Paard verkocht ! en nu dit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sammyoo

Re: Paard verkocht ! en nu dit ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:55

Het komt mij vooral als intimidatie over. Goede tip van Paan om er niet teveel over op het net te zetten. Sterkte ermee, zijn toch geen leuke dingen.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 01:22

een kennis van mij heeft dit ook al eens gehad..
zolang het paard geen verborgen gebreken heeft die al tijden spelen, hebben ze geen poot om op te staan.

zodra er wel gebreken worden geconstateerd kan een vorige eigenaar 10jaar nadat ze het paard hebben verkocht zonder de gebreken te hebben verteld nog verantwoordelijk zijn.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:52

Wat een lariekoek zeg, 10 jaar na dato nog verborgen gebreken claimen kan niet! Want wie zegt dat het niet 9 jaar geleden pas onstaan is? Waar haal je die wijsheid vandaan?

Er bestaat onderzoeks- en meldplicht bij verkoop, beide partijen zijn dus verantwoordelijk voor de juiste gegevens. Daarnaast is er een redelijke termijn dat er nog verborgen gebreken kunnen worden geclaimd maar echt geen 10 jaar.

quincy123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 13:57

Ik heb hetzelfde meegemaakt alleen ik had zo'n paard gekocht met verborgen gebreken. Het bleek zelfs dat ze het paard sedeerde tijdens wedstrijden! Ze bleef volhouden dat het paard nog nooit vervelend was/is geweest. Maar mevrouw zat op bokt en ik kon natuurlijk al haar berichten terug lezen.... Tja toen had ze geen poot om op te staan en hebben wij uiteraard de rechtzaak gewonnen.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:21

Dit is uiteraard wel heel vervelend! Ik zou me er inderdaad ook geen zorgen over maken, maar daarom kan je wel een heel vervelend gevoel hierover hebben. Probeer dat naast je neer te leggen en als die mensen nog een keer contact met je opnemen, gewoon doorverwijzen naar je advocaat en het gesprek beëindigen.

Daniella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-10 21:47

hoi cissy ik heb die informatie bij een advocaat weg.
de kennis van mij heeft haar paard nu ongeveer 7 jaar geleden verkocht maar ze moest hem terug nemen terwijl ze het zelf niet eens wist.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:06

Daniella schreef:
hoi cissy ik heb die informatie bij een advocaat weg.
de kennis van mij heeft haar paard nu ongeveer 7 jaar geleden verkocht maar ze moest hem terug nemen terwijl ze het zelf niet eens wist.

dat had ik moeten weten ,dan had ik alle 3 de paarden die bij mij ingeslapen zijn terug gebracht naar de vorige eigenaren 8)7

gelukkig werkt het zo niet ;)

TS laat je niet gek maken,laat ze maar komen met bewijzen.

en dat het al bij jou aan de hand moest zijn geweest.

het zou mooi zijn zeg! mijn vriendin d`r paard heeft na ong 8 mnd ineens artrose
paard was klinisch gekeurd
dan zou hem nu nog terug kunnen brengen?

_sparta_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 18:10

vwmissy schreef:
volgens mij is het geen jaar .. je hebt hem deze maand een jaar gekleden verkocht , september belde ze jou dus dat is al 6 maanden na verkoop geweest.
als particulier heb je 6 maanden een soort garantie , bij een handelaar is het 12 maanden maar in allebei de gevallen hangt het af van het verkoopcontract wat is opgesteld .

Dit klopt denk ik niet.
Bij een handelaar heb je 6 maanden, geen jaar. Particulier dus veel korter. En je moed het toch vrij snel gaan melden. Als je er pas na bijna dat half jaar pas achter komt dat het paard vals zou zijn, dan is geen 1 rechter die daar serieus iets mee gaat doen.

Hilde_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-10 22:51

Ik zou me er maar niet druk over maken, hun moeten bewijzen dat het paard bij aankoop ook al gevaarlijk zou zijn geweest.
Je moet met zulke harde bewijzen komen als je zulke dingen beweert.