Donnatella staat zomer en winter rondom op ijzers. In de winter zonder kalkoengaten in de zomer met omdat ik dan ook weleens op gras moet starten. Ik start M2 dressuur met haar. Mijn jonge merrie heb ik nog blootvoets staan, mocht ik met haar gaan starten blijft ze voorlopig zonder ijzers en kies ik de wedstrijden uit die op zand zijn in de zomer. Maar mocht ik die vaker gaan starten etc. dan gaat ook zij rondom op ijzers.
Sanne31
Geplaatst: 17-03-10 18:11
ik twijfel zelf ook. lijkt mij wel een stuk aangenamer icm proppen
angelalala schreef:
hallo, Ik had even een vraagje, hebben jullie er wel of geen ijzers onder in outdoor seizoen. doen jullie dressuur of springen. en wat voor niveau?
die van mij staan beide op ijzers tijdens buitenseizoen, omdat mijn paardjes er zelf ook een stuk zekerder door lopen. mijn pony loopt zonder ijzers enorm voorzichtig, met ijzers en proppen kan ik hem gewoon rijden, ik ben nu L2 met hem em ga waarschijnlijk in het outdoorseizoen M1 starten met het springen vind ik het sowieso prettiger omdat ze anders nog wel eens uitglijden.
xxBentexx
Geplaatst: 21-03-10 18:18
in de winter geen hoefijzers en ben van plan om in de zomer wel hoefijzers te doen vanwege dat ik wil wedstrijdrijden
idapaulien
Geplaatst: 22-03-10 14:15
Ik hbe vorige zomer zonder ijzers gereden maar in de laatste wedstrijd onder uit gegaan met pony en al dus ze gaat nu rondom op ijzer met proppen. Ik doe B dressuur en B springen maar die van mij gaat dan ook wel overdreven sne; met springen.