paddock of muilkorf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 17:36

Mijn pony had een greenguard, ze had daar eigenlijk niet zo veel last van.
In de paddock blijven (zelfs met een ander paard) of op stal was drama, dan hield ze de hele nacht de stalhouder wakker of ze was alleen maar heen en weer aan het lopen/draven.
Zichzelf verdedigen door andere paarden te bijten deed ze toch al niet (stond laag in rang, liep dus meestal ook weg voor andere paarden en kwam zo zelden in conflict), kroelen met andere paarden deed ze eigenlijk ook nooit en neuscontact maken met andere paarden kan gewoon met de greenguard. Met een gewone graaskorf kan dat niet zo goed. Overigens heb ik wel paarden met een graaskorf elkaar zien kriebelen. Zal wel niet zo efficient zijn voor degene die gekriebeld wordt, maar ze zullen het er niet om laten ;)

Afbeelding

Maar zoals je leest verschilt het nogal per paard, sommige paarden raken enorm gefrustreerd van een graaskorf en staan gerust alleen op stal/in de paddock. Dat was voor mijn pony geen optie :)

SteffiiY

Re: paddock of muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-10 18:40

Wat is dat ding wat jij precies omhebt dan?

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 19:10

Dit is een greenguard, is o.a. te koop bij de paardendrogist. Hetzelfde principe als een graaskorf, maar dan zitten er ipv een gat aan de onderkant stroken waar het gras doorheen komt.

adoratie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:52

als het land niet bemest word is het helemaal niet eiwitrijk komende maanden maar rijk aan suikers..
in de zomer heb je veel vezels en structuur en in het najaar heb je eiwit..

ik zou gewoon een muilkorf aanbinden voor de komende 2 maanden en hem daarna gewoon zonder laten lopen.. voor eiwitten moet je beter oppassen eind van de zomer en in de herfst rond augustus-september-november als de dagen terug wat korter worden en afkoelen.. ookal is het gras dan kort, dan begint het uit te stoelen en bevat het meer eiwit ongeacht de lengte of begrazing..

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-10 10:59

Caira, hoe houd jij je land goed zonder kunstmest? De boer hier mest het regelmatig met kunstmest, uit gewoonte ook denk ik. Als ik dat anders wil hebben, moet ik wel met hele goede en vooral makkelijke alternatieven komen :=

Ik ga dit jaar ook een greenguard proberen denk ik. Wil het liefst dat ze gewoon lekker naar buiten gaat op het gras (anders staat ze ook op de paddock).
Maar dat kan alleen als ze niet met haar vorige paddockgenootje op de wei komt, die sloopt alles bij andere paarden, haar vliegenmasker zat regelmatig scheef of hing niet eens meer om haar hoofd omdat hij daar aan liep te sjorren...

Welke maat had jij Ireen? Bij welke maat halster?

Caira

Re: paddock of muilkorf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:55

ik rijd de paardenmest uit. En kalk in het najaar, werkt hier prima

Ireen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-10 10:59

BrittKitt schreef:
Welke maat had jij Ireen? Bij welke maat halster?

Ik had/heb maat paard, met een halster maat full.
normaal gesproken had ze van halster maat cob, maar ik heb een full halster gekocht omdat ze een wijdere neus nodig had bij het grazen (bij een cob halster kwam haar kin tegen het halster aan en dat ging schuren.)