Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
Citaat:nou jongens het lijkt me, als een paard iets in de rug of nek of iets dergelijks heeft, dat het toch wel meer doet als alleen maar met haar hoofd schudden...
.
.
keshia schreef:mijn paardje staat nu lekker heel de dag buiten met een bult hooi en gezelschap, en kan naar binnen wanneer ze wil...
Misschien heeft ze dit ergens in het verleden in een periode van zware stress geleerd, en blijft ze het nu af en toe doen..los van de situatie waar ze in zit? Of zoals hierboven al gezegd werd, misschien is ze er ooit voor beloond, en doet ze het nu als jij in de buurt komt en ze zich wat verveelt.
, sommige paarden lopen voortdurend op het bit te kauwen, andere bokken/ springen en sommige staan met hun hoofd te schudden.
en zelfs die staat soms met zijn hoofd te slaan; aandacht trekken doet hij dan en dat heeft niets met stress of medische problemen te maken; het dier is kerngezond en zo relaxed als maar kan maar hij wil wel graag alle aandacht.keshia schreef:ik heb inmiddels de DA gebeld, die vind dit absoluut niet nodig hierna te kijken, zij kent mijn paard uiterst goed, niet omdat het wat mankeert, maar omdat wij in privesfeer ook samen paardrijden,...
ze zegt dat dit een vorm is van verveling, of eerder aandacht trekken, mijn paard kan ook erg druk in het hoofd zijn, een buitenstaander ziet er niets aan, maar ondertussen heb ik een bommetje onder mijn kont tijdens het rijden, ze loopt dan gewoon netjes en rustig, maar ondertussen heeft ze elke spier in haar lijf aangespannen.. ook heb ik de Tandarts gebeld, die komt aankomende week eens kijken, maar vermoed ook dat dit een soort van tick is...
verder wacht ik het af, of ik een goede therapeut kan vinden... meer kan ik er ook niet aan doen,
en rummulus, reacties als ik hoop voor je paard dat JIJ een oplossing vind, wie weet vind ze het wel gewoon lekker, niet gelijk het negatieve denken, aan mijn zorg voor mijn dieren mankeert niets, alle dieren zijn bij mij nog altijd ernorm opgeknapt, als ik zo'n bully was die niets voor haar dieren deed, dan had je in mijn ogen mogen zeggen wat je deed...
groetjes keshia