Petrie Elegance vs. Olympic vs. Polo

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 14:13

waar ligt dat ongeveer? *D

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:15

Mijn dochter heeft de cambridge, die hebben de rits achter tot aan de zool, en de anky elegance.
Bij beide geen probleem met de rits,.
De rits aan de achterkant is handiger met opstijgen, rits iets los laten en je stapt gemakkelijker op :j

volgens Petrie is juist Olympic die die gemaakt is van rundleder...

bokkenootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:17

Wanted2003 schreef:
bokkenootje schreef:
Alle drie de modellen worden ook gemaakt door Königs.
De kwaliteit is veel beter, de levertijd veel sneller.
Misschien iets om te overwegen? Qua kosten zitten ze ongeveer
gelijk.

Dat klopt niet helemaal hoor, laarzen die voor jou gemaakt moeten worden zitten ook met een levertijd van 8-12 weken en kwalitatief gezien doet Petrie echt niet onder. Daarbij, Königs heeft geen dressuur laars waar de rits standaard in zit en dus betaal je extra als die erin moet komen. Het polo model van Königs heeft amper een boog en dus zou je moeten vragen om een hogere dressuurboog waar je ook weer extra voor betaald.

Ik had ze in 5 weken binnen met dressuurboog en nog rond kerst ook! Kosten 575,-- euro.
Ik gaf ook het adres daarbij. Succes.

De winkel zit in Limburg maar zoals gezegd reizen ze het hele land door, kan telefonisch een afspraak meemaken.
Laatst bijgewerkt door bokkenootje op 11-03-10 14:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:18

Moet je even googlen, dacht dat Brokx in Zuid-Holland zit. In Duitsland weet ik het niet, de man die het voor mij deed is ermee gestopt. Maar op de site van Königs heb je wel dealers staan geloof ik.

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 14:39

Wanted2003 schreef:
Königs is in NL moeilijk. Brockx sport doet het, dat weet ik zeker. Verder vooral Duitsland ja.

In Schijndel kan het ook. ;)

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-10 15:18

Alane schreef:
Mijn dochter heeft de cambridge, die hebben de rits achter tot aan de zool, en de anky elegance.
Bij beide geen probleem met de rits,.
De rits aan de achterkant is handiger met opstijgen, rits iets los laten en je stapt gemakkelijker op :j

volgens Petrie is juist Olympic die die gemaakt is van rundleder...

ja dat klopt ook, alleen er werd mij verteld dat het geen volnerf rundleer is dus de laars niet geschikt is voor dagelijks gebruik.

Maar ik ben er al uit, het word de Olympic *D

bedankt voor alle reacties/informatie!

Alane

Re: Petrie Elegance vs. Olympic vs. Polo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-10 16:16

je zou kunnen overwegen om de elite te kopen en dan voor 130 extra een rits binnen voor erin laten zitten :D

miesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-10 22:00

Als de rits voor je zadel zou beschadigen zouden ze die echt niet maken hoor :P

Heb je ze wel alle 3 gepast? Want het is ook wel belangrijk welke laars goed zit!

Mocht je konigs overwegen (weet niet waar je woont..) maar ik heb die van mij bij Van Rijs weg in Zevenhuizen. Overigens zijn ze in duitsland zo'n 100 euro goedkoper en daar is het op maat maken gratis. Alleen ik had geen zin in gedoe met een paar keer op en neer rijden. Daar ga ik overigens ook een rits (voorin) laten zetten..

beenyman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-10 17:58

Ìk zou voor de elegance gaan ipv de olympic. De leerkwaliteit van de olympic vind ik te vergelijken met een springlaars, niet mooi en erg dof. De elegance is wel duurder, maar zoals je zei, je bent voorzichtig op je spullen, dan zou ik voor de elegance gaan.

Ik heb de Polo besteld in rundleer(dat schijnt de oude athene te zijn) ik ben erg benieuwd hoe die gaat worden.

xxiloveyouu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 20:35

petrie en anky, zijn allebij super.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 08:19

Nou ik geloof dat TS bedoeld, merk Petrie en dan een Anky model. Volgens mij heeft het merk Anky uberhaupt geen laarzen.

Ben je er al uit TS?

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-10 22:33

Nog bedankt voor jullie reacties!
Ik ben afgelopen week gaan kijken en heb de petrie Athena besteld, ik heb ze alleen niet kunnen passen omdat ze ze niet in voorraad hadden, dus hoe ze zitten is nog maar even wachten :+ Wel moest ik 70 euro extra betalen omdat ik maat 47 nodig had kwa hoogte, dit kon niet en zou ik dus moeten kiezen voor 49 of 46. Maar het blijkt nu ook dat mijn vorige laarzen veelste hoog zijn aangemeten Ik heb toch besloten om maar die 70 euro extra te betalen. Maar als ik ooit nog een keer laarzen nodig heb zou ik niet weer naar divoza gaan, absoluut geen klantvriendelijkheid en kwa informatie wat ze van laarzen weten sloeg ook nergens op :( Ik heb het zelf maar een beetje van internet moeten zoeken en aan jullie gevraagd. Nou maar wachten en hopen dat mijn benen binnenkort niet meer afknellen :+

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-10 10:29

hadden ze de Athena wel in de showroom bij Divoza?
Ik ben namelijk er benieuwd naar de laarzen, maar ga niet 40 km naar divoza rijden en dan blijkt dat ze dat model niet hebben staan

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-10 15:04

Ze hebben de athena wel ja, gewoon om te bekijken, niet om te passen. Want ze hebben maar gewoon een showroom model. Dus hoe het zit is en blijft afwachten..
Naar welke divoza zou je dan willen gaan? Heteren?
Kwa informatie die divoza weet over laarzen is het echt bagger :(

Buxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 02:14

naja ik laat ze zowiso gewoon aanmeten hier in de buurt.
Maar wil ze dus eigenlijk eerst is zien / voelen.

En het liefst natuurlijk even aanpassen.

Wanted2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-10 09:33

Er zijn maar weinig shops die diverse maten van dat soort modellen op voorraad hebben. Er zijn maar zo weinig mensen die in standaard maten passen.

Wel jammer TS van de slechte hulp, hopelijk krijg je wel mooie en passende laarzen.

Jasterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-10 16:08

Ik hoop het ook ja :))
Ik zal het jullie nog wel even laten weten als jullie dat willen hoe ze passen en rijden :D