Extra kosten paard met zomerexceem

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Re: Extra kosten paard met zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-10 10:23

De kosten hangen toch een beetje van jezelf af en hoe erg de eczeem is. Ik heb mijn pony gekocht mét zomereczeem maar ik kende haar dan ook al dus ik wist dat haar eczeem niet heel erg was.

Met alleen een deken op hebben wij het de vorige zomer eigenlijk wel gered. En wat uierzalf voor onder haar ogen, omdat ze daar kale plekken kreeg.

Verder krijgt ze bij mij Pavo's Nature's Best muesli omdat hier weinig suiker en eiwitten in zitten. Toch wel belangrijk om op te letten! :)

Myour

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-10 13:48

Een eczeempaard hoeft helemaal niet duur te zijn als je je niet gek laat maken door de honderden middeltjes die er zijn. Het enige wat ik gebruik is zijn deken (Rambo SIH voor zo'n 120 euro) en af en toe soort van klitwortel (manenliquid van Leovet) en dat is 10 euro. Qua voer geef ik simpel ponybrok van Subli (nog geen 7 euro per zak).

@ Rianne: in Nature's Best zit zo'n 32% suikers+zetmeel hoor ;)

maxxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:43

Ik heb er heel veel aan uitgegeven. Hoeveel boett-dekens, de varianten en gewone vliegendekens ik heb of heb gehad weet ik niet meer in 10 jaar tijd. Ik doe gemiddeld 2 jaar met een vliegendeken (behalve met boett of andere pyama's die waren meteen kapot) en een half seizoen met een masker.
Verder is in het begin stadium van mijn pony's exceem veel uitgegeven aan DA kosten, medicijnen, fenonolf, homeopathie, shampoo etc. Nadat dat allemaal niet mocht baten zijn het weer dekens geworden. Hiermee kan ik het redelijk in de hand houden en zolang er niets geks gebeurd is het eigenlijk helemaal niet zo erg.

Verder staat mijn pony 24/7 buiten, zolang hij een deken op heeft gaat dit prima. Rijden in ochtend of avond is in de zomer niet te doen dan wordt ie lek geprikt.

Rianne_

Re: Extra kosten paard met zomerexceem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:52

@ Myour, ik zeg toch ook niet dat er helemaal niets in zit? :) Ik zeg gewoon dat er veel minder in zit dan in normaal krachtvoer.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-10 11:56

Ik geef niet zoveel extra uit, omdat creme's/dekens etc niet helpen bij de mijne. (en we hebben in 6 jaar héél wat geprobeerd).
Het enige dat ik op de ergste momenten kan doen voor haar is een spuit via de dierenarts, kost 60,- euro per keer en werkt ongeveer 2,5-3 weken. (is vrij aggresief spul, anders zou het standaard elke 2,5 week gedaan worden).