Model leren laarzen met smal gesneden enkel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 00:14

Ik heb dezelfde De Niro's als hierboven op de foto staan. Maar deze zitten mij nog redelijk los op de enkel. Ik heb van Rectilligne de versie van M Decima. Dit is een springlaars, maar deze is echt heel erg smal op de enkel en sluit bij mij iig heel goed aan. Beide kalfsleer trouwens.

Je ziet het niet heel goed maar hier foto van beide:
De Niro:
Afbeelding

Rectilligne: (hoogte is voor mij te kort)
Afbeelding

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 02:14

Mosh schreef:
Wat dachten jullie van de Petrie Olympics ?
Qua uiterlijk doen ze niet onder voor de Petrie Anky Elegance's. Ze glimmen alleen iets minder doordat het rundsleder is en de Elegance's zijn dus van kalfsleer.

Heb de Elegance's voor wedstrijden en de Olympics voor thuis, zijn allebei lekker stevig, dus echt verschil is er niet!

De Olympics zijn € 350,- en dat vind ik niet duur!!

Ik heb de Olympics gehad door een foutje, had de Allure(=model Olympic maar ander leer, harde buitenkant maar zachte binnenkant en soepeler om de enkel) besteld maar kreeg Olympic geleverd.
Aangehad en mee gereden en zoooo stug, helemaal niet fijn.
Toen alsnog de Allure's gekregen en meteen kon ik er fijn mee rijden!
Alleen in mn knieholte beetje last gehad in t begin, maar heerlijk soepel bij je enkel en mooi aansluitend, en de binnenkant van je kuit is zacht soepel leer dus je hebt veel meer contact met je paard.
De buitenkant is van harder leer en blijft dus mooi, ze zakken ook niet veel in :)
En de rits schuinvoor is echt ideaal!! Je stapt er zo in&uit :))

Remember, Je zal met jouw benen (half)maatwerk nodig hebben, dan kom je voor de Olympic rond/net over de 400 en voor de Allure op de 550,- euro
Duur zijn ze toch, en ik zou dan écht die 100 extra uitgeven voor de Allure's!

De Allure staat trouwens niet meer op de Petrie site, maar is wel nog gewoon te bestellen :j

miesie

Re: Model leren laarzen met smal gesneden enkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:17

Idd de Allure heeft een smalle enkel, een vriendin van mij heeft hetzelfde probleem en nu met de allure heeft ze nergens last van.

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:25

Huh? Ik vind de Olympics helemaal niet stug vergeleken bij mijn Elegance's.. Bij de Elegance had ik wel last van m'n knieholtes in het begin, bij de Olympics totaal niet :?

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:28

Remember schreef:
joycie17 schreef:
Heeft petri niet zo'n model ontwikkeld in samenwerking met Anky. Kan even niet op de merknaam komen maar had een rits aan de voorzijde! Vriendin van mij had deze en vind ze erg mooi staan!

Anky Elegance denk ik, dat is eventueel een optie, maar die heb ik al een keer aan gehad en die pasvorm was het toch niet helemaal voor mijn voeten/kuiten....

lonnie schreef:
dus dat wordt een boeiende zoektocht!

Daarom vraag ik het hier ook :D !
Königs Sir heeft harde schacht en kalfsleer binnenkant, maar ik vind daar een beetje weinig boog op zitten :o

Ik heb de Königs Sir Benelux en daar zit gewoon een hoge boog op. Volgens mij kun je dat zelf ook aangeven.
Maar die zijn echt ontzettend hard hoor, harder dan mijn Cavallo's.
Voorlopig zweer ik bij mn DeNiro's!

Ik ga denk ik een rits in laten zetten bij die Königs, maar dat roep ik al heel lang, haha!
In ieder geval zijn de Königs ook niet echt smal bij de enkel :n. Dit komt omdat daar de schacht nog steeds hard is, eigenlijk is het leer alleen bij de voet zacht.

flugelkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 11:44

Ik heb zelf hele smalle kuiten (omvang 32 cm) met een schachthoogte van 46 cm. Mijn laarzen zijn dus (gedeeltelijk) op maat gemaakt.
Heb zelf de Petrie Anky Allure. Dat is een model duurder dan de Olympic en een model goedkoper dan de Elegance. Op de eerste plaats zijn ze echt heel mooi...ook om naar te kijken want ik heb ze na 4 maanden nog steeds niet liever aan dan mijn oude rectiligne.

Ik moet zeggen als je op zoek bent naar een laars die zich makkelijk in laat rijden en enigszins soepel is zou ik deze niet kopen. Moet er erg aan wennen. Ik zou als ik jou was eens kijken naar de Petrie Conventry. Die had ik laatst vast in de winkel. Onwijs mooie laars, zeer smal gevormd. Met mooie dressuurboog, wel veters...maar misschien kun je ze ook zonder krijgen. En de prijs is ook niet verkeerd namelijk 350,-

Petrie Allure heeft me incl. op maat maken 610 euro gekost....erg duur achteraf. Zou zelf niet meer voor zo'n harde laars kiezen. De Petri Elegance is misschien zachter en eerder soepel (in de winkel voelde ik niet direct dat verschil maar zeker weten doe ik niet) maar vind ze schandalig duur. Zeker als je nog maatwerk erbij optelt (115,-).

