Springpaard goes on.. --> dressuurpaard.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

silke93

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:52

dresuuur is altijd goed om erbij te doen daar leren ze veel van

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Springpaard goes on.. --> dressuurpaard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:56

Joh gewoon doen.
Mijn inmiddels overleden paard was Z springen en volledig springgefokt (Nimmerdor x Lucky Boy), maar heeft het ook nog tot de Z2 dressuur geschopt. Het was overigens wel echt een heel rank damespaardje om te zien onder het zadel.
Hij is zelfs nog twee keer Ned Kamp. Caroussel geworden :D

Je zit trouwens wel erg ver naar voren.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:04

er zijn altijd mensen die commentaar geven, maar het zijn ook altijd dezelfde die wat te zeggen hebben.
als ik straks ooit wel met mijn haflinger dressuur ga rijden bij de paarden weet ik nu al dat ik allemaal reacties krijg.
maar ik ga me ook helemaal niet verontschuldigen, want het is toch jouw paard en jij hebt er plezier mee.
ik koop geen paard voor iemand anders.
anders kocht ik wel een KWPNer bij wijze van spreken.
je moet het gewoon doen, misschien gaat het wel zo goed dat je meer aan het dressuren bent dan aan het springen.
:o :o

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:05

haha ja klopt "schaam" ik ben er ergmee bezig om op te letten.
altijd in een springzadel gereden nu dressuur maar ik houd mijn benen al lang (dat is al heel wat haha).
de ene dag gaat het beter dan de andere, deze foto's zijn opdezelfde dag gemaakt

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:07

je hebt hele leuke paardjes hoor :D

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:09

Ook ik heb een spring gefoktpaard waarmee ik dressuur.
Het gaat om het benenwerk. Als dat ok is kan een springer prima dressuren hoor. Nooit commetaar gehad trouwens!
Ik ken iemand die met een springer de zz-l heeft gehaald!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:09

DDW1190 schreef:
er zijn altijd mensen die commentaar geven, maar het zijn ook altijd dezelfde die wat te zeggen hebben.
als ik straks ooit wel met mijn haflinger dressuur ga rijden bij de paarden weet ik nu al dat ik allemaal reacties krijg.
maar ik ga me ook helemaal niet verontschuldigen, want het is toch jouw paard en jij hebt er plezier mee.

heb je helemaal gelijk in en rijdt zelfs een schetlander mee tussen de paarden dus waarom niet.

en om in de B te mogen starten met springen moet je toch nog steeds 1 winstpunt halen in de B dressuur.
en als ik eerlijk ben vind ik het ook best leuk. Het is nog goed voor de ervaring ook.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:14

DDW1190 schreef:
je hebt hele leuke paardjes hoor :D

ik heb ook nog een manhattan x jasper staan maar die vindt al dat gedoe maar niks als die figuurtjes rijden is maar raar.
hout dat is leuk :D daar doet ze wel haar best voor hahha

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:19

Ik heb met verschillende springgefokte paarden dressuur gereden (nu ook weer trouwens) en nog nooit enig negatief commentaar gehad en herken dus ook niks van je beginpost. Misschien ook in Friesland gaan wonen? :P

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:19

Het gaat om je proef en niet om de afstammeling!

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:21

Ik rij in Zeeland/Zuid Holland en West Brabant.
Nooit geen commetaar. Nogmaals het gaat om de kwaliteit en niveau van de proef. Ook een springer kan goed been werk en mooie gangen hebben.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:23

Mijn paard had de potentie voor de ZZ-L en kon de oefeningen ook al, maar ivm het zware springen had hij artrose ontwikkeld en was het niet fair om dat van hem te verwachten.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:28

die ruin die ik voor mijn vader rij (orame x jasper) had OCD daar is hij aan geopereerd maar durven nog niet met hem te springen hij heeft namelijk veel schade opgelopen in zijn gewrichten.
maar dressuur doet hij ook echt goed. hele ruime gangen en een super grote galop!!

misschien moet ik maar met ham gaan starten vanmiddag i.p.v. met die zwarte hahaha (gister een ramp generale gehad hahah)

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:38

Ook mijn springer heeft een super mooie galop (Emilion)
Eerste wedstrijd met mijn 5 jarige, voor het eerst op pad wel mooi een winstpunt! Zo zie je maar.

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:42

emilion in een mooie hengst. Wij hebben nu een bijna jaarling van hem staan. heeft idd beetje dezelfde bewegingen als die orame.
hoe groot is jou emilion?

annetmulder

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 10:50

Mijn Emilion is 165 Emilion X Esteban. (Moeder van haar is 1.60)
Zij is pas 1 jaar zadelmak en heeft bij de vorige eigenaar een veulen gekregen van L Esprit.
Ik heb haar nu bijna 1 jaar. Zymphonie is een ontzettend braaf paard waar ook pit in zit. Haar galop is super.
Zij is wel een klein beetje kijkerig.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:04

biesje schreef:
die ruin die ik voor mijn vader rij (orame x jasper) had OCD daar is hij aan geopereerd maar durven nog niet met hem te springen hij heeft namelijk veel schade opgelopen in zijn gewrichten.
maar dressuur doet hij ook echt goed. hele ruime gangen en een super grote galop!!

misschien moet ik maar met ham gaan starten vanmiddag i.p.v. met die zwarte hahaha (gister een ramp generale gehad hahah)

Daar staat orame ook wel om bekend,helaas.
Mooie paarden trouwens,nix mis mee,kunnen makkelijk naar dikke Z lopen.

