto`s en online gezocht naar de Fila bh`s. Daar zie ik ook voor grote maten kleine bandjes. Het zal inderdaad minder steun geven, daarom zou ik er zelf ook niet voor kiezen. Maar als je het per se wilt, is de keuze er dus wel :)

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 17:54

Ik heb ook een omtrek 70 en kon nooit iets vinden dat past. Ik kwam altijd terecht in een speciaalzaak, waar ik de hoofdprijs betaal. Tegenwoordig koop ik er een met een grotere omtrek waarvan de cup goed past en neem ze thuis aan de achterkant in. Het past niet alleen veel beter, maar het scheelt me ook een hele smak geld. Bovendien heb ik nu veel meer keus. Heb eindelijk ook eens een balconet!

Anne Marie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 18:12

Ik heb ook zo'n Hunkemoller strap-around ding van hierboven, en inderdaad; rocksolid! 75E en ze vergaan geen mm, maar zodra ik thuis kom gaat ie uit, wat een martelding! Ik ben behoorlijk breed in mijn schouders, dus die bandjes snijden altijd in de achterkant van mijn nek/schouders, auwie... Als ik ver weg ga op bosrit doe ik hem toch altijd wel aan, omdat het juist erg veel steun geeft, maar wat een opluchting als je hem dan uit kunt doen! :oo

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 18:17

Tegenwoordig hebben ze wel in de gewone lingeriewinkels maat 70. Vooral bij Livera en Hunkemoller koop ik wel bh`s. Ik ben zelf niet zo handig met innemen enzo, dat durf ik niet aan bij een nieuwe bh! Ideaal als je het wel goed kunt. Haal je dan trouwens een stuk weg achter de haakjes ofzo? Lijkt me een heel karwei. Die van bij hebben ook een ronde achterkant.

Dat snijden klinkt niet zo prettig! De shockabsorber heeft juist heel zachte bandjes, gewatteerd(?) zelfs!

paardebloemp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-10 17:23

@ Nathalie
Ik had gister ineens een idee. Niet net als jij een bh onder mijn sporbh, maar gewoon eentje erover! Een oudere voorgevormde die me wat te klein is, zou moeten passen over mijn sportbh. Ik heb geen idee of het lekker zit met twee sluitingen op de rug en een beugel erover enzo, maar ik ga het binnenkort wel proberen :P Dan heb ik gewoon de steun van mijn shockabsorber, maar dan weer rond geduwd door een andere bh :P

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 17:24

zou die niet gaan schuiven als je hem er over doet?

Ik merk die 2 sluitingen niet hoor de bandjes ook niet.