Veel succes met je keuze! Een advies ga naar een speciaalzaak en niet naar de grote ruitersportketens. Van Huet zou ik aanbevelen, zij verkopen zeer veel merken en kunnen je dus adviseren wat de verschillen zijn.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:32

De Coventry heeft een vriendin van mij ook, die zijn ook supermooi!!

Afbeelding

Officieel een springlaars, met boog van 4 cm.
Hij is gemaakt van soft rundleder zegt de site, met een voering van kalsleder manchet :)

Maar ik kan zelf niet rijden met te soepele laarzen en hou van hard, daarom de Allure, mooi hard aan de buitnkant en omdat die binnenkant zacht is heb je toch veel contact met je paard en hij is smal&soepel om je enkel.
Vind dat op de plaatjes niet zo duidelijk bij de Allure, maar mn eigen laars sluit toch echt mooi aan.
En vind de Coventry in het echt ook mooier dan op het plaatje!

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:39

Parlanti maakt prachtige laarzen.
Kalfsleer met harde buitenkant en dressuurboog.
Ik heb ze met een lak kap genomen. Eigenlijk is het een De Niro laars maar Parlantie kan de buitenkant verharden zodat je laars keurig recht blijft staan.
Zal eens een foto opzoeken.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:57

de rectiligne hannover is misschien ook wel wat voor je.

kalfsleren laars en hoge boog en rits schuinvoor. daardoor is hij heel smal op de enkel. kosten rond de 400 euro
ik heb smalle kuiten (kuitmaat 34/35) en ik had nog niet eens de smalste maat bij mijn voetmaat 39

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-10 13:10

Renske_ schreef:
Remember, Je zal met jouw benen (half)maatwerk nodig hebben, dan kom je voor de Olympic rond/net over de 400 en voor de Allure op de 550,- euro
Duur zijn ze toch, en ik zou dan écht die 100 extra uitgeven voor de Allure's!

Het budget is niet echt een issue, ik wil gewoon een fijne laars :D !

Dit is de Dublin, ziet er niet verkeerd uit, ben benieuwd hoe de boog in het echt is en hoe hard de buitenkant is.

Citaat:
De Dublin is gemaakt van zacht rundleer, gladde uitvoering, geheel gevoerde kalfsleren schacht, rits tot zool i.p.v. balein, nauwer rond de enkels, spoorknobbel, elegante carree leest, comfort inlegzool, antislip loopzool, Ago lijmzwick verwerkte loopzool. De laars is overigens zonder kleur toeslag leverbaar in bruin en cognac.

Afbeelding

Cerize schreef:
Parlanti maakt prachtige laarzen.
Kalfsleer met harde buitenkant en dressuurboog.
Ik heb ze met een lak kap genomen. Eigenlijk is het een De Niro laars maar Parlantie kan de buitenkant verharden zodat je laars keurig recht blijft staan.
Zal eens een foto opzoeken.

Heb de jouwe gevonden, prachtige laarzen inderdaad! Enige nadeel is dat ik ze denk ik niet hard genoeg vind :n

LiSSy schreef:
de rectiligne hannover is misschien ook wel wat voor je.

kalfsleren laars en hoge boog en rits schuinvoor. daardoor is hij heel smal op de enkel. kosten rond de 400 euro
ik heb smalle kuiten (kuitmaat 34/35) en ik had nog niet eens de smalste maat bij mijn voetmaat 39

De foto's die ik ervan kan vinden spreken me niet zo aan, misschien dat als ik ze in het echt zie het meevalt, maar Rectiligne heeft me eigenlijk nog nooit verrast ;)

Tot nu toe op de lijst :list:

Cavallo Piaffe Plus
Petrie Anky Elegance (ga ze gewoon nog een keer passen :Y) )
Petrie Allure
Petrie Dublin

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:13

ik heb er helaas geen foto's meer van, maar zijn echt hele mooie laarzen :j
lijken sprekend op de anky elegance, alleen een stukkie goedkoper

Appiehappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:17

Die rijlaarzenfabrikant in Krefeld van een paar posts terug is de firma Kempkens. Website: www.reitstiefel-kempkens.de, maken heel wat modellen en alles is sowieso maatwerk. Super elegant, machtig mooi afgewerkt en superieur leer.

Oh ja, niet onbelangrijk: Kempkens zijn ontzettend dure laarzen!

Maar als budget geen punt vormt, kan je het altijd proberen natuurlijk.

