Buitenrit voor vrijgezellenfeest

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

mashour04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 16:58

Misschien een idee om een huifkartocht te maken met zijn allen? Dat zou kunnen op de Paardenheerlijkheid in Beesd, dat is niet zo ver van Utrecht.

naaTb

Re: Buitenrit voor vrijgezellenfeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 17:15

(zie eerdere berichten)

Onze bruid in spé is een erg actief en energiek person dus ik denk dat een huifkartocht geen optie is. Ze kan dan toch niet stilzitten

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:20

Sjaa schreef:
Ik vind het belachelijk dat men geen buitenrit wilt maken met onervaren ruiters. Ik zie het zo vaak gebeuren en het gaat altijd goed. Ik denk dat het nonsens is om te zeggen dat het gevaarlijk is. Als het goed is heb je goed afgetrainde paarden en weten ze precies wat die doen. Je gaat echt niet galoperen of iets in die trand soms doe je zelfs geen draf. Dus veel kan er toch niet aan fout gaan. Ik ben zelf ook met een groep onervaren ruiters geweest maar dit was inderdaad niet in de Randstad maar op texel en amenland.

Manege Bijnen kan ik afraden heb daar een hele nare ervaring mee.

Ik vind dit een beetje een naieve reactie. Het ligt maar helemaal aan het type manegepaarden dat er rond loopt. Zijn het actieve en wakkere dieren die goed in het voer staan, dan wordt het waarschijnlijk geen prettig ritje maar eerder vragen om ongelukken. Zijn het oermakke dieren dan zou het kunnen, maar dan kunnen er nog steeds dingen misgaan met de bruid maar ook met de vriendinnen en dat zal niemand op zijn geweten willen hebben. En fitte, frisse paarden kunnen ook zelf aangalloperen ook al is dat niet de bedoeling ;-) of gepland.

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 17:27

Waratje schreef:
Dat idee van eerst les en dan een buitenrit klinkt wel leuk, maar dat betekent ook dat deze ongeoefende mensen extra lang op dat paard moeten zitten en dus dito meer spierpijn kunnen kweken. :Y)

wees maar gerust hoor bij ons gaan die mensen vaak niet extra lang rijden, maar zit dat allemaal in één uur (ik weet niet wat de ts heeft afgesproken met de manege ) maar de meesten doen het zo bij ons. (en ach, beetje spierpijn weet je tenminste dat je wat hebt gedaan)

verder krijgen die paardjes heel mooi bij mij een touw om de nek, ;)

@ts. op welke dag ga je afspreken? De weekenden geef ik daar les, en doe dus ook veel van dit soort ritten.

naaTb

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-10 18:07

ladypaard schreef:
Waratje schreef:
Dat idee van eerst les en dan een buitenrit klinkt wel leuk, maar dat betekent ook dat deze ongeoefende mensen extra lang op dat paard moeten zitten en dus dito meer spierpijn kunnen kweken. :Y)

wees maar gerust hoor bij ons gaan die mensen vaak niet extra lang rijden, maar zit dat allemaal in één uur (ik weet niet wat de ts heeft afgesproken met de manege ) maar de meesten doen het zo bij ons. (en ach, beetje spierpijn weet je tenminste dat je wat hebt gedaan)

verder krijgen die paardjes heel mooi bij mij een touw om de nek, ;)

@ts. op welke dag ga je afspreken? De weekenden geef ik daar les, en doe dus ook veel van dit soort ritten.

Oow wat leuk! Het vrijgezellenfeest is op zaterdag 25 september.

En wat betreft die spierpijn, dat zal wel meevallen denk ik. Je past je toch aan met de hele groep op de minst beste rijdster dus ik denk dat we alleen in de bak zullen draven/gallopperen? Er zijn er 3 die kunnen paardrijden 1 heeft vroeger op les gezeten, dus die is vrij gevorderd en 2 (brid in spe en ik) die ooit 14 lessen als sportmodule op school hebben gehad.

Zou het wel leuk vinden als we een vrouw hadden voor de les en de buitenrit! Het is toch een vrijgezellenfeest voor een echte dame!

x_Anne_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:14

Vrouw zou het haast wel zijn.

Kan ook nog zo zijn dat ik of een andere vriendin van ons het is.
Draven en galloperen dan alleen in de bak idd.

En je kunt altijd aangeven dat je een vrouw zou willen.

Wel handig om ruim op tijd te bespreken want zaterdag is de drukste dag van de week :)

AJM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:27

Bij Manege van Loon hebben ze een hittax, dan zitten de paarden vast aan een soort 'rek op wielen'. Het paard kan dan niet wegrennen ofzo. Het nadeel is wel dat je niet kunt galopperen. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben. ;)
http://www.hotelmanegevanloon.nl/

Tamara81

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-10 16:41

Wat natuurlijk ook erg leuk is, een buitenrit met shires. Er is pas een manege geopend in Nederland met shires

http://www.bigfieldshires.nl

In ieder geval veel plezier met het vrijgezellenfeest!