Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Sjaa schreef:Ik vind het belachelijk dat men geen buitenrit wilt maken met onervaren ruiters. Ik zie het zo vaak gebeuren en het gaat altijd goed. Ik denk dat het nonsens is om te zeggen dat het gevaarlijk is. Als het goed is heb je goed afgetrainde paarden en weten ze precies wat die doen. Je gaat echt niet galoperen of iets in die trand soms doe je zelfs geen draf. Dus veel kan er toch niet aan fout gaan. Ik ben zelf ook met een groep onervaren ruiters geweest maar dit was inderdaad niet in de Randstad maar op texel en amenland.
Manege Bijnen kan ik afraden heb daar een hele nare ervaring mee.
of gepland. Waratje schreef:Dat idee van eerst les en dan een buitenrit klinkt wel leuk, maar dat betekent ook dat deze ongeoefende mensen extra lang op dat paard moeten zitten en dus dito meer spierpijn kunnen kweken.
ladypaard schreef:Waratje schreef:Dat idee van eerst les en dan een buitenrit klinkt wel leuk, maar dat betekent ook dat deze ongeoefende mensen extra lang op dat paard moeten zitten en dus dito meer spierpijn kunnen kweken.
wees maar gerust hoor bij ons gaan die mensen vaak niet extra lang rijden, maar zit dat allemaal in één uur (ik weet niet wat de ts heeft afgesproken met de manege ) maar de meesten doen het zo bij ons. (en ach, beetje spierpijn weet je tenminste dat je wat hebt gedaan)
verder krijgen die paardjes heel mooi bij mij een touw om de nek,![]()
@ts. op welke dag ga je afspreken? De weekenden geef ik daar les, en doe dus ook veel van dit soort ritten.