Soetekind

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:20

Petrie Elegance, kunnen ze zooo smal maken om je enkel, zodat je er bijna spijt van krijgt... hihihi :D

Jolo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 10:22

Appiehappie schreef:
Die rijlaarzenfabrikant in Krefeld van een paar posts terug is de firma Kempkens. Website: http://www.reitstiefel-kempkens.de, maken heel wat modellen en alles is sowieso maatwerk. Super elegant, machtig mooi afgewerkt en superieur leer.

Oh ja, niet onbelangrijk: Kempkens zijn ontzettend dure laarzen!

Maar als budget geen punt vormt, kan je het altijd proberen natuurlijk.

Ja, dat is 'm!
Hadden echt mooie laarzen staan....
nu nog de loterij winnen of heel lang doorsparen :)

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:00

Ben net even bij de ruitersportzaak geweest :D

En begin toch een beetje naar polo-laarzen te neigen :o
Ze hadden die van Petrie staan, en laat nu ook de Derby komen zodat ik kan vergelijken.

Vond de Derby er ook onwijs mooi uit zien. Smal bij de enkel, chique laars en vind het leer van Derby ook erg fijn.
En ze konden de dressuurboog precies zo maken als ik wilde en dan met een gouden 'D' erop ipv dat gestikte 'derby'.

Dat zijn deze: http://www.huppa.nl/6006-4213-thickbox/ ... -je-ei.jpg
(vreselijk lelijke foto... die in de folder bij de ruitersportzaak net zag er voor mooier uit :+ )

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 14:09

deze recteligne laars, vind ik heel erg mooi :)

Afbeelding

Zelf heb ik lipica's laten maken ivm prijsvoordeel ( kan er dan bijna 2 paar laten maken)

Afbeelding

frannyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 21:07

Misschien een keer naar van Huet in Bunnik rijden, die heeft veel merken en doet ook maatwerk. Komen mijn laarzen ook vandaan, ik vind ze geweldig!
En een kennis van mij met hele slanke (lees dunne) onderbenen heeft daar Anky's op maat laten maken, zaten perfect!
Levertijd is wel vrij lang maar daar krijg je dan ook wel wat voor.

_Anke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 23:36

Ik zou voor maatwerk Könings gaan, zitten als gegoten, is tenminste mijn ervaring.

Ik heb ook maatwerk benen en mijn laarzen passen echt super.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:03

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 17:53

Die vallen niet tegen zo op de foto Bettine, ik wil alleen voor wedstrijdlaars geen rits midden voor...

Zojuist wat ruitersportzaken aan de lijn gehad over de Cavallo Piaffe Plus, maar nergens op voorraad dus niet te passen. Wil gewoon graag de voet een keer gevoeld hebben, qua hoogte en kuitmaat vind ik het zo spannend nog niet als ze die niet hebben. Dus ben bang dat dat ophoudt!

Maarrrrr, nu kwam het Drunens Ruiterhuis ermee dat DeNiro bezig is met een laars die exact is zoals de Ottoviano maar dan met 6cm boog (ipv 5) en harde schacht :9 ! Alleen nog geen zicht erop wanneer deze leverbaar gaat worden...

Vanavond naar Huet in Bunnik om daar Petrie, Königs en Rectiligne te gaan kijken/passen! Als er niet iets bij zit waar ik helemaal warm van wordt wacht ik op die DeNiro's voordat ik ga kiezen :j

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 22:45

Ik heb vanavond de Anky Elegance aan laten meten bij Huet. Super kundige man, echt heel fijn geholpen, veel verschillende laarzen gehad, maar deze waren niet alleen de mooiste, maar zo zaten ze ook *D

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:27

Ik heb mijn petries (standard) aan laten meten.
En daar nemen ze 10 maten,ook de maat rond je enkel.

Dus zo heb je meteen goede laarzen ;-)

Oranette

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:12

Zelf ben ik erg fan van Königs laarzen. Ben nu met m'n 2e paar bezig. Als je ze netjes onderhoud, gaan ze heel lang mee. (Maar dat geldt natuurlijk voor alle laarzen!)
Bij ruitersportzaak Cavaletti in Ruurlo kunnen ze Königs laarzen bestellen. Je kunt ze net zo laten maken als je zelf wilt. Dus met harde of zachte buitenkant, hoge dressuurboog, rits, lak, enz..... Het polomodel heeft trouwens een vrij smalle enkel.

Wel even een kleine tip:
Als je laarzen aanschaft met een wat hardere buitenkant, is het misschien verstandig om voor een wedstrijd wel even een keer met deze laarzen te rijden. Dit omdat je de De Niro's gewend bent en deze toch wat anders aanvoelen met rijden. (Zachter.)

Veel succes!

Juudt86

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-10 13:15

Ik zou toch DeNiro zeggen...Ben toevallig vorige week zelf uit wezen zoeken en moet zeggen dat deze bij de enkel best smal zijn. Daarnaast zijn er weer een aantal nieuwe modellen (ook kleuren e.d.) dus het is misschien wel de moeite om er even naar te kijken....