Ik rijd met een Lys de darmen ZZ zwaar en met een nrps Valentijn ook(dat schijnt ook springen te zijn)
Vind het dus beetje kul dat dat een hele prestatie zou moeten zijn.Alsof een springgefokt paard een heel ander paard is...
Overbouwt willen we die toch ook helemaal niet zien?Ik heb liever wat springbloed op een dressuurmerrie en andersom,
zijn naar mijn idee altijd paarden die zich fijn ontwikkelen in de galop.
Maar mijn paarden kunnen allebei niet bijzonder bewegen en ik win zelfs nog wel eens dus netjes africhten is nog het belangrijkste!

lovesal

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:07

Ik rijd met mijn springgefokte merrie van emilion in het Z2 dressuur.
Ik heb eigenlijk nog nooit commentaar gehad dat ik met een springpaard in de dressuur ring kom!

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:15

ik denk ook niet dat de jury er naar kijkt maar de mensen er om heen (jalouzie???)

Perditha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:26

ambre schreef:
biesje schreef:

Daar staat orame ook wel om bekend,helaas.
Mooie paarden trouwens,nix mis mee,kunnen makkelijk naar dikke Z lopen.

Hoezo staan de Orame bekend om OCD? Ik heb sinds kort ook een Orame en hoor dit voor het eerst???

On topic: Je moet lekker zelf weten hoe en met wat jij rijdt laat niemand je vertellen wat je moet doen zolang als jij er plezier in hebt. Ik heb wel gehoord dat mensen met een Haf of fjord negatief commentaar krijgen ( ook in de springring trouwens) maar heb nog nooit gehoord dat iemand iets zou zeggen over een springpaard die dressuur loopt. Dressuur is de absolute basis voor springen, heb je die niet dan word het heel moeilijk vanaf M springen.... behalve dat je ook die ene winst punt moet halen om uberhaupt te mogen starten.

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:29

Ze staan er hier echt om bekend.En vaak meer dan 1...

Ik hoor van mensen om mij heen nooit negatieve reacties,eerder positief.
Een vriendin van mij fokt springpaarden en als ze de uitslagen in de paardenkrant ziet met de afstamming de bij dan zegt ze er altijd wat van!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:35

Ik hoor het juist andersom.
Mijn paard is dressuur gefokt, Osmium (Ferro) . Haar moeder komt van Purioso. Dus ook niet heel dressuurgefokt.
Maar ik rij er dressuur mee en ga er ook mee springen en crossen. Heb veel commentaar gekregen, vooral in het begin. Waarom ik met een dressuurpaard ging springen?
Ach, maak me er niet druk om. Ze kan prima springen. Zien ze van de zomer op het concours wel! :)
Zolang ik maar plezier heb :D

biesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:40

Sannnn schreef:
Ik hoor het juist andersom.
Mijn paard is dressuur gefokt, Osmium (Ferro) . Haar moeder komt van Purioso. Dus ook niet heel dressuurgefokt.
Maar ik rij er dressuur mee en ga er ook mee springen en crossen. Heb veel commentaar gekregen, vooral in het begin. Waarom ik met een dressuurpaard ging springen?
Ach, maak me er niet druk om. Ze kan prima springen. Zien ze van de zomer op het concours wel! :)
Zolang ik maar plezier heb :D

dat vind ik ook wel vreemd want Ferro geeft allround paarden. Hij heeft er paarden tussen zitten waar je u tegen zegt op concoursen

Diane65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:43

Sannn, Ferro was ook 100% springgefokt, dus het zit er wel in. Ik ga met mijn 100% springgefokte merrie ook dressuur rijden. Ik heb jaar juist gekocht vanwege haar afdruk en sterke bewegingen. Mijn vorige merrie was dresuur gefokt, maar die liep toch een stuk minder soepel. Volgens mij maakt het ook niet uit hoe het paard gefokt is, als het maar te gebruiken is voor hetgeen jij er mee wilt gaan doen en als je dressuurpaard super kan springen, wat houdt je dan tegen?
Overigens herken ik het gezeur van de omgeving van TS wel hoor. Dat had ik ook wel op een dressuurstal met wat elitaire types die hun neus ophaalden voor paarden met een andere fokrichting, geen papier of half papier, etc. Tja, moet je daar dan naar luisteren?? Dacht het niet ;-).

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 11:49

Haha ik krijg soms zelfs dubbel rare reacties.
Een springpaard, en dan ook nog eens van een afstamming waar veel nakomelingen super vervelend van zijn.

Nou en, je rijd toch wedstrijden voor jezelf? En niet voor wat anderen denken.
Springpaarden hebben de dressuur ook nodig. Probeer jij maar eens over een hindernis te komen met een paard dat totaal niet los in zijn lijf is. :)