wat op de bodem van de trailer en waarom

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

LaDonna75

Re: wat op de bodem van de trailer en waarom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 13:49

Mijn broertje heeft bij een trailerbedrijf gewerkt en hun advies is: niks op de vloer doen, dat is het beste voor de vloer. In willekeurig welke bodembedekking blijft altijd vocht zitten en dat kan nou juist de bodem aantasten.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 16:31

LaDonna75 schreef:
Mijn broertje heeft bij een trailerbedrijf gewerkt en hun advies is: niks op de vloer doen, dat is het beste voor de vloer. In willekeurig welke bodembedekking blijft altijd vocht zitten en dat kan nou juist de bodem aantasten.

Maar niet als je na elke keer gebruiken de bodem schoon maakt. Wij halen altijd elke keer alles er uit.

lisaliedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:51

Ik heb altijd zaagsel erin liggen. Dan plassen ze niet!
Als er niets inligt plassen mijn pony's heel die trailer onder!!
Knettergekke beesten!! xD
;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)

lisaliedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 19:53

We verschonen het wel elke keer als ze in de trailer hebben gestaan!!
'Anders wordt het idd heel erg vochtig en 'zacht - sappig'!!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:37

Simmie schreef:
PriscaZ schreef:
mijn paard staat op vlas en in de trailer gaat dan dus ook wat vlas. Het is in haar stal niet glad en op de trailer ook niet.

Maar vers vlas absorbeert gewoon niet goed. Daar gaan wel een paar weken overheen omdat het vlas eerst moet samenklonten.

Ah dat is het, ik doe er geen vers vlas in, maar gewoon wat voor uit haar stal. Als we weer terug zijn, gooi ik het nog schone ook weer gewoon terug in haar stal :D

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:45

In principe gaat er niks in. Alleen het hooi wat op de wagen gemorst is, schuif ik naar achteren zodat de stront daarop valt en ik deze daarna gelijk opruim.
Op langere ritten doe ik er bij voorkeur stro in voornamelijk zodat ze op de wagen kunnen plassen (maar meestal doen ze dat niet).
Ik ben vrijwel iedere dag met ze op pad en vind het zonde (van het werk en van het stro) om dan steeds alles leeg te scheppen.

Bojar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:44

Ik doe altijd zaagsel op de bodem. Er ligt wel rubber op de bodem, maar als mijn paard plast absorbeert het zaagsel de urine. Als we thuis komen haal ik meteen het zaagsel eruit, dan blijft de bodem droog en schoon. Dat is zeker voor het behoudt van je trailer! Urine is erg agressief en vreet uiteindelijk overal doorheen.

dropje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:47

Niks op de grond, een hooinetje voorin, dan staan ze lekker rustig te knabbelen en naar buiten te kijken.. :D

manic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 16:49

Ik heb ook een trailerplassende ruin. Nu heb ik een polyester bedekte bodem met een rubber mat erop. Ik heb hem jaren zonder iets in de trailer gehad, maar hij spettert altijd de hele trailer onder. Gelukkig maar, want dat lucht op :o Echter moet ik dan dus altijd de trailer uitsoppen want het blijft onder de mat lekker doorsoppen en ben bang dat de bodem dan slecht wordt. Sinds kort heb ik er stro in en ik heb toch het idee dat alles nu een stuk droger wordt.

Spuiten jullie de trailer uit als het paard erop geplast heeft? Of hoe kun je dat het beste aanpakken?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 13:36

Hier altijd zaagsel erin bij de merries achterin, bij de ruinen tot aan de voorbenen. Wedstrijden duren bij ons een hele dag, zijn vaak meer dan 12 uur weg, en dan plassen ze ook regelmatig erop. Wel zo prettig dat ze normaal kunnen plassen, en ook wel zo prettig dat de vrachtwagen niet van voor tot achter drijft van de urine.

Glebje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:49

Ik doe er wel altijd wat vlas in. Bij mijn merrie inderdaad vanachter. We halen de mest er wel steeds uit als we toekomen op wedstrijd en zo staan de paarden steeds droog.

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 20:51

Bij ons ligt er stro in de trailer.
Zeker op langere ritten zoals naar vakantie.
In mei hebben we een concours staan wat 5 minuten is met de trailer, dan gaat er weinig tot niks in.

henny0210

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-10 09:45

wij hebben altijd zaagsel erin liggen . bij lange en korte ritten ligt er gewooon standaard in .

Thorrrrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-10 14:05

Ik heb een gietvloer zonder verder iets erop. Gaat prima en makkelijk schoon te houden.