steigeren aan de hand

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Clyde

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 09:26

Ik zou gewoon les nemen hiervoor. Je ziet ook niet van jezelf op dat moment wat je doet en hoe je reageert. Terwijl lichaamstaal heel belangrijk is.

Het voernijd wat je vertelt lijkt een slechte gewoonte. Ze heeft er voor haar gevoel duidelijk baat bij want ze krijgt het eten bij dit gedrag.
Ik heb een paard van 17, die dit gedrag ook vertoont. Zo heb ik hem gekocht. Als ik eerlijk ben, laat ik hem gewoon, hij krijgt zijn eten en ik laat hem met rust. Als zijn eten op is, is hij ook weer normaal. Die nijd is ook niet gericht op mij, ik kan hem rustig aaien of de stal ingaan. (dat weet ik natuurlijk niet van jouw paard)

Succes met je paard!

KiWiKo

Re: steigeren aan de hand

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 09:27

voernijd moet je gewoon negeren............

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 11:24

Zeker geen plankjes gaan timmeren zodat ze de shet niet ziet.

Amika123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-10 12:57

Oke, bedankt allemaal. Ik heb een afspraak gemaakt met iemand die over 2 weken eens komt kijken hoe het precies mis gaat en mij helpt met de beste manier van aanleren.
Moet zeggen dat het gedrag nogal wisselt de laatste tijd. De ene dag gaat het goed en is ze braaf. De andere dag gaat het gewoon